OV-Studentenkaart

  • Goedenacht beste CPers,


    Ik had een vraagje aankomend schooljaar ga ik naar het Grafisch Lyceum Rotterdam met de trein. Ik woon net over de grens @ België en mijn vraag is daarom ook kan nu wel een OV-Studentenkaart aanvragen.


    Als iemand mij daarmee kan helpen zou dat geweldig zijn, want zit er namelijk wel mee nu. :cheer:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ikzelf maak geen gebruik van de studentenkaart aangezien ik dat niet ben, maar van een normale persoonlijke OV-spykaart.


    Als het goed is kun je, ondanks dat je woonachtig bent in Belgi? zo'n spykaart aanvragen. Maar het zit wat gecompliceerd in elkaar. Je kunt hiervoor toch even het beste contact zoeken met de school waar je naartoe gaat, want ik denk dat je online via forums niet aan het juiste antwoord gaat komen. Er zijn namelijk allerlei systemen en (uitzonderings)procedures.

  • Ik ga ook elke dag met de trein (Nijkerk - Amersfoort) op normale schooldagen, echter doe ik het nog gewoon met een maand traject abonnement.
    Maar volgens mij moet je met een OV Chipkaart betalen als je van / naar rotterdam gaat, dus ik weet niet of jij dat ook kan.


    Ik denk dat je even de Nederlandse Spoorwegen moet bellen.
    Zij kunnen je dan vast wel vertellen wat je moet doen etc.
    Zie http://ns.nl.


    Succes,


    Lars

  • @Larsisgoed9 De OV-Studentenkaart heeft niks met de NS te maken; je kan beter terecht bij OCWDUO je vraag neerleggen, maar ik geef je weinig kans. Voor zover ik weet, moet je dan bij een organisatie in Belgi? zelf zijn, OCWDUO maar dan in het Belgisch. Denk dat je alleen een klein deel van je reis vergoedt krijgt.


    Wat ook meetelt: Ben je ?cht een inwoner in Belgi?, of ben je in NL geboren? Met andere woorden: Ben je een Nederlander in het buitenland woonachtig, of een "buitenlander"? Een vriend van me woonde net over de grens bij Nijmegen, en zit op de uni in Nijmegen zelf, dat ging vlekkeloos, maar hij had er volgens mij wel wat problemen mee.


    Doet NMBS eigenlijk aan internationale trajectkaarten? Je zou kunnen kijken of je daarvoor in aanmerking komt.


    Als zij niks voor je kunnen betekenen, dan zou ik een maandtrajectkaart via NS aanschaffen, vanaf het eerste station over de grens tot Rotterdam. Succes ;)

  • @Lars de ov is alleen voor tram bus en metro in Rotterdam, met de trein kan je gewoon nog met een kaartje! Je moet het aan de school zelf vragen die zal dan alles voor je regelen of je genoeg informatie geven! Maar je moet inderdaad wel een OV hebben om te reizen door Rotterdam met de tram bus of metro van centraal na grafisch lyceum is nog best een stuk lopen hoor.

  • @ az, de OV chipkaart word niet alleen in Rotterdam gebruikt, heel Amsterdam ben je deze ook nodig voor het vervoer, ergens volgend jaar gaat het hele land, maar het is nu wel al mogelijk met de NS door het hele land te reizen met de OV chipkaart.

  • Ok?, ik weet voorlopig voldoende ik ga van de week de OCWDUO bellen hoe dat zit. Ik laat nog weten hoe dat is gegaan :cheer:


    Bedankt voor jullie hulp!
    Btw ik ben woonachtig in Belgi? en ben zelf gewoon in Nederland geboren. ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!