PHPmailer faillure

  • Hallo iedereen,


    Ik ben momenteel bezig met een website op te zetten voor mijn moeder haar zaak. Echter wanneer ik een mail wil versturen loopt het fout.


    Ik gebruik PHPmailer, aangezien deze normaal gezien de beste is. Via een script test ik of de mails verzonden worden. Deze geeft altijd een succes melding.


    Het volgende probleem is dat ik niets ontvang in Outlook, ook niets in de spam folder. Wanneer ik naar een Gmail account stuur komt het in de spam terecht.


    Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos? Het is noodzakelijk dat dit werkt aangezien anders de facturen en offertes niet verzonden kunnen worden.

    (Dit is gewoon een standaard voorbeeld van PHPmailer!)


    * Het script wordt uitgevoerd op een subdomein.


    Alvast bedankt
    Laurens Kok

  • Dit ligt niet aan de code, maar aan het ip van de server waar het vandaan komt, die staat geregistreerd als spam. Dus de vorige gebruiker van het ip heeft er waarschijnlijk een hoop spam mee gestuurd, probeer is contact op te nemen met google/hotmail.

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Ik weet niet precies hoe het met PHPmailer zit, dus misschien slaat dit nergens op. Stuur je de juiste headers mee? Dat kan er ook nog wel eens voor zorgen dat mails in de spambox terecht komen.

  • Ik weet niet precies hoe het met PHPmailer zit, dus misschien slaat dit nergens op. Stuur je de juiste headers mee? Dat kan er ook nog wel eens voor zorgen dat mails in de spambox terecht komen.

    Dat zou ook kunnen inderdaad, ik schrijf het liefst altijd mn eigen mail classe :)

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • weet dat deze code werkt :) heb met phpmailer ook een heel gedoe gehad :)

  • Hoi iedereen,


    Even een toelichting gezien dit op mijn server afspeelt.


    Via de standaard webmail (Roundcube) komt bij Gmail en overige alles goed en normaal aan maar bij Hotmail/Outlook.com niet. Als je bij outlook.com de mail als veilig markeert komt deze wel aan.


    Er wordt geen spam verstuurd vanaf het IP. IP is aangemeld bij bij het JMRP programma van Outlook. Bij mijn eigen domein is er zowel een SPF als een DMARC ingesteld.


    Via een reverse DNS wordt het IP terugherleid naar de hostname van de server.


    Als iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen, ben benieuwd!


    Mvg,
    Tim

  • Laurens hierbij mijn mailer class:



    Er zitten misschien nog wat bugs erin :) Als die 0 return gaat er iets mis, met een 1tje gaat het goed. :)


    EDIT:
    code verbeterd, was de CC functie vergeten haha xD


    EDIT2:
    heb de code uitgebreid met BCC, en nieuwe functie ervoor dus :)

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Hier wat leesmateriaal :)


    Mails komen niet aan in outlook - 550 SC-001


    MessageID SMTPIN_ADDED_MISSING


    Sender Policy Framework


    Check in je message header of SPF en DKIM passen.


    In principe verteld je spf record welke servers mails mogen sturen vanuit jouw @domeinnaam.nl


    En anders kan het zo zijn dat je server ip adres is geregistreerd als spam. Dit komt vaak voor met (shared) hosting die je deelt met andere gebruikers. Voor eigen mailing raad ik je een vps aan met eigen ip.


    Anders gebruik je een professionele mail delivery service zoals mailjet.com

  • Cool dat je je eigen mail class hebt geschreven! :)
    Zou je deze bij de downloads willen plaatsen i.p.v. hier?
    En daar naar toe linken

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!