Posts by beronne

    Beste mensen een tijdje geleden had ik een site moeten maken en had ik een form met een text field daaroverheen een afbeelding gemaakt zodat je een mooie textfield hebt. maar nu stond niet op de goede plaats in chrome en safari. na zitten zoeken op google vond ik dit


    PHP
    /* hack voor Google Chrome/Safari */
    
    
    @media screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio:0){
     #naam_van_je_div_of_ander_element {
        vb: padding-top: 10px;
    }}


    in dit voorbeeld gedruik je een Id maar je kan het ook met een class doen


    /* hack voor Google Chrome/Safari */


    @media screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio:0){
    .naam_van_je_div_of_ander_element {
    vb: padding-top: 10px;
    }}


    ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

    Beste Lezers,


    Wat ik graag zou willen is een textarea met ubb codes bijvoorbeeld.
    je hebt een knop voor bold een knop voor italic.
    net zoals je hier een bericht post zo iets wil ik ook.


    de situatie hoe ik het nu heb


    ik heb een textarea daarin include ik het bestand
    alle-teksten-db.php hier maak ik verbinden met de db en haal ik de tekst op en via daar kun je het ook updaten.


    voordat de textarea begint heb ik een div gemaakt het edit gedeeldte waarin de knoppen komen zoals de B voor strong en I voor Italic knoppen.
    maar nu zou ik graag willen weten zodra ik een stuk tekst selecteer en op de b knop druk dat hij de code tag voor vet voor en na de selectie zet.
    als ik dat heb kan ik het verder uitbreiden.


    Ik weet dat er veel forum berichten zijn maar niet echt met een werking doormiddel van een knop.


    hieronder plaats ik een stuk van mijn code


    TEXTAREA:




    zoals je zit met de posting van selecteer is een stukje wat boven de bovenstaande php script staat. want ik heb een select option box kies je zeg maar
    de pagina home pagina dan kom in de textare de text te staan van de home pagina.


    ik laat ook nog het include gedeeldte zien


    Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik ga ondertussen zelf ook nog verder knutselen


    al vast harstikke bedankt

    beste mensen het is me gelukt ik heb het zo gedaan:



    nu heb ik alleen nog een vraag als je inlogt als admin krijg je tab admin te zien en als je inlogt als moderator krijg je tab moderator te zien maar ik wil ook als je als een gewone lid inlogt een tab te zien krijgt die heet nu Profiel. maar ik vind dat niet zo goed klinken weet iemand daar een goede naam voor.


    maar al wel bedankt voor alle snelle reacties.

    Beste lezers,


    Ik ben bezig met een login systeem doormiddel van SESSIONS. dit allemaal werkt goed. maar wat mij niet wilt lukken zal ik proberen te gaan uitleggen.


    Ik heb in de database het volgende staan(voorbeeld):
    id, naam, gebruikersnaam, wachtwoord, status
    1, jan, jan, test, Admin


    als ik ingelogd ben krijg je het volgende te zien:


    ingelogd als:
    naam: jan
    Status: Admin
    Uitloggen


    dit werkt allemaal nog.


    Maar ik wil als je in dit geval inlogt als status admin dat er in het menu een tab bijkomt Admin.


    en als je zeg maar als Moderator inlogd er een tab Moderator bij komt


    Wat ik denk is dat je moet controleren of degene die is ingelogd ook Admin is als hij dat is moet ik iets doen als dit bij het menu, maar ik heb veel dingen geprobeerd maar kom er echt niet uit



    voorbeeld: if(isset($_SESSION["ingelogd"]) = 'Admin') {


    hier komt dan het tab menu van admin }


    alleen ik weet niet helemaal hoe en wat ik moet doen.


    ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. ik heb alles op een local host staan dus kan geen online voorbeeld geven. ik hoop dat jullie me snappen. ik plaats wel even de check pagina waar ik de sessie ook start



    Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven

    Beste mensen,


    een tijd geleden heb ik ook hulp gevraagd met een dropdown menu ik heb hem nu bijna klaar. maar ik zit nu met het volgende probleem.


