DDOS beschuldiging

  • Denk je echt dat zo'n persoon zich zó strafbaar gaat maken over een leugen?
    Zoals ik dit lees, lijkt me dit nou niet echt een volwassen persoon. (ik schat hem naar aanleiding van jouw verhaal rond 12 tot 14 jaar)


    Neem van mij aan dat als jij je aan de regels gehouden hebt, hij de ballen niet heeft om zoiets te doen. Als ik jou was, zou ik gewoon geen aandacht meer aan hem besteden en niet op zijn beschuldigingen reageren.

  • Ik heb ergens gelezen dat ISP's de gegevens 2 of 4 jaar moeten bewaren (alle acties betreffende het domein / de hosting) dus als de politie al word ingeroepen, zul je snel onschuldig worden verklaard.


    Lars


    P.S.
    RS,
    Speel jij nou echt het saaiste en verslavende spel ter wereld: "RuneScape"... :((8-)

  • Ja, dan moeten ze alle ip, niet de gegevens naar de ip's, voor een jaar bewaren voor "terrorisme bestrijding". Maar anders hadden ISPs ook wel logs met de connecties. En je snapt denk ik wel waarom "terrorisme bestrijding" tussen aanhalingstekens staat.

  • Maar is een dreiging nou ook strafbaar of alleen als je daadwerkelijk een DDOS heb gedaan?


    Want er is geen DDOS geweest dus dan weet ik zeker dat ik weer gerust adem kan halen.


    Maar als een dreiging ook strafbaar is dan weet ik nou niet of ik al gerust kan zijn?

  • Iemand bedreigen valt onder verbaal geweld, dat is strafbaar. Als het via MSN gegaan is niet, via telefoon, post, en zelfs e-mail wel, aangezien e-mail rechtsgeldig is, en MSN officieel niet.


    [offtopic]Hoop niet dat ik je nu voor zit te liegen.[/offtopic]

  • Als hij beweert dat jij een Ddos doet, dan moet hij dit eerst kunnen bewijzen.
    Als jij 100% zeker weet dat je het zelf niet hebt gedaan, dan moet je je hier verder niets van aantrekken en kan hij je niets maken.
    Verder doet de politie zelf zelden iets.
    Als de politie toch komt, dan komen ze gewoon een verklaring bij jou opnemen en dan antwoord je gewoon eerlijk wat er gebeurd is.


    Als de politie het ernstig genoeg vindt, sturen ze het door naar de justitie, welke verdere stappen kan ondernemen.
    Maar in dit geval moet je je geen zorgen maken.
    Hij kan je niets maken.
    Negeer die loser en heb nooit meer contact met hem, bezoek zijn site ook niet.


    Als hij je zwart maakt, met naam, niet met nicknaam, in een publiek bericht, kun je hem wel aanklagen wegens laster en eerroof.
    Meer valt er niet te doen.

  • Klopt precies. Als hij jouw naam publiceert, zelfs als iemand anders dan hijzelf jou zwart maakt, is hij strafbaar bezig! Zelfs het ongevraagd plaatsen van namen en andere persoonlijke details van iemand anders zonder dat daar een beschuldiging aan gebonden is, is niet toegestaan (zie het privacy-recht). Hij mag zelfs niet jouw naam publiceren als je jezelf in feite wel schuldig hebt gemaakt aan strafbare feiten!


    Je bent veilig, je blijft veilig, en het kind dat voor dit topic gezorgd heeft, ontbreekt wat aan zijn ongezonde verstand!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!