Vraagjes over Secondwar.

  • Beste leden,


    Ik heb een aantal vragen waar ik nog meezit.


    1: In welke taal zal ik de RPG schrijven ? ( PHP,PDO,OOP,Mysqli,Etc..)


    2: Welk betaalsysteem ? Targetpay,Mollie,etc.


    3: Heb €500 budget voor reclame, waar uitgeven ?


    4: Heb je zelf nog tips of ideeën ?


    Bedankt alvast :cheer:

  • 1: De taal die je het beste beheerst


    2: Mollie


    3: Ik denk dat je het beste een bannertje kunt maken en dan hierboven op cp kan zetten, dl is ook populair. En google ads kan ook slim zijn.


    4: Succes

  • 1. PHP. Probeer maar eens met OOP als scripttaal te scripten. Als database-engine zou ik MySQLi gebruiken.
    2. TargetPay, omdat ik vind dat ze nog altijd een betere service hebben dan Mollie.
    3. Google Adwords. Zo'n 20% in Dutchleader, 10% aan betaalde linkbuilding (kwalitatieve links, wees er ook zeker van dat ze nuttig zijn, ander is het zonde), rest Google Adwords.
    4. Wees origineel...

  • 1. De taal waar je het beste in bent, en waar je je in thuis kan vinden, in combi met MySQLi.
    2. Geen mening, ik doe nog niet aan betaalde online spellen.
    3. Zorg er voor dat je ook veel links naar je toe krijgt, en er weer uit gaat. Google weegt ook op dat punt. Verder moet je wel een paar pagina's met goede content hebben, in tekst vorm. Daarmee kom je ook hoger in Google.


    Maar mond op mond reclame werkt altijd nog het beste, onthoud dat. Stel : Iemand meld zich aan op jouw site, en na een tijdje komt er iemand bij zich langs, die ziet jouw spel. Hij vraagt wat de URL is, en zo heb je er weer iemand bij.
    4. Ook veel succes met je spel!

  • 1.
    "In welke taal zal ik de RPG schrijven ? ( PHP,PDO,OOP,Mysqli,Etc..)"
    PDO is niet echt een taal. (Net als OOP en MySQLi) Het is een class library. PDO heeft natuurlijk weer zijn voordelen en nadelen (zoals met alles eigenlijk)
    Als je alleen standaard queries wilt gebruiken, raad ik je aan gewoon de reguliere functies van PHP te gebruiken, aangezien het inladen van PDO ook weer tijd kost.
    Natuurlijk kan ik geen andere taal adviseren dan PHP (ben niet bepaald met andere talen wat webserver communicatie betreft bekend)
    Als je bereid bent de tijd te nemen, zou ik hem zeker objectgeoriënteerd opbouwen. Voor het geval je er nog niet bekend mee bent, een framework erbij gebruiken kan je tijd besparen, zodat je zelf minder systeembestanden hoeft te programmeren.
    Wat betreft (R)DBMS is PostGreSQL een oplossing. Het probleem is, dat deze door niet veel hosting providers ondersteund wordt. Als je voor MySQL gaat, kun je natuurlijk kijken of je MySQLi wilt gebruiken of niet.


    2.
    Het betaalsysteem op mijn website wordt binnenkort waarschijnlijk ook gewoon TargetPay, aangezien Mollie erg beperkt is tegenwoordig.


    3.
    Als je zelf geen verstand hebt van SEO, zou ik er een bedrijf voor inhuren die je site optimaliseert. Als je dat zelf kunt, kun je denk ik het beste voor Google Adwords kiezen.


    4.
    Succes, maak er iets leuks van!

  • 1: Zoals hier min of meer al gezegd wordt, noem je maar één programmeertalen, en verder een stel programmeer technieken en PHP libraries. Als ik jou was zou ik gaan voor een framework (Kohana), en als het even kan als database PostGreSQL, erg uitgebreide engine!


    2: -


    3: Google adwords misschien inderdaad, maar pas als je website af is en ook goed scoort in Google.


    4: Eerst het idee helemaal uitwerken, en dan pas beginnen met programmeren.

  • Ik zou em in zend framework doen hoor killingdevil ;)
    Verder mooit concept jan, ik ben ook al tijdje bezig aan zoiets en als ik je een tip mag geven kun je best ook veel javascript gebruiken.


    Verder veel succes.

  • Waarom veel javascript gebruiken?
    Ik zou eerder richting jquery en ajax gaan hoor. Ook raad ik je aan om een framework als Kohana te gebruiken.
    Ik vind mysqli beter, en indien je server het heeft of kan raad ik je PostGreSQL aan. Zelf ga ik als betaalsysteem altijd bij Mollie.nl. Het is inderdaad wel handig dat je je kvk en btw hebt.
    Ik zou je geld uitgeven aan Google adwords en ook op grote site's waar ze ook richting de oorlogsspellen en RPG opgaan.


    Heb je zelf een idee? Want wat ik zou doen is alles beginnen met papier en een balpen. Zo maak je een soort mindmap die je steeds verder uitbreidt met ideeën. Hierna kan je doen hoe je het gaat uitwerken.


    Hopelijk geraak je ver, ben die criminals eigenlijk beu aan het worden. Veel succes :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!