Core i5 of x4

  • Hou je er ook rekening mee dat jullie een nieuw moederbord + nieuw geheugen + nieuwe harddisk moeten nemen? En waarschijnlijk ook een nieuwe voeding + videokaart gezien het anders niet werkt.

  • intel: is meer om grafische dingen te doen omdat ie meer processen aankan. gamen is hierdoor minder geschikt.


    AMD: is meer om te gamen, en dit merk is minder stabiel, simpelweg omdat Intel veel meer ervaring heeft.

  • Ik verkoop zelf zuks soort servers:


    -Moederbord met Gigabit netwerkkaart
    -CPU Q8400 L2 4MB
    -Kingston DDR2 4GB ( 2x2GB 800Mhz) ook in 8 gb (2x4gb 800mhz)
    -1U passieve CPU koeler ( met eigen fan )
    -1 Terabyte HDD 7200Rpm SATA-300
    -1U Supermicro behuizing ( zowel voor 14 als 19 inch racks geschikt )


    Zij echt goeie servers maar zijn wel wat duur bij mijn kost de 4 gb 650 en de 8 gb 750 (excl btw) Maar zijn echt goed en geschikt om bijv vps servers op te plaatsen en voor een webhosting zijn ze ook goed.


    Maar dit zijn echt nieuwe servers denk niet dat je zoiets zoekt.

  • Oke fijn, jgdonleach GEEN intel core i7 zei ik ;)
    Willem het is niet voor een server.
    En de rest, het gaat niet om gamen.
    Dat doet hij niet, hij download met grabit ( 10 Mbit) en dat blijft nogal hangen.
    Elk geval, hij is niet snel daarom wil hij vervanging.



    Hij gebruikte vroeger altijd intel pentiums, maar die waren slomer dan amd`s toen.
    Dus heeft hij geen goede ervaring meer met intel.
    Vandaar dat hij dit vraagt.

  • Dan moet een Athlon II wel genoeg zijn voor diegene die een nieuwe PC wil, niet te sloom en niet te duur. Let op dat er een grote kans is dat veel vervangen moet worden, denk aan moederbord, geheugen en videokaart. Harde schijf hoeft niet als het al een sata is, als het een pata (breede kabels) dan is het vervangen, vaak omdat mensen zonodig twee optische stations willen, die vaak nog pata zijn. Verder zijn alle pata schijven inmiddels al verouderd op een paar nieuwe na, maar upgraden naar sata raad ik toch aan.


    Verder doet een AMD echt niet onder van een Intel. Het is maar welke type en processor je kiest van een merk. Evenzoveel mhz hoeft niet te betekenen dat beide even snel zijn.

  • Zowieso de Intel?!
    Een AMD heeft de volgende nadelen:
    - Ze zijn over het algemeen slomer dan ze zich voordoen;
    - Ze gaan sneller kapot en worden traag dan een Intel?;
    - AMD is gewoon een budget merk.


    Je kan beter een Intel? processor kopen met een Medion behuizing, dan een AMD processor met een HP behuizing.


    Lars

  • @Lars, dat is van vroeger. Nu kun je de X4 en de i5 waar TS het over heeft vergelijken.


    Waardoor gingen ze vroeger snel kapot, heel simpel. Ze werden veel te warm. nu zijn ze zo zuinig, daar kan intel niet tegenop :)

  • AMD is nou niet bepaald zuinig, als we in de atom klasse komen. Maar eigenlijk vond ik AMD allround altijd het beste, let op dat vind ik. Ze bieden een goede prijs voor goede prestaties. Maar de hoogste X4/X6 is nog steeds goedkoper dan het topmodel van Intel, daar zijn de prestaties ook naar. Verder gaan ze niet snel kapot als je er goed mee om gaat. Ik draai hier een oud HP bak met een Athlon 3500+ erin uit 2005, werk nog steeds lekker met Windows 7, ook worden ze niet trager.


    En dat AMD een prijsvechter is klopt, ze moeten wel. Anders was dat bedrijf al lang opgedoekt/failliet. Ze hadden vroeger vaak financiele problemen. Dus wat heb je liever als bedrijf zijnde, dure processors voor winst die een paar mensen kopen of goedkopere processors die meerdere mensen kopen. Ik tik dit bericht ook op een Phenom II, en die doet zijn werk gewoon snel en goed hier.


    Robin, vooral de Athlon 64 konden zichzelf goed koel houden, hier draait een, zoals eerder gezegd, een 3500 die vaak in de 20 graden is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!