Composer / NPM vermijden

  • Hallo iedereen,



    Ik ben sinds een tijdje bezig met een nieuwe criminals... Op zich loopt dat allemaal vrij fijn, maar nu merkte ik iets op.
    Ik was op zoek naar een Markdown to HTML converter (en omgekeerd) voor de tekst editor.
    Helaas pindakaas blijkt dat quasi onvindbaar te zijn als je Dependency Managers zoals Composer en NPM wilt vermijden.


    De reden waarom is simpelweg dat veel mensen die bezig zijn met crime games beginnende programmeurs zijn die een shared server gebruiken.
    Maar hoe ga je dan om met dergelijke dingen? Want op zich is een MarkDown - HTML wel een vereiste...
    Of kan ik maar beter gaan voor preg_replace?


    Wat is jullie insteek over het hele composer / npm gebeuren?



    Willem

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Er is niks met Composer/NPM als je de juiste workflow benut. Dependancy Managers zijn een handigheid bij het ontwikkelen. En ontwikkelen doe je niet op een shared-hosting server, maar lokaal. ;)


    Dus als je een Dependancy Manager in je development omgeving gebruikt, dan doe je het goed!


    Ikzelf ben geen fan van MarkDown, maar UBB-codes. Gewoon omdat die ouder en bekender zijn. Vooral op forums doe je iedereen een plezier ermee.

  • beginnende programmeurs zijn die een shared server gebruiken

    Ai. Trekken zij ook allemaal code daar vandaan om daar dan aan te werken? Hoe kun je dan garanderen dat jullie niet elkaars werk aan het overschrijven zijn? Hopelijk maak je ook gebruik van een soort van gedistribueerd versioningsysteem want het klinkt een beetje alsof dat de missende schakel is. En dat is wellicht nog een van de belangrijkste dingen die je moet regelen wanneer je met een club aan het programmeren slaat: afspraken en procedures omtrent de ontwikkeling en disitributie van code(wijzigingen).


    De UBB-en textopmaak hier op ICTscripters werkt behoorlijk ruk.

    Kun je ook aangeven wat er aan scheelt? En ergens een suggestie tot verandering/verbetering plaatsen? Dit is niet erg opbouwend, maar heb je ook een redenering waarom en wat er dan zou moeten veranderen? Deze heeft inderdaad wel een aantal quirks, maar wellicht is de kans dat er hier iets mee gedaan wordt (aanzienlijk) groter dan een zekere andere site die ik ken *kuch*.

  • Ik denk dat ik weet welke site je bedoelt, en daar is ooit al een antwoord op gegeven. Maar er wordt geregeld wat gedaan hoor. Maar development kost nou eenmaal tijd die gevonden moet worden.
    Maar ook hier zie ik weinig activiteit hoor.. ;).


    Anyway, hier krijg ik vaak de melding dat size niet geaccepteerd wordt, maar ik gebruik die tag niet. Ook blijft een gemaakte post vaak staan als die gepost is, en wil ik standaard de UBB-editor gebruiken, en geen WYSIWYG.

  • /Offtopic
    Als het juist iets is waar ik altijd snel vanaf wilt dan is het wel UBB. Ondanks dat UBB zijn voordelen heeft tikt het gewoon minder makkelijk weg dan markdown + het scheelt wat onduidelijkheid bij het uitlezen van je database als je het mij vraagt :-).
    /Offtopic/


    Composer / npm zijn zo mogelijk de meest verwelkome tools die de development wereld de afgelopen tijd met snelle stappen vooruit heeft gebracht. Ondanks dat een early devver wellicht een shared hosting heeft is het voor een early devver ook belangrijk dat hij depedency management leert als je het mij vraagt.. :)

  • Er is niks met Composer/NPM als je de juiste workflow benut. Dependancy Managers zijn een handigheid bij het ontwikkelen. En ontwikkelen doe je niet op een shared-hosting server, maar lokaal. ;)


    Dus als je een Dependancy Manager in je development omgeving gebruikt, dan doe je het goed!


    Ikzelf ben geen fan van MarkDown, maar UBB-codes. Gewoon omdat die ouder en bekender zijn. Vooral op forums doe je iedereen een plezier ermee.

    Hier moet ik toch even bijtreden. Het gebruik van dependency managers in productie (d.w.z. niet je lokale dev environment maar een live-omgeving dus) is ook aan te raden. Alleen is het best om te kijken om de versies wat te "locken" zodat je geen verrassingen krijgt als je ooit een nieuwe composer install of composer update zou doen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!