We vliegen er in!

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• We vliegen er in!

Beste leden,

Allereerst heb ik reeds enkele kleine aanpassingen gedaan in de code, waaronder:
      - Google+ en Messenger verwijderd van het profiel
      - Delen op Google+ verwijderd onderaan elk topic
      - Kleine Bugs opgelost

Daarna heb ik de inactieve Teamleden terug lid gemaakt. Meer info volgt binnenkort.

Zelf barst ik van de ideetjes die ik nu aan het uitwerken ben, maar ik ben zeker dat jij ook wel ideetjes hebt die interessant kunnen zijn voor de community! Heb je zelf ideetjes? Laat ze hieronder horen met een korte omschrijving!

Het lid met het beste idee mag een cadeau kiezen uit deze lijst:
      - raspberri Pi
      - Philips Hue starterspakket
      - Coolblue of Bol.com waardebon van € 50
      - Kodi media speler

Zoals je ziet is er genoeg keuze, voor elk wat wils!
      Eind deze maand wordt het beste idee uitgekozen.

Binnenkort volgt er meer!

Aaron
    • Nice nice,

Nja zelf ben ik voorstander om de forums omnieuw in te richten, IT draait tegenwoordig wel op meer als wat we nu hebben...

Bepaalde dingen zijn overbodig geworden en sommige dingen hebben we niet zoals cms en frameworks

Ik denk ook dat de stukjes van de micro computers, zoals raspberry en arduino ook onderdeel kunnen zijn van onze forums. Het betreft ook code kloppen om het lomp te zeggen :)

Verder zie ik graag de blogs eigenlijk verdwijnen, geen meerwaarde in mijn ogen op dit moment, maak liever een overzichtelijke tuturial page en misschien een keer door de downloads heen spitten, om te kijken wat outdate is en gevaarlijk kwa beveiliging. Zodat we nieuwe leden ook een actueel aanbod kunnen bieden en wat duidelijk oud is!

Tja en verder, zorgen dat we weer een actief groepje krijgen, hoe actiever het forum, hoe makkelijker vindbaar we worden denk ik :)
      Met vriendelijke groet,

Jeroen
    • Goed om weer wat beweging te zien!

Lang geleden ben ik hier ook moderator geweest en ivm tijdgebrek ben ik hier zelf mee gestopt, maar heb wel altijd ICT Scripters gevolgd ;)
      Het valt mij op dat er wel wordt gereageerd op topics maar de vakinhoudelijke kennis soms ontbreekt. Wat weer resulteert in weinig oplossingen of echte goede vragen. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat het forum 'dood' is, maar dat er meer kennis op het forum moet komen bij de bestaande gebruikers waardoor de gebruikers met veel kennis automatisch vaker op ons forum verschijnen.

Hiermee starten zou bijvoorbeeld al kunnen door tutorials te schrijven;
      - Basis uitleg van de meest gebruikte programmeertalen / maar zeker ook photoshop.
      - Zeer regelmatig nieuwe content te plaatsen met het laatste (web)nieuws, bezoekers lezen dit graag en zijn langer online. Nieuws wat er nu is valt te verwaarlozen, welgeteld 2 berichten in 2020 en 6 totaal vanaf januari 2018.. Neem een voorbeeld aan bijvoorbeeld phphulp.
      Misschien is het handig om op zoek te gaan naar iemand die op (freelance) basis nieuwsartikelen schrijft?
      - De mobiele versie vind ik te lomp en werkt niet erg soepel / goed, terwijl iedereen op dit forum een smartphone heeft en altijd up-to-date wil blijven met het laatste nieuws!
    • wimmpie wrote:

Is het een idee om ipv text-tutorials gewoon video tutorials te maken?
      Over bv. php (8) of React :)

En evt. de layout wat aanpassen om ze up-to-date te maken? (Bv. de copyright datum onderaan de website.)
      Kan, persoonlijk vind ik de text makkelijker, maar misschien kun je het beide doen. Of iemand die de text tuts uitwerkt naar een video die er dan bij geplaatst kan worden?
      Met vriendelijke groet,

Jeroen
    • Jeroen.G wrote:

wimmpie wrote:

En evt. de layout wat aanpassen om ze up-to-date te maken? (Bv. de copyright datum onderaan de website.)
      Kan, persoonlijk vind ik de text makkelijker, maar misschien kun je het beide doen. Of iemand die de text tuts uitwerkt naar een video die er dan bij geplaatst kan worden?
      Op zich zijn die vaak wel handig inderdaad...
      Misschien heb ik gewoon te veel ervaring met van die oude, slecht-gemaakte PHP tutorials :p

Het is in ieder geval wel een goed idee om de tutorial-sectie meer opties te geven.
      Bv. verschillende reeksen met meerdere tutorials (bv: introductie in Node.JS -part 1, 2, 3 etc.)
    • wimmpie wrote:

Jeroen.G wrote:

wimmpie wrote:

Op zich zijn die vaak wel handig inderdaad...Misschien heb ik gewoon te veel ervaring met van die oude, slecht-gemaakte PHP tutorials :P

Het is in ieder geval wel een goed idee om de tutorial-sectie meer opties te geven.
      Bv. verschillende reeksen met meerdere tutorials (bv: introductie in Node.JS -part 1, 2, 3 etc.)
      Zeker waar, ik volg nu de lessen van codeaccadamy (gratis) om mn code weer op te frissen, moet zeggen die zijn wel goed. Misschien dat in de toekomst er mensen zijn die een deel van die lessen kunnen samenvatten en een tuturial van kunnen schrijven (verwijzend naar die lessen)
      Met vriendelijke groet,

Jeroen