Posts by padrini

    24GB ram is overdreven, dit krijg je zelfs met het renderen van HD videomateriaal niet vol, aan 6 á 8 GB moet je wel genoeg hebben, (denk er wel om dat je een 64 bit Windows hebt, anders beschik je uiteindelijk maar over 3,2 GB)


    Verder zijn 2 videokaarten van meer dan 2 GB te veel van het goede, hierop zou je dus makkelijk kunnen bezuinigen en gewoon 1 kaart kopen, krijg je later toch dat het iets minder gaat (reken maar dat dat nog poos duurt omdat meestal voor een console ontwikkeld word en dan gepoort) dan kun je altijd nog een 2e kaart erbij kopen welke je er dan bij steekt (of een nieuwe kopen die enkel krachtiger is)

    Tijdens het opslaan van het bestand in welk programma (neem aan kladblok), even onder de bestandsnaam kijken of daar staat: Opslaan als: Tekstdocumenten (*.txt)


    Als dit het geval is, dit even veranderen in: Alle bestanden, dan moet hij gewoon de extensie .php pakken.

    Na een tijdje stil te hebben gezeten ben ik nu van plan mijn eigen portfolio te gaan maken.
    Hiervoor had ik een goed idee, welke in samenwerking was met een flash cms template (http://www.marcosalvatori.com/script/style3/)


    Mijn vraag is nu: hoe is dit effect van het glijdende menu plus daaronder een content menu na het glijden te krijgen zonder flash.


    Padrini

    Citaat van trafficante

    ik had mafia2 werkelijk in 3uurtjes uitgespeelt


    Dat is redelijk knap, er zit namelijk voor heel wat meer uren aan gameplay in.


    Zelf nu ook bezig met mafiaII, leuk spel. De sfeer van de mafia hangt er meer dan in Godfather 2 welke ik ook nog heb liggen.


    Verder hebben game's tegenwoordig steeds minder singleplayer omdat de studio's zich steeds meer gaan richten op DLC en multiplayer, dit omdat een multiplayer de game langer in stand kan houden. En de DLC voor extra inkomsten.


    Het beste is ook om niet altijd alle game's direct te kopen, maar gewoon even wachten op bepaalde acties, dan zijn ze het geld wel waard.

    Voor VDJ kun je zelf plugins downloaden zodat je meer effecten krijgt. Dit is al mogelijk met de FREE home edition, welke gratis te downloaden is op hun website.http://www.virtualdj.com/download/free.html
    Zo is het ook mogelijk om aangepaste skins erin te plaatsen, maar ook vele verschillende effecten te krijgen, sommige effecten moet wel voor betaald worden! Op de site van VDJ zijn de meeste wel te vinden.

    Citaat van eeyk


    I5 is ook al verouderd. zoek naar een I7.


    Dit is dus niet waar. De I5 en de I7 zijn tegelijk of bijna tegelijk in de markt gezet, hiernaast is nog een I3 verkrijgbaar. Deze verschillende processoren, hebben allemaal verschillende aantal kernen en verschillende kloksnelheden. De I3 is de goedkoopste en zal ook minder aankunnen dan een I7, maar het is dus niet zo dat de I5 ouder is of iets dergelijks.


    Verder voor de taken die hij met zijn laptop wil doen, kun je al klaar zijn met een dual core processor, of een nette I3 processor, dit omdat het internet niet veel zal vragen en VDJ meer zal vragen van de videokaart vanwege zijn interface dan van de processor zelf.


    Een I7 word pas interresant als je zelf aan videobewerking gaat doen, of graag zwaar je systeem wilt overklokken om te kunnen gamen. Ik beveel de topic starter dan ook aan eerst naar een I3/I5 systeem te gaan kijken aangezien deze meestal onder de 1000 euro liggen en de I7 systemen daar boven komen in de meeste gevallen.


    Dit is opzich wel een redelijk systeem: http://www.dell.com/nl/p/xps-1…=n00xl504&model_id=xps-15
    Maar je kunt ook gaan voor het zelf samenstellen van je laptop bij bepaalde sites. (op het moment ben ik deze sites even kwijt en ik zal proberen ze vanmiddag nog te posten).

    nog iemand die Unity3D ontdekt heeft. Sinds een halfjaar heb ik er in ontwikkeld en beetje bij beetje bijgeleerd, dit allemaal was in kader van ons ProfielWerkStuk. Voor de mensen die meer willen weten: http://forum.unity3d.com

    @ az, de OV chipkaart word niet alleen in Rotterdam gebruikt, heel Amsterdam ben je deze ook nodig voor het vervoer, ergens volgend jaar gaat het hele land, maar het is nu wel al mogelijk met de NS door het hele land te reizen met de OV chipkaart.

    Het ligt eraan bij welke hosting je zit, maar als je werkt met Directadmin, dan staat wanneer je je database geselecteerd hebt (en dus alle tabbelen ziet)bovenaan de naam van je database staan die moet je invullen bij: $tablename . De laatste is voor de betaal service, dat is bij deze source mollie, hier zul je dus een account kunnen aanmaken en de code die je van hun krijgt zul je dan hier moeten invullen.

    Het heeft niks met het script te maken, zoals melding al aangeeft ben je ergens overheen gegaan of de reseller waar je bij zit. Hierdoor is de account op inactief gezet en krijg je deze melding.

    Citaat van MrMees

    Is toch echt de basis voor het web.


    Hier een link:http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp


    Uuh het typen en dergelijke in de box is al mogelijk, alleen is dit als een div waarin je typt. Nu moest ik deze ingetypte tekst dus via php laten mailen, maar pekelterror had me al geholpen via een PB doormiddel van een klein voorbeeldje.

    PHP
    <input type="text" name="naam">


    Pekelterror nog bedankt hiervoor en MrMees ik zal het alsnog wel even doornemen voor in de toekomst.

    beste cp'ers,
    Ik ben sinds lange tijd weer bezig met webontwikkeling en nu loop ik tegen een probleem aan.
    Het gaat hierbij om een contact script, deze is gemaakt doormiddel van div's, alleen hoe kan ik nu de ingevulde mail bijv. via php laten sturen?
    (hoe moet ik dus de waarde uit die div krijgen.)


    dat is het gehele gedeelte waar het om gaat.
    Ik hoop dat iemand me even op gang wil helpen.
    (Je hoeft dus niet alles aan te passen maar een duidelijke uitleg of een voorbeeld bij bijv. Naam alleen is al genoeg.)


    Alvast bedankt


    EDIT: ben al geholpen via PB, dit omdat R-mijnten het topic niet unlockt na het aanpassen en na het versturen van een PB richting hem.


    Edit door R.Mijnten:
    Even afwezig, stond ook op offline namelijk. Voortaan dus ook een extra berichtje sturen naar een mod die op dat moment online is.;)


    Edit: Sorry R-Mijnten, maar op schrijven van mijn edit stond je bij mij nog online, maar dat kan ook een vertraging in het systeem zijn. Mijn excuses hiervoor :cheer: