Framwork

  • Ik wil graag starten met OOP.


    Maar waar moet ik beginnen? Veel mensen raden aan om gelijk met een Design pattern te beginnen. Maar wat is het voordeel er van?


    Hebben jullie voor de rest nog enkele tips? Meld ze!


    Met vriendelijke groet,


    Axl Hoogelander

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hoi,


    Koop een leuk boek! OOP houdt niet direct in dat je met een framework bezig bent. Ik zou je het PHP boek van Luke Welling en Laura Thomson aanraden, lekker dik boek waar zo ongeveer alles instaat. Ik zou Engels boven Nederlands kiezen, persoonlijk.


    Met vriendelijke groet,


    Jannick Bolten

  • Weet jezelf al wat een Design Pattern is?


    Want ik zou eerst de basis van OOP leren, en daarna eventueel kijken of het wel nodig is om een design pattern toe te passen

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Ik kan denk ik vrij duidelijk advies geven: Nee, start niet met een framework en nee, start niet met een designpattern.


    Wanneer je met een framework bezig bent zijn de restricties waar je wat voor een klasse aan moet maken en wanneer zo duidelijk, dat je werkelijk niet leert object georiënteerd te programmeren. Je leert wat je framework wilt, en dan programmeer je nog lang niet per definitie goede object georiënteerde code.


    Ik zou zeggen: Begin met het lezen van het voorbeeldje over de Auto en over het Voertuig, om er vervolgens geen fuck van te snappen. Onthoud waar het over ging, en ooit gaan het lampje branden wat ze nu werkelijk aan het vertellen waren.


    Zorg daarnaast dat je weet wat een klasse is, wat methoden zijn, wat eigenschappen van een klasse zijn, wat visibility (dit wil je echt niet naar het Nederlands vertalen) van een methode of eigenschap is en wat voor een relaties klassen met elkaar kunnen hebben.


    Dan kun je wel een voorzichtig begin maken, wat ik wel kan voorstellen is een Gastenboek. Denk dat het een goed idee is dat je een aangeeft welke klassen er in jou gastenboek script komen, dan kunnen wij hier beoordelen of je in de goede richting denkt.

  • Je hebt wel nog altijd niet op mijn vraag geantwoord (geen idee waarom ik zelf nog moeite doe).


    Weet je zelf al wat een design pattern is?


    Want als je het weet, dan zou je ook al moeten weten dat je daar niet mee moet beginnen.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!