OV Kaart Raar?

  • Hallo allemaal,


    misschien niet een helemaal ict gerelateerd vraagje, maar ik post hem toch aangezien ik denk dat ik het hier wel kwijt kan.


    ik heb nu een tijdje (maand of 3 / 4) een persoonlijke ov kaart. Hier staat een studentenreisproduct op (gratis reizen op werkdagen dus).
    Maar mijn kaart doet een beetje raar. Als ik hem (ik ga altijd met de bus) voor het scanapparaat in de bus hou, gebeurt er soms niks. Dan probeer
    ik het achterin de bus (waar je normaal uit checkt), en dan doet de kaart het weer wel. Op sommige dagen is er ook niks aan de hand en kan ik
    gewoon normaal in en uit checken.


    Het is dus op willekeurige momenten dat mijn ov kaart het niet doet. Ik krijg geen foutmelding ofzo maar er gebeurt gewoon niks.


    Iemand die bekend is met dit probleem? Heb al wat op google gezocht maar kon daar ook vrij weinig vinden...


    Mvg,


    Lars

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Misschien is dit niet nuttig voor jou, maar dat kan het wel zijn. Mijn ING kaart deed het ook niet meer, heel vervelend probleem waarbij de klantenservice van ING mij ook niet mee kom helpen.


    Uiteindelijk bleek de magneet/chip niet meer goed te werken in mijn kaart, wellicht is dit ook bij jou het probleem? Een nieuwe OV-chipkaart kan handig zijn. Ook had ik zelf vaak het probleem dat ik wel kon inchecken bij het ene incheck apparaat en bij de andere niet.

  • Het is vrij simpel het ligt meestal of aan je kaart kan zijn die die het gewoon minder doet


    Of heb ik ook wel eens dat de bus check in voor het gewoon niet doet dan pakt hij het niet
    En meestal mag je dan gratis erin ( Niet altijd maar soms wel )


    Je kunt ook gewoon nieuwe Ov aanvragen want als die achter het ook niet doet
    ligt het aan je chipkaart dan kun je dat beter vervangen..

  • OV-chipkaarten zijn heel breekbaar. Houd het kaartje eens schuin om te kijken of je scheurtjes ziet. Ik had dit namelijk ook, waardoor mijn hele kaart het niet deed. Zeer slechte service ook, je betaalt meer voor het vergoeden van de kaart dan dat het kost om een nieuwe aan te vragen.

  • Heb dit ook gehad, dan met een anonieme ov-kaart. Zat een scheurtje in dus pakte hem niet.


    In plaats van 2 euro met de OV-Kaart moest ik dus een kaartje kopen in de bus voor €4,20. Daarnaast stond er nog 15 euro op die ik dus niet meer terug kan krijgen omdat er een anonieme kaart was.


    Belachelijk allemaal..

  • Volgens mij wordt de kaart vergoed als aan te tonen is dat het niet jouw schuld was. Je kan even op internet kijken welke stations een OV punt hebben. (Dan bedoel ik niet de oplaadpalen, maar een medewerker die je kan helpen) Leg wel goed je probleem uit. ;)

  • Volgens mij wordt de kaart vergoed als aan te tonen is dat het niet jouw schuld was. Je kan even op internet kijken welke stations een OV punt hebben. (Dan bedoel ik niet de oplaadpalen, maar een medewerker die je kan helpen) Leg wel goed je probleem uit. ;)


    Klantenservice wil ook wel eens helpen al sta ik niet op hun service te springen.
    Lijken wel kleine kinderen van 12 daar aan de telefoon. En die zeggen nog vriendelijk ja meneer. Of natuurlijk nee meneer.
    Kan je beter even zoals hieronder word gezegd naar de NS gaan. Daar waren ze bij mij coulant. Heb namelijk het zelfde probleem gehad en kreeg het saldo wat er op stond gewoon terug. Dat noem ik service. Een punt waar Trans Link een puntje aan kan zuigen.

  • Het kan ook de bus zelf zijn natuurlijk, misschien is één bus wel gewoon kapot (de lezer) en krijg je toevallig elke ochtend die bus (en soms dus een keer niet). Probeer anders eens in- en uit te checken bij NS (kost niets) of hem voor een kaartautomaat van NS te houden en kijk of hij hem dan wel goed leest.


    Zo weet je zeker dat het probleem aan jouw kaart ligt en dus niet aan de bussen van dat vervoersbedrijf.


    Groet,


    Lars

  • Mijn OV-kaart werkte vanaf het begin ook niet goed. Waarschijnlijk een productiefout, je moet de helpdesk bellen en zeggen dat je sinds het begin (belangrijk dat je dit zegt) problemen hebt met je OV-kaart en dat je een nieuwe wilt hebben.


    Binnen 2 weken heb je er een kostenloos op de deurmat liggen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!