Probleem met activatie email.

  • Hey guys:),


    Ik heb een probleem met mijn email activatie systeem, het zorgt ervoor dat als je je email wijzigt dat je die moet activeren. Maar nu krijg ik daar elke keer een error als ik de activatie rij wil updaten. Zie onder voor code.


    PHP
    mysqli_query($con,"UPDATE customers SET email_verfi='1' WHERE email_verfi_code='".$code."'");


    En krijg deze error:


    Citaat


    Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/tnijborg/domains/developers4you.nl/public_html/customers/activatie.php on line 31


    Wat gaat er mis?


    Gr,

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • @Raza gaf inderdaad een fout melding, ik dee:


    PHP
    include("codes.php");


    Uit eindelijke werkte het voor mij door gewoon:


    PHP
    include("database.php");


    maar is wel raar want ik include de database ook gewoon in codes.php... Enig idee hoe dit kan?

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • L.Groot, Nope ik gebruik hem daar wel een aantal x maar word niet aangepast. $con word alleen gemaakt in database.php dus ik zie niet helemaal waar het probleem lag, het is gefixed. Maar dan nog een vraag, waar ik niet echt antwoord op kan vinden via google etc. Wat is veiliger? Cookie user system, of een user systeem met sessies?

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Ik denk dat cookies nét iets veiliger is dan sessies..


    Waarom denk je dat cookies veiliger zijn?


    Sessies worden server-side opgeslagen en cookies client-side. Wat sessies in dat opzicht veiliger maakt, omdat hackers bij iemand zijn cookies kan komen d.m.v. inbreken in iemands computer. Wat ik al zei in het vorige bericht, maar dan wil ik graag weten waarom jij denkt dat cookies toch veiliger zijn.


    Met vriendelijke groet,


    Dees

    Met vriendelijke groet,


    Dees

    Bewerkt één keer, laatst door Dees ().

  • Je kan sessie en cookie gebruiken, hoe je deze beveiligd is geheel aan jezelf maar een groot verschil qua beveiliging is er niet echt.
    Ik maak zelf liever gebruik van sessies, maar als iets langer onthouden moet worden gebruik ik cookies.


    Cookies:
    Worden onthouden ook al wordt de browser afgesloten, zodra de bezoeker deze van zijn PC verwijderd is hij niet meer beschikbaar voor controle.
    Als de ingestelde levensduur verlopen is zal de cookie automatisch niet meer geldig zijn, deze communiceert met de cookies die opgeslagen staan bij je bezoeker.


    Sessies:
    Hebben een ingestelde levensduur, zodra er bijvoorbeeld 1 uur geen actie is geweest op de website vervalt de sessie automatisch.
    Als de browser wordt afgesloten is de sessie niet meer beschikbaar en dus ongeldig verklaard.



    Je zou cookies als nadeel kunnen zien omdat een 'hacker' de pc in kan komen en deze kan uitlezen, maar als jij deze goed beveiligd is er vrij weinig aan de hand.
    Geld overigens ook voor sessies, die kunnen altijd nog via een hijack worden gestolen, goed beveiligen en controleren lijkt mij de beste oplossing.


    - http://nl.wikipedia.org/wiki/Session_hijacking


    Edit:
    Laatste tip: Zet NOOIT een wachtwoord of gevoelige informatie in een cookie/sessie!

  • @wmdiensten nee ik heb er ook geen wachtwoorden in etc, ik maak bij registratie een speciale cookiehash aan die in je cookie word gezet als je inlogt en dat gecontroleerd word in de db, en ik heb de db etc beveiligd dus in theorie is het veilig

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!