php wysiwyg editor + send (db)

• Beste mensen ik heb veel editors getest zoals:
    nice edit
    ckeditor

wat mij opvalt dat ze alle tekst opslaan doormiddel via html

ik zoek een editor die het opslaat via php dat ik met een database de
    tekst op kan vragen dus als ik zeg maar wat typ en oplsa dat het via een database
    word verstuurd naar de pagina waar het heen moet. want dan blijft de tekst er ook in staan.

dit kan volgens mij ook wel met de editors die ik heb geprobeerd ze leggen wel alles uit hoe je het ingergreerd in je website en alles maar het punt waar ik vast loop is het verzenden naar een database.

weet iemand de code hiervoor. en hoe ik het moet gebruiken

of weet iemand een editor waar dit goed word uitgelegd.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hoe wil je tekst opslaan door middel van HTML? Tenzij je HTML5 bedoeld, is dat écht nonsens. Maak een formulier, een textarea, en vang de output na het posten op doormiddel van $_POST['name'] van de textarea... Voorbeeldje nodig?

• Citaat van Jannick

Hoe wil je tekst opslaan door middel van HTML? Tenzij je HTML5 bedoeld, is dat écht nonsens. Maak een formulier, een textarea, en vang de output na het posten op doormiddel van $_POST['name'] van de textarea... Voorbeeldje nodig?

zou wel mogen een voorbeeldje,

maar wat ik wil zou heeft iemand het tegen mij gezegd.
    je hebt zeg maar een tekst editor waarmee je plaatjes kan toevoegen tekst dik gedrukt kan maken enz. je typt wat tekst en je drukt op oplaan dat ie het naar een db stuur en dat je zeg maar op een andere pagina die tekst weer oproept zodat het daar in komt te staan.

snap u.

• PHP
    <form action="bestand.php" action="post">
    <textarea name="tekst" class="tinymce">Tekst</textarea>
    <input type="submit" value="Post" />
    </form>
    <?php
    var_dump($_POST['tekst']);
    ?>

Het is snel getypt, kan een foutje hier en daar inzitten, maar je kan doen wat je wilt met $_POST['tekst'], dus bijvoorbeeld opslaan in PHP. Opslaan in HTML is moeilijk, heel moeilijk.

Wat ik me wel afvraag, hoe kom je erbij dat ze tekst opslaan m?t HTML?

• [quote=Jannick][code=php]
    <form action="bestand.php" action="post">
    <textarea name="tekst" class="tinymce">Tekst

zou u mij dan misschien binnenkort kunnen helpen dan upload ik een editor op mijn webpagina. en dat u mij dan helpt met het versturen van de tekst.

• Citaat van Jannick

beronne Wat snap je niet?

ik had een goede editor alles werkte alleen ik krijg het niet voor elkaar dat hij de tekst opslaat.
    zou heb ik het

mijn website bestaat uit root (hier staan mijn index.php en alle andere bestadnen
    in root heb ik het mapje adminbeheer(beheermenu achter website daar had ik de tekst editor ingezet. weer terug in root heb ik heb mapje php maar daaar de teskteditor zelf in staan. als ik in mijn teskteditor ben wil ik de tekst opslaan en dat hij de tekst verstuurd zeg maar root/index.php http://www.rbvhoogeveen.nl/

ik snap alles van de editor alleen het verzenden van de tekst en dat het ook in de editor blijft staan

• Ik zou persoonlijk dan een tabel maken met:
    1. int, auto_increment
    2. paginatitel, string
    3. inhoud, blob of text
    Eventueel zou je nog een datum erbij kunnen doen, maar is vooralsnog niet nodig. Je kan de output van ckedit/nice edit dus opvangen door een name-attribuut toe te voegen aan je formulier, en die output in bovenstaande tabel opslaan. :)

Een ander alternatief is, als je de pagina niet vaak gaat bewerken of gewoon simpel wilt zijn, de output opslaan in tekstbestanden. Tikkeltje onveilig, maar zal weinig uitmaken.

• Citaat van Jannick

Ik zou persoonlijk dan een tabel maken met:
    1. int, auto_increment
    2. paginatitel, string
    3. inhoud, blob of text
    Eventueel zou je nog een datum erbij kunnen doen, maar is vooralsnog niet nodig. Je kan de output van ckedit/nice edit dus opvangen door een name-attribuut toe te voegen aan je formulier, en die output in bovenstaande tabel opslaan. :)

Een ander alternatief is, als je de pagina niet vaak gaat bewerken of gewoon simpel wilt zijn, de output opslaan in tekstbestanden. Tikkeltje onveilig, maar zal weinig uitmaken.

http://spaweditor.com/en/disp.…cts/en_spaw/en_spaw_intro

ik ga deze editor wel gebruiken is niet zo groot.
    ik zorg ervoor dat ie binnenkort op mijn webserver draait dan hoort u nog van mij

al vast bedankt voor de moeite

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.09.10 21:53:50:
    beste mensen,

ik heb nu een editor wie kan mij erbij helpen dat hij de tekst save en alles in database en dat ik het kan doorsturen naar een des pertrefende pagina

HELP HELP

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.09.10 22:18:04:
    beste mensen ik heb zelf even wat geprobeerd. omdat ik nu php leer op school en toevallig ging het over posten enzo.

ten eerste ik heb een nieuwe editor.
    hieronder het stukje codec van de editor

die te vinden is op de volgende webpagina: http://rbvhoogeveen.nl/adminbeheer/tekstedit.php

<div class="editor">
    <center>
    <form action='../index.php' method='post'>
    <textarea id="content_1" name="content" cols="100" rows="8" style="width:763px;height:300px;"></textarea>
    <input type='submit' name='update' value='update' />
    </form>
    </center>
    </div>

zoals u kunt zien stuurt hij de tekst doormiddel van de update knop 1 map terug
    en daarna in index.php (de hoofdpagina van de website.

Hieronder post ik de index.php alleen het stukje waar ik de tekst opvraag uit
    de editor.
    Hier de index.php pagina: http://rbvhoogeveen.nl

<div class="content_tekst_vak">
    <?php echo $_POST['content'];?>
    </div>

wat nu mijn vraag is:
    als ik in de teksteditor op de knop update druk wil ik dat hij de tekst doorstuurt
    zoals hij het nu ook doet maar:

- de tekst moet in de editor blijven staan wat je er in hebt getypt,
    ook als je de pagina refresed.
    - de tekst moet ook blijven staan op de index pagina.

- Als ik op de knop update druk stuurt hij je gelijk door naar de pagina waar de tekst staat
    als het kan zou ik als ik op de update knop druk een tekst willen krijgen iets met
    'De tekst is sussces vol geplaatst.' en niet dat hij naar de pagina springt waar de tekst komt.

ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven over de codes.
    kunt u mij helpen maar u heeft meer info nodig kunt u dat altijd
    vragen.

als vast harstikke bedankt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!