Hee,
Ik wil toch wel eens weten wat nu de voordelen / nadelen zijn van index.php?a=script en wat de voordelen / nadelen zijn van script.php.
Wat gebruiken jullie? Wat vind je fijner werken? ect.
Hee,
Ik wil toch wel eens weten wat nu de voordelen / nadelen zijn van index.php?a=script en wat de voordelen / nadelen zijn van script.php.
Wat gebruiken jullie? Wat vind je fijner werken? ect.
Ik vind multiviews en .html veel leuker
Sommigen vinden het handig omdat ze dan overal dezelfde headers etc. kunnen plaatsen. De <head> sectie hoef je dan maar een keer te maken, en wijzigingen zijn sneller doorgevoerd.
Toch had ik zoiets gedaan met een regeltje code als:
Dat is ook het systeem wat ikzelf gebruik, lekker makkelijk. En je kunt een menu item in 1 keer op alle pagina's bewerken e.d.
Mmh, ik gebruik ?a=script omdat het makkelijk is met de menu's bijvoorbeeld.
Ik gebruik gewoon .php.
Maar ik wil ze op Planemania.nl wel een keer met .htaccess rewriten naar .pm bestanden
Dat is namelijk de afkorting van Planemania, en dat is wel grappig :p
Lars
Gewoon .php . Minder kans ook op RFI's. Those are nasty things.
[offtopic]larsisgoed9, Ik vind planemania best wel een moeilijk spel. heb al meteen zin om ermee te stoppen.[/offtopic]
RFI is vrijwel nutteloos, mits je host externe includes uitzet, of je script is zo bagger, dan is alles mogelijk xD
Ik zelf vind het erg fijn dat alles via een bestand binnen komt. (front controller)
OF je dat nou via GET, MultiViews of Mod_rewrite voor elkaar krijgt maakt me niet echt uit. (al is de laatste het mooist)
Je kan er zelfs voor zorgen dat je gewoon links blijven zoals ze nu zijn maar alles (behalve plaatjes, css en dergelijke wat in mappen staan die je mod_rewrite laat 'negeren') toch via index.php binnen komt.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!