PHP Framework

• Beste lezer,

Ik zit er over na te denken om een PHP Framework te gebruiken. Maar weet niet zo goed waarom ik een PHP Framework zou moeten gebruiken en welke ik dan zou moeten gebruiken. Ik weet wat een Framework is maar zie nog niet echt het nut ervan in, bij PHP dan teminste. Misschien kan een van jullie me uitleggen waarom ik een Framework zou moeten gebruiken, welke dat ik het beste kan gebruiken en waarom je me aanbeveelt om dit Framework dan te gebruiken.

Ik heb zelf naar de Frameworks CakePHP en Zend gekeken. Die volgens mij een van de betere PHP Frameworks zijn.

mvg,

Dees

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hier zijn talloze voordelen te bedenken:

Frameworks worden ten eerste ondersteunt door communities waardoor je veiligheidslekken minder snel tegenkomt, dan wanneer je zelf een script schijft mits je het goed toepast binnen het framework.

Frameworks bevatten veel functies dus in het algemeen scheelt het gewoon heel veel tijd dan wanneer je deze zelf schrijft.

Frameworks bevatten een bepaalde structuur en verplichten jou vaak om een bepaalde stijl van programmeren aan te houden, denk aan MVC waarin verschillende informatie lagen gescheiden houdt.

Maar ik denk wel het belangrijkste, je kan bijvoorbeeld een blog bouwen in 20 minuten wat normaal gewoon niet mogelijk is met hetzelfde niveau in veiligheid etc. uiteindelijk is dit weer door te berekenen naar de klant en kan jij meer winst maken, omdat je meer werkzaamheden doet in een kortere tijd ;)

Edit: Ik zou adviseren om te beginnen met een makkelijk framework als CodeIgniter. Deze heeft een hele makkelijke leer curve en is eigenlijk vrijwel gelijk te gebruiken.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

Bewerkt één keer, laatst door M.Beers ().

• Ik zou persoonlijk kiezen voor Laravel ( http://laravel.com/ )

Een framework dat erg logisch in elkaar steekt, zeer flexibel is en een goede userbase met behulpzame mensen.

CodeIgniter zou ik persoonlijk niet meer gebruiken, die is in mijn ogen hard op zijn retour en ik vind ze erg traag met patches en dergelijke.
    En ze maken geen gebruik van de nieuwe php features omdat ze perse compatible willen zijn met oudere php versies.

• Ik ga hier volledig in mee! Ik gebruik nu ook Laravel en ben afkomstig van Codeigniter.

Laravel is makkelijk te begrijpen en je kunt hem makkelijk uitbreiden, ook kun je op http://laravel.ioterecht voor vragen e.d.
    Codeigniter is een ander verhaal, ik ben altijd loyaal geweest aan Codeigniter totdat ik Laravel probeerde, dit werkt in mijn ogen veel makkelijker en sneller.
    Ook is des code van Codeigniter ronduit lelijk omdat ze compatibel willen zijn met oude PHP versies zoals hierboven al staat.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!