    Op website: http://www.rbvhoogeveen.nl ziet u het menu.


    nu heb ik het volgende als u over de links gaat en dan gaat het in dit geval om de link vereniging komt er een drop down menu. als je met je muis naar het drop down gedeeldte gaat springt de hover weer weg bij vereniging. ik heb veel dingen al geprobeerd. door de hover te koppelen aan het drop down gedeeldte.


    misschien doe ik het niet goed. Dus mijn vraag is weet iemand hoe ik het moet oplossen.


    Hieronder zou ik de html en css posten


    HTML:



    CSS:


    beste lezers,


    ik ben bezig met een menu en ik blijf vast zitten bij het volgende:
    ik wil tussenstukkje maken tussen home | vereniging enz


    ik heb dit nu ook maar ik kan ze niet positioneren.
    ik zou de code hieronder neer zetten


    html:




    css menu:


    het gaat hier om het laatste stukje css code li.nav
    ik heb de tussenstukjes al rechts van de linkjes staan van het menu
    maar nu moten ze nog in het midden
    ik heb veel dingen geprobeerd margin-left, left.
    als ik padding gebruik verschuift alles.


    wie weet hoe ik nu enkel de tussen stukjes verschuif naar links
    zonder dat de rest van het menu gaat schuiven.


    hieronder een plaatje hoe het menu is met de tussen stukjes
    die ik mooi tussen home en vereniging wil hebben en tussen
    vereniging en teams enzovoort


    plaatje:


    http://oi52.tinypic.com/23ih010.jpg

    Citaat van NielsB

    Cas hoezo zou je hier voor jquery moeten gebruiken?
    je kan simpel weg gebruik maken van een ul li:hover.


    graag zie ik voorbeeld hoe de ts het nu heeft.
    natuurlijk wel in html en css!


    ik heb een begin gemaakt met het dropdown menu en geupload naar het volgende adres:
    http://www.rbvhoogeveen.nl/nieuw


    ben alleen bezig geweest voor het menu knop home


    de html en css code heb ik als volgt


    HTML:


    CSS:



    ik heb de hover nu als hele image gedaan, maar de hover moet mee gaan met het aantal sublinks. hoe krijg ik dit voor
    elkaar heb er al best mee zitten kloten als ik dit mag zeggen.


    nu zit ik nog met 2 vraagjes:



    zoals u op de afbeelding zit moet ik nog een wit vak om de hoofd tekst
    heen krijgen die weer mooi moet aansluiten op de hover en nog tussen stukjes per kop vb Home | Vereniging


    hou raden jullie mij dit aan om te doen

    Beste webdesigners,


    ik zit met een best wel ingewikkeld probleem.
    Ik heb een website klaar in photoshop en ben hem
    aan het slicen. maar nu het volgende wat ik aan de
    hand van plaatjes laat zien.


    Het menu komt er zo uit te zien:


    Nu als je met de muis er over heen gaat wil ik het volgende krijgen


    natuurlijk niet alleen bij het tabblad vereniging maar als ik er 1 heb weet ik ook
    hoe ik de rest moet doen.



    ik heb al wat dingen geprobeerd maar ik krijg het niet voorelkaar.


    kan iemand mij helpen of mij op weg helpen hoe en wat.
    ik zou u echt heel heel erg dankbaar wezen


    Met vriendelijke groeten,


    Bham

    Beste mensen ik ben nog steeds bezig met het verwijderen van de foto maar ik moet het van me leraar op een andere manier doen doormiddel van een js confirm box dit heb ik allemaal als klaar zie code hieronder maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de foto te verwijderen. ik post het hele inlog pagina gedeeldte zodat jullie de hele pagina kunnen bekijken



    het begint ongeveer bij regel 79 <div class="foto-vak"> tot en met regel 114 /script><br/><br/>Klik op een foto om hem te verwijderen!


    in dit stukje gebeurt het volgende ik haal de foto's op uit de diretries ik heb er twee want ik gebruik 2 users.


    maar waar de js begint krijg ik het niet voor elkaar om unlink werkend te krijgen ik heb echt zowat alle opties geprobeerd. ik heb ook al geprobeerd om unlink werkend te krijgen gewoon in php maar hier liep ik ook al vast


    het is een hele verhaal maar ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en mensen me kunnen helpen


    al vast harstikke bedankt

    Citaat van Nillas

    Kijk hier eens, misschien helpt dit je verder.


