Welke PC?

• Beste CP'ers,

Ik ben van plan om binnen een aantal weken een nieuwe PC aan te gaan schaffen. Maar ik heb er niet zoveel verstand van, mar toen dacht ik dat weten 'De boys van CP' wel. Dus bij deze:

Ik zoek een computer die voor mijn vervolgopleiding geschikt is, namelijk de opleiding Mediatechnologie, mischien zijn er ook wel mensen die die opleiding volgen!?

Mijn pc moet ten eerste heel geschikt zijn voor die opleiding, verder photoshop, msn, zo nu en dan eens een game, denk aan COD ofzo!

Mijn budget is 850 euro, en wil daarvoor een complete set: Van beeldscherm tot muis & boxxen. Printer etc.. niet er bij!

Ik wil wel een lekker groot beeld!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, met deze 'voor mij' lastige keuze!

Mvg,

SvenB!

• Voor gamen is AMD ideaal, lekker goedkoop enz.

Hoewel designen enzo ook wel Apple handig is maar voor games is minder met Apple;)

Ik denk dat je richting Core i5/i7 moet kijken. Zelf heb ik een Core i7 920, naja games werken uitstekend en veel applicaties werken ideaal ermee :)

Gewoon 3x 2 GB DDR3 min. 1600 mhz erbij nemen. Neem bijv goed videokaartje zoals 5850 (5870 is namelijk wel duurder).

Beeldscherm kan je zelf kiezen, hoewel ik erg tevreden ben over Samsungs, ik heb zelf ook 1 van 23 inch nou mooi beeld hoor geweldig gamen op HD xD

Muis tsja... heb beetje standaard gamers muis. En boxjes zou je richting logitech moet kijken, die bied echt waar voor zn geld, ik heb Z5500, hoewel ik denk niet ideaal is voor je budget maar is wel fantastische ding.

• Citaat van SiteDeals

Beste SD'ers,

Ik ben van plan om binnen een aantal weken een nieuwe PC aan te gaan schaffen. Maar ik heb er niet zoveel verstand van, mar toen dacht ik dat weten 'De boys van SD' wel. Dus bij deze:

Citaat van Criminalspoint.com

Beste CP'ers,

Ik ben van plan om binnen een aantal weken een nieuwe PC aan te gaan schaffen. Maar ik heb er niet zoveel verstand van, mar toen dacht ik dat weten 'De boys van CP' wel. Dus bij deze:

Kom op, verzin eens wat origineel. Je slijmt - en dat zelfs nog op het account van een ander - echt enorm, zeker als je je zo opstelt.

Link naar topic: http://www.sitedeals.nl/hardware-info/113498-welke-pc.html

• Omdat ik dan ook nog net niet de beroerdste ben:

Zelf bouwen is het handigst en goedkoopst. Veel bedrijven bieden een bouwhulp aan. Gezien je budget zal dit geen moeilijke keuze worden. Waar zat je zelf aan te hebben? AMD? Intel?

Wil je 'm niet zelf bouwen, dan zou ik gaan uitkijken naar een Medion. Hoewel je er veel slechts over hoort, zijn ze stabiel als je er niet mee gaat kloten. ;)

• SvenB, complete pc's zijn meestal rampen pc's
    Zijn vaak opgebouwd uit slechte hardware (C klasse troep).
    Vaak betaal je ook voor hardware wat je niet eens zou gaan gebruiken.

Mijn advies is ook, stel een pc samen vanuit losse onderdelen en zoek iemand die het voor je in elkaar zet (op de juiste manier)!
    Zorg ervoor dat de bouwer in het bezit is van een "antistatisch polsband" (ESD polsbandje), want het je wilt denk niet dat je nieuwe hardeware (cpu / ram / al een naar zijn grootje gaat voordat het ingebouwd zit :p

Neem ook geen moederbord waarbij alles al on-board zit.
    Want als iets troep is, is het wel de on-board gevallen!

Zorg er ook voor dat je reviuwd gaat bekijken, om te kijken hoe die bepaalde cpu het doet op dat moederbord (zo ook bij je overige hardware).

Wat ik je dus probeer uit te leggen is, koop niet zomaar iets omdat de tekst je aanspreekt.
    Zorg ook dat je de juiste informatie hebt gevonden over bepaalde hardware.

Ook zal ik gaan nadenken over je besturingssysteem wat je erop wilt gaan draaien.

Ga ook na of al je hardware goed met dat besturingssysteem overweg kan.
    Zo kan je jezelf van te voeren goed voorbereiden.

Ik hoop je hiermee voldoende op weg heb geholpen. :cheer:

------------

@ Vergeten: kan je mij eens het grote verschil uitleggen tussen AMD en INTEL?
    En graag geen onzin van AMD id beter om te gamen blablabla

Waarom is AMD beter?
    Waarom is INTEL beter?

Nogmaals geen antwoord geven als: Dat is voor designen beter en dat is voor gamen beter.
    Want zo'n antwoord hebben we niets aan ;)

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Citaat van SkyNet

Zoek gewoon op een site de goedkoopste PC uit en de goedkoopste monitor, hupsakee, je bent klaar.

Dit is dus een voorbeeld van hoe het niet moet!

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• Ik ben al een paar jaar een Dell klant.
    Daarom: Koop een Dell ZinoHD.
    Die kan je aansluiten op een TV op een monitor.
    Is tevens heel klein, grote hardeschijf en maakt geen lawaai.

Een monitor raad ik Eizo aan.
    Muis => Logitech
    Toetsenbord => Logitech
    Headset => Logitech
    Boxen => Logitech

Als je iet specifiekers wil weten, just PM!

Lars

• SvenB: Binnenkort ga ik verhuizen naar Tilburg (broekhoven) en heb op je profiel gezien dat je ook in Tilburg woont.
    Ik krijg morgen een telefoontje van wanneer we de sleutel krijgen.

Kan je nog even wachten met je pc?

Ik wil je dan best helpen met samenstellen en eventueel je pc te bouwen.

Want voor dat geld kan je een veel beter systeem krijgen ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!