Zend Optimizer

• Beste,

Ik heb Zend Optimizer (nieuwste versie) en XAMPP (nieuwste versie) geinstalleerd.

In de PHP info (phpinfo()) staat een copyright van Zend, dus het zou moeten werken.

Echter krijg ik nog steeds een melding bij een Zend encoded script:
    Zend Optimizer not installed

Ik kon op de Zend site niet zo gauw de PHP ondersteuning vinden, volgens mij gebruik ik 5.3.2.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Lars

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Heb je wel de goede versie van Zend Optimizer voor je PHP installatie. Ik moest het ook installeren op een, bleek dat de Zend Optimizer niet compatabel was met mijn versie van PHP.

Anders kun je XAMPP altijd vervangen door Zend Server CE.

• Dit staat onderaan m'n PHP.ini:

PHP
    [Zend]
    zend_extension_manager.optimizer_ts="C:\\xampp\\php\\ext\\Zend\\lib\\Optimizer-3.3.0"
    zend_extension_ts="C:\\xampp\\php\\ext\\Zend\\lib\\ZendExtensionManager.dll"

Tevens heb ik de computer ook al 2x opnieuw opgestart, niks helpt..

Lars

• Extreme,
    Dat staat er toch?
    C:xamppphpextZendlibOptimizer-3.3.0

Lars

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 29.08.10 09:28:47:
    Goed,

Ik keek voor de grap even in de php\ext\Zend\lib\Optimizer-3.3.0 map, en daar stond alleen maar:
    php-4.2.0
    php-4.2.x
    php-4.3.x
    php-4.4.x
    php-5.0.x
    php-5.1.x
    php-5.2.x

Dus geen 5.3.x.
    Dus ik denk dat Zend niet met PHP5.3.2 werkt, dus daarom heb ik een oudere xampp gedownload met PHP 5.2.0.

Ik ben benieuwd, ik meld het zometeen..

Lars

• Na wat rond gezocht te hebben blijkt er inderdaad geen ZO te zijn voor 5.3.x.
    Wanneer die komt zal het ook heel waarschijnlijk niet compatibel zijn met wat Zend Guard nu produceert.

Ook wil een copywright van Zend helemaal niet zeggen over ZO, Zend is het bedrijf achter PHP, pas wanneer je "Zend Optimizer" ergens leest hoort het te werken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!