    Klik


    ik heb er ff naar gekeken maar eerlijk gezegt heb ik er niet zoveel aan wel bedankt voor de reactie

    Ik zit nu met het volgende want voordat ik alles kan doen voor een background moet ik er eerst 1 maken ik ben nu helemaal out of Ideas


    ik post ff een link naar layout hoe ik hem heb ik heb echt al heel veel geprobeerd maar ik krijg het echt maar ook echt niet voor elkaar om een bij passende en mooie background te krijgen.


    mijn vraag is kunnen jullie me helpen of ideeen geven.


    link naar layout: http://oi51.tinypic.com/2istlrr.jpg

    Beste mensen,


    ik zit met een klein vraagje,


    ik heb een layout zowat klaar alleen moet nog een achtergrond maken. ik moet een niet al te groot plaatje nemen want word de site slomer van, dus ik dacht aan het volgende. ik design een plaatje(achtergrond) van zeg maar 30 px breed en de heigt van de website is iets van 900 px ofzo


    en dan wou ik zeg maar dat hij standard helemaal over de pagina past. hoe moet ik dit doen hoe raden jullie mij aan om een achtergrond te maken niet de design maar de manier hoe. en kunnen jullie me dan ook helpen hoe ik ervoor zorg dat hij op elke beeldscherm klein of groot altijd op volledig beeldscherm past.


    mijn dank al vast.

    Beste mensen ik ben nog steeds bezig met het verwijderen van de foto maar ik moet het van me leraar op een andere manier doen doormiddel van een js confirm box dit heb ik allemaal als klaar zie code hieronder maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de foto te verwijderen. ik post het hele inlog pagina gedeeldte zodat jullie de hele pagina kunnen bekijken




    het begint ongeveer bij regel 79 <div class="foto-vak"> tot en met regel 114 /script><br/><br/>Klik op een foto om hem te verwijderen!


    in dit stukje gebeurt het volgende ik haal de foto's op uit de diretries ik heb er twee want ik gebruik 2 users.


    maar waar de js begint krijg ik het niet voor elkaar om unlink werkend te krijgen ik heb echt zowat alle opties geprobeerd. ik heb ook al geprobeerd om unlink werkend te krijgen gewoon in php maar hier liep ik ook al vast


    het is een hele verhaal maar ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en mensen me kunnen helpen


    al vast harstikke bedankt

    Beste mensen,


    ik heb een tijdje geleden gevraagd wat jullie vonden van deze layout
    http://rbvhoogeveen.nl/
    ik heb er een tijdje niks aan gedaan omdat ik bezig was met php aan het leren. ik ben nu ook bezig een nieuwe layout aan het maken.
    hieronder link. er moeten nog kleinde dingetjes gebeuren.
    Mijn vraag aan jullie is:
    wat vinden jullie ervan. alle commentaar is welkom.



    http://i55.tinypic.com/28byaea.jpg


    en kunnen jullie mij ook tips sturen voor een achtergrond.

    ik heb het al opgelost ik heb het zo gedaan

    ik heb een vraagje,


    ik heb een php scriptje die werkt als een rekenmachine, hij kan al +,-,/,*,%, kwadrateren maar nu wil ik dat ook wortel trekken werkt.


    maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit werkend krijg ik heb dit


    wat moet ik doen


    ik ga ervanaf ff naar kijken alvast bedankt maar omdat ik een invulveld heb gebruikt "form" moet ik het toch wel posten of hoeft dat niet.


    gr beronne