Levend worden

  • Beste,


    Ik ben bezig om een simpele levend worden, script te maken.
    Alleen lukt het niet helemaal, als ik op de knop word levend druk gebeurt er niks.
    Kijk ik nou ergens over heen of doe ik het helemaal verkeerd?


  • Bedankt voor je reactie, heb wat informatie erover opgezocht op google.



    Pagina doet nu wel iets maar er gebeurd verder niks, kan je me mischien wat meet uitleggen over isset($_POST ?

  • isset betekend in het Nederlands Is die gezet of niet. Oftewel is er een waarde in de variabele. Daarmee kun je controleren of iets wel moet of niet. Je wilt niet dat hij een formulier verstuurd terwijl dat niet moet. Dat betekend isset().

  • Altijd voor dat je de actie begint, vaak in de if() statement.


    Dus in dit geval,

    PHP
    if($_POST['doen'] && $levend == "1") {


    Bij $_POST daar moet je de isset() functie voor gebruiken.
    Dus zo:

    PHP
    if(isset($_POST['doen']) && $levend == "1") {
  • Scheelt wel dat isset($_POST) altijd TRUE teruggeeft, die variabele bestaat namelijk altijd. Wel kun je kijken of er wel data in staat door te checken of hij niet empty is, met de functie empty() dus (een lege array resulteert in TRUE bij de functie empty). Maar omdat de $_POST variabele dus altijd bestaat, kun je ook gewoon checken of een bepaalde key wel bestaat.

  • Bedankt voor alle informatie, weer wat geleerd :)
    Ik heb tot nu toe dit, alleen het werkt nog niet :(


  • Nog steeds niet gelukt, als ik erop druk vernieuwt de pagina zich gewoon en gebeurt er verder niks.
    dit heb ik tot nu toe.


  • Oké, een laatste probeersel voor het slapen gaan:


    Hij is nu veilig, in goede taal geschreven en net geschreven.


    Hopelijk werkt ie..
    Ik was alleen niet zeker van dit:

    PHP
    $data[login]


    Ik hoop dat het juist is, anders moet je het nog even veranderen.


    Lars

  • [users] klopt vaak wel, maar het gaat me even om de $data3[login] array, moet dat niet $data3['login'] zijn, of mag het allebei?


    Verder kun je nog proberen, zoals ik al eerder zij, die "1" gewoon naar 1 te veranderen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!