• Beste leden,

Ik heb een aantal vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Met behulp van virtual pc ben ik nu windows server web edition aan het instaleren.

Ik ga me eigen vps ontwikkelen via de pc.
    Mocht dit goed blijken te lopen ga ik dit zwaar configureren.

Nu heb ik een aantal vragen:

- is het mogelijk om elke pc in huis te koppelen aan de server om die te updaten en dergelijke.

- is het mogelijk om dns en domeinen te koppelen aan de server.

- is het mogelijk om webhosting en resellers te maken en te verkopen.

Het instaleren gaat aardig goed omdat ik weet wat ik nu moet doen.
    Maar als het dalijk geinstaleerd is zullen al die dingen die ik wil gaan werken.

En daarbij blijft de server 24-7 aan.
    Is mijn doel mogelijk te bereiken??
    Graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Gangstawar

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als u een goede koelers in de pc heeft, en goede pc hebt, dan kan hij wel 24/7 aan blijven. 1x in de week herstarten is wel slim.

Volgensmij is het wel mogelijk om hem met elke pc te koppelen.

Domeinen, kun je koppelen via name servers.

Je kunt resellers en hostings verkopen via een licentie van bijvoorbeeld. Direct Admin e.a.

• Thuis een server neer pleuren is leuk voor ontwikkelen en testen, of hosting voor wat vrienden. Maar daarbij houd het op. Je hebt vaak een lage upload en maar 1 connectie naar het internet(lees: geen redundantie). Verder kost het veel stroom, wat ook duur is.

Nu heb ik hier ook twee servers draaien, niet 24/7, voor ontwikkelen en testen van mijn PHP dingen. Maar als je hem echt wilt gebruiken voor een productie website, dan moet je ook goed zijn in het beveiligen van je server. Verder hoef je niet een snelle computer ervoor te regelen, want je upload zal je eerder limiteren dan de processor of harde schijf(die is de zwakste schakel bij vele sites met dynamische content) in server zelf.

Wil je het toch doen, dan raadt ik Windows af, want als je XP gebruikt ben je illegaal bezig(XP is voor clients aka normale PCs), en voor Windows Server heb je een dure SPLA nodig samen met de nogal dure licentie. Dus raadt ik je Linux, BSD of Solaris aan, en daar eens naar te kijken. Ook moet je geen grafische omgeving mee installeren, dat kost alleen maar resources op de server. Die je beter in de performance van je site kunt steken.

Zelf gebruik ik een oude Deskpro als router, er ligt een heel netwerk hier, fysiek en draadloos. De Deskpro heeft alles wat je nodig hebt, en verbruikt weinig stroom, en zijn ook goedkoop te vinden. En verder heb ik nog een minder zuinige Pentium 4, die zelfbouw is. En een Pentium 4 raadt ik je af, tenzij je echt performance nodig hebt, anders kost het gewoon teveel energie. Ook oudere processors dan Pentium 3 raadt ik je af, die gebruiken meer aan voltage, wat weer bijdraagt aan de warmte ontwikkeling, en dat betekent dat er meer koeling benodigd is.

Verder hebben we nog de harde schijf. Zorg dat je een harde schijf vind die betrouwbaar is. Als het alleen om statische of een rustige PHP met MySQL site gaat, dan ben je beter af met een 5400 RPM schijf, nog beter af ben je met een 2,5 inch schijf. Voor een drukke site raadt ik je aan om gewoon een 7200 RPM of snellere schijf te kopen, zodat dat niet de bottleneck wordt. Ook kan je ze in RAID draaien, maar let op dat RAID geen back up is. Waardoor jezelf altijd nog backups moet maken.

En als laatste, alles wat onnodig is eruit laten. Zoals CD Roms en Floppy stations, die heb je niet meer nodig na de installatie.

Edit:
    Hou er rekening mee dat VPS'en het toegezegde geheugen ook gaan claimen. Ook zal Virtual PC niet heel erg snel zijn. Ik zou eerder kijken naar XEN voor Linux, welke aan Paravirtualizing doet, wat voor een zeer snelle VPS zorgt, al kun je dan alleen maar Linux en een paar andere OS'en installeren. Als je toch Windows wilt dan moet je een CPU hebben met Hardware Virtualisatie. Ook is een snelle schijf belangrijk bij VPS'en. Er moeten immers meerdere virtuele machines de harde schijf benaderen.

Verder kun je gewoon je DNS pointen naar je server.

• Je kan dat natuurlijk altijd thuis doen echter raad ik je aan om dan een vps je te huren via een webhosting bedrijf, dit omdat als je vps crash dan ben je verzekerd binnen 5 minuten een nieuwe te hebben en dat je websites dan gewoon weer online komen.

Tevens een Data centrum is van alle gemakken voorzien zoals mocht stroom uitvallen dan schakelt die over naar de nood en blijf je gewoon online heb je thuis weer niet.

En tegenwoordig kost een vps niet meer zoveel geld. Ik raad je aan om gewoon een vps bij een webhosting bedrijf te nemen

• Willem ik ben het met je eens, zoals al uitlegde, in mijn nogal lange post, stroom is duur en je hebt geen noodvoorzieningen. Zeg nou niet, "oo, ik zet wel een generator onder mijn bureau." want dat wil thuis gewoon niet. Hoogstens via een UPS nog een paar minuten, maar die zou ik voor afsluiten gebruiken. Verder heb je maar een internetverbinding, die weg is direct alles weg.

Ga gewoon naar een goed hosting bedrijf. En als je hosting gaat aanbieden via een VPS, eentje die er een SLA bij doet. Anders kan het je duur komen te staan.

• Heb je gedacht aan het puntje 1 ipadres hebben?

Je moet dus toch ergens apart je DNS gaan regelen omdat je geen 2 ipadressen beschikbaar heb in je huis.

Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    Msn:** Stuur maar PM.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!