Posts by GiovanniK

Ik heb 2 servers bij Vultr waar ik deze resultaten krijg:

Server 1:
    Test 1: I/O speed : 440 MB/s
    Test 2: I/O speed : 444 MB/s
    Test 3: I/O speed : 442 MB/s

Server 2:
    Test 1: I/O speed : 436 MB/s
    Test 2: I/O speed : 428 MB/s
    Test 3: I/O speed : 430 MB/s

Letterlijk citaat van de website:

"The component structure of Zend Framework 2 is unique; each component is designed with few dependencies on other components. ZF2 follows the SOLID object oriented design principle."

Als je al goed kijkt is de code veel te complex voor een MVC. Daarbij de extra dingen wat je zegt die er in zitten, die zorgen er juist voor dat het traag wordt.

zf2 is inderdaad niet het sneleste frameworkd.
    Snlheid is bealgrijk maar ook niet alles he :)

Ook zijn die testen niet echt representatief te noemen.
    Voor een simpele hello world is dat indedaad overkill dat framework(elk framework eigenlijk).
    Ook is er dus net van caching aangezet waardoor de configs steed gerebuild moeten worden(wat ze niet aanraden op rpoductieServers maar wel wel op dev servers omdat je zo niet kan hebbend at je configs niet geudpate zijn.

Snelheid is een grote factor, want een trage applicatie wordt niemand blij van.
    Daarbij is zend gericht op grote en vaak ook zakelijke applicaties, voor een normale applicatie kun je veel beter Laravel of misschien zelfs Codeigniter gebruiken.

Tevens is ZF2 geen MVC ;).

Toevallig heb ik met 2 andere een cloudbox afgenomen om te testen, we hebben alle 3 een andere node gehad en de boxes waren echt extreem traag.

Tevens kregen we alle 3 zelfs meldingen dat de cloudbox niet gestart kon worden omdat de hypervisor geen RAM had!!

Misschien is Strato ook een goede keuze.
    Alleen mag de telefonische klantenservice wat sneller reageren.

Ook met TransIP geen probleem alleen naar Strato gegaan i.v.m. de onbeperkte dataverkeer.

Dan kun je nog beter bij Versio gaan!

ik heb 17 minuten en 36 seconden in de wachtrij gestaan, ook zijn hun hosting pakketten extreem traag.

Transip is verder een goede provider, ook niet duur (VPS).

Ik ga hier volledig in mee! Ik gebruik nu ook Laravel en ben afkomstig van Codeigniter.

Laravel is makkelijk te begrijpen en je kunt hem makkelijk uitbreiden, ook kun je op http://laravel.ioterecht voor vragen e.d.
    Codeigniter is een ander verhaal, ik ben altijd loyaal geweest aan Codeigniter totdat ik Laravel probeerde, dit werkt in mijn ogen veel makkelijker en sneller.
    Ook is des code van Codeigniter ronduit lelijk omdat ze compatibel willen zijn met oude PHP versies zoals hierboven al staat.

<?php
    error_reporting(-1);
    include "config.php";
    $m1 = "SELECT * FROM messages";
    $m2 = mysqli_query($con, $m1) or die(mysql_error() . "error");
    $m3 = mysqli_fetch_array($m2, MYSQLI_BOTH)or die(mysql_error() . "error");
    ?>
    <center>
    <table>
    <?php
    while($row = mysqli_fetch_assoc($m2))
    {