Hacker internetspellen opgepakt

  • Aan de ene kant vind ik het goed dat dit 'tuig' eens aangepakt worden, aan de andere kant vind ik dit 'tuig' ook wel weer goeie dingen doen. Zonder dit 'tuig' blijf je overspoelt worden door die gare criminals, ook vind ik het deels een fout vanaf jullie kant, ik bedoel jullie hadden je 'criminals' ook gewoon beter kunnen beveiligen. Waarschijnlijk zullen er wel weer mensen gaan zeiken om mijn mening. Maarja daar is het mijn mening voor, en voor zover ik weet is NL nog steeds een vrij land.

  • Citaat van Xebo

    Aan de ene kant vind ik het goed dat dit 'tuig' eens aangepakt worden, aan de andere kant vind ik dit 'tuig' ook wel weer goeie dingen doen. Zonder dit 'tuig' blijf je overspoelt worden door die gare criminals, ook vind ik het deels een fout vanaf jullie kant, ik bedoel jullie hadden je 'criminals' ook gewoon beter kunnen beveiligen. Waarschijnlijk zullen er wel weer mensen gaan zeiken om mijn mening. Maarja daar is het mijn mening voor, en voor zover ik weet is NL nog steeds een vrij land.


    Ik ben met je eens, beveiligen heet zo iets.
    Ik had laatst iemand die XSS probeerde;) Lukte half dus wist ik dat paar gedeeltes nog niet helemaal beveiligd was voor XSS, ik ben hem dankbaar want als site groter word en druk dan krijg je pas echt problemen:)

  • Ik vind dat dit zou mogen alleen wel naderhand vertellen waar de beveiligingslekken zitten zodat de eigenaren van de websites dit kunnen dichten. Doen ze dit niet melden dan zijn ze gewoon strafbaar en zitten ze fout vind ik.(c)

  • JoellekeB
    Ze zitten niet fout, jij zit fout als je er geen verstand van hebt en toch door zet.
    Als je ziet dat iemand je site kan breken ga je toch offline en voer je onderzoek uit..


    Aan de andere kant vind ik het wel triest want hij blijkt ook bedreigingen te hebben gedaan?


    Ga dus eerst leren voordat je bij de politie gaat huilen dat iemand JOU fouten gaat misbruiken 8-|

  • @ Superior.


    Bug testen mag :)
    Het misbruiken ervan niet. Wij hebben genoeg leden die graag dingen testen injecten etc. Maar er geen misbruik van maken.


    Wij zijn naar de politie gegaan omdat we er zelf niks aan doen. Dat noem je verlagen tot hun niveau ;)


    Gozer, Ik heb zijn php5 certificaten. Ja ik kan programmeren.
    Ga niet andere mensen zitten afzeiken omdat jij denkt dat je een php koning bent.


    Reageer normaal.

    Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    ******
    Msn:** Stuur maar PM.

  • Extreme
    Dat doe ik ook niet, wie zegt dat dan?
    Ik geef gewoon aan dat het jou fouten zijn die misbruikt zijn.
    Natuurlijk is het laag, hou er zelf ook niet van maar het gebeurd nou eenmaal.


    Ben geen PHP koning, als ik dat was zou ik hier niet zitten hoor (xD)


    Dus reageer jij maar normaal :cheer:


  • hier wil ik nog even bijvoegen.
    heb jij het artikel gelezen. er stond dat er ddos werd af gevuurd. en daar kan je haast niet tegen beveiligen.


    ik denk dat als er naar wjsolutions een ddos wordt gestuurd met botnet van ruim 1000 pc dat ze langste tijd online zijn ook wel gehad hebben.

  • rickvbeek
    Ik heb het niet over Ddos aanvallen, die zijn overal mogelijk die kan je haast niet beveiligen.


    wjsolutions heeft wel een nieuwe firewall voor dit soort acties.
    Er zijn in het weekend 1.400 aanvallen op de login van de server geweest wat faalde gelukkig.
    We hebben enkele adressen gelogd maar dit zijn, hoe kan het ook anders allemaal proxy adressen.


    Maar ik heb het over script fouten, het is zielig ze te misbruiken absoluut.
    Maar of ze iemand echt alleen voor misbruik van fouten zullen vervolgen kan je vergeten.


    Die Ddos aanvallen zijn wel illegaal, daar kan hij ook behoorlijk wat problemen mee krijgen.

  • Citaat van Extreme


    Gozer, Ik heb zijn php5 certificaten. Ja ik kan programmeren.
    Ga niet andere mensen zitten afzeiken omdat jij denkt dat je een php koning bent.


    Reageer normaal.

    Waarom zitten er fouten in de web applicatie als je 'php certificaten' hebt dan.. Dan doe je toch iets fout. En ja ik kan op zich ook wel het Zend certificaat halen als ik er geld voor over had.

  • Vind wel dat Niels een klein beetje gelijk heeft, als jij zo een certificaat bezit hoor je deze fouten te kennen.
    Weet niet precies wat hij misbruikt heeft maar met die certificaat had je het wel zelf op kunnen lossen ;) grotendeels tenminste.

  • Ik doe ook niet negatief hoor begrijp me niet verkeerd.
    Maar als hij herhaaldelijk dezelfde fouten misbruikt weet je wel beter.
    Je maakt nooit dezelfde fouten, je leert van je fouten toch ?


    Als je op huplepup.php een sql injectie krijgt moet je weten dat blabla.php waarschijnlijk ook die fout heeft.
    Dit kijk je toch wel na als gecertificeerde php5 programmeur ;)


    Ddos aanvallen komt wel wat meer bij kijken, denk dat het daar ook grotendeels mee te maken heeft.
    Anders was die jongen niet gearresteerd en al zijn spullen in beslag genomen.

  • Citaat van Robin

    Wie zegt dat hij de fouten niet heeft opgelost, waarom moet alles zo negatief hier


    Citaat van Robin

    Niels, hoevaak moet iedereen het je nog zeggen dat een mens altijd fouten maakt en anders geen mens is (h)


    Als jij een certificaat hebt mag een laten we in dit geval zeggen werkgever toch verwachten dat jij kwalitatief werk aflevert en dat je up-to-date bent van de beveiligings risico's die het met zich mee brengt.


    Tevens heb je als je het Zend certificaat echt wel de juiste denkwijze goed en veilig te ontwikkelen.

  • Ik vind het belachelijk. Ten eerste dat die kerel wordt opgepakt, en al helemaal dat het op nieuwssites als nu.nl komt te staan. Dat is gewoon gratis reclame, die websites hoeven de namen van de 'gehackte' websites echt niet te geven.


    Daarbij, een Zend certificaat maakt nog geen goede programmeur. Laat staan een goede programmeur die goed gebruikt maakt van zijn kennis. Ook is het nog niet duidelijk om wat voor een fout het gaat en op welk niveau die fout ligt?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!