Website verticaal uitlijnen

• Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een site, maar omdat de site niet al te groot is in height wil ik hem centreren naar het midden van het beeldscherm op elke resolutie, omdat er anders zoveel ruimte over is. Maar nu is mijn vraag, hoe doe ik dat? Ik heb al meerdere malen gezocht op Google en ook wel oplossingen gevonden. Alleen deze werkte helaas niet.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Met vriendelijke groeten,
    Descoo

• Verticaal centreren is nogal lastig met puur css.

Als je de hoogte van je website weet, kan je erboven wel een div zetten, met een margin-top: hoogte / 2, en position: absolute, en top: 50%

Wat je nu gaat doen is deze div eerst in het midden zetten, en dan de helft van de hoogte van je website naar boven duwen, waardoor het lijkt alsof je website in het midden staat.

Staat trouwens veel informatie over op google, of anders gewoon even via javascript

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• je kunt margin-top ook in procenten doen dacht ik als je beetje kunt reken kun je uitrekenen hoeveel % er tussen moet dat gaat dan automatisch mee met je resolutie want hij neemt dan gewoon het aantal %ten van je beeldscherm hoogte.

• Citaat van lhmedia

je kunt margin-top ook in procenten doen dacht ik als je beetje kunt reken kun je uitrekenen hoeveel % er tussen moet dat gaat dan automatisch mee met je resolutie want hij neemt dan gewoon het aantal %ten van je beeldscherm hoogte.

Dat is niet waar, want de resolutie is dynamisch en de hoogte van je div is altijd hetzelfde. Dus je kunt niet met een vast aantal procenten de website altijd in het midden krijgen.

De oplossing die Wouter geeft is een bekende en zo ver ik weet ook de beste manier om dit te doen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!