Criminalspoint

• Beste leden,

Het valt mij nu op dat tegenwoordig het criminalspoint.nl minder actief is.
    Niet kwa crew gericht maar naar leden gericht.
    De leden die lid zijn komen niet meer zo vaak online en dat is jammer.
    Meestal heb je nu in de avond de vaste leden die komen en dat zijn er een stuk of 20 - 30.
    Vroeger was criminalspoint veel activer.
    Waar kan de oorzaak vandaan komen.

- ligt het aan de leden
    - ligt het aan de crew omdat ze te streng zijn.
    - of ligt het aan de leden die de community misbruiken of enkel cp willen dwarszitten.

Wat ik nu wil ga doen is criminalspoint activer maken.
    Zo kunnen de beheerders en projectleiders misschien kijken wat ze eraan kunnen doen om cp beter te maken.
    Mijn doel is dat criminalspoint een top community word waar je de beste hulp krijgt.
    Enkel nu word het een beetje inactief.
    Dus iedereen die mee wilt helpen mag mee helpen hoe kan je meehelpen:

- Promotie maken op dutchleader (doe ik ook)
    - Pim een pm sturen en een donatie doen.

En zo hopen de community beter en activer te maken dan die nu is.

Met vriendelijke groet,

Gangstawar:cheer:

• Ga er niet omheen draaien, het is gewoon het niveau.
    Ik erger me er ook vaak genoeg aan dagelijks.

Voorbeeld str_repeat topic, lees maar na dan snap je het wel.

Meneer vraagt hulp en gaat vervolgens bijdehand zitten reageren terwijl het wel hulp gericht was.

Ik ga niet alles voorzeggen, ik geef tips op welke functies je kan zoeken.

Denk dat de voornamelijke reden dus gewoon het niveau is en mensen daarom ergens anders gaan zoeken.

Aan de crew zal het niet liggen, die is rechtvaardig en regelt volgens de regels.
    Als je die gelezen hebt weet je best waar je fout zit en kan je hun dus niet de fout in de schoenen schuiven.

• @ Superior Ik draai er niet om heen.
    De crew is voor mijn doen een beetje te aardig ze moeten harder optreden vind ik.
    Het niveau is hier van 12 jaar tot 22 denk ik.
    Daarbij zijn er dus kinderlijke kinderen en volwassene leden die het begrijpen.

Bijvoorbeeld: leden maken een account aan en downloaden direct alles enz. en komen nooit meer terug.
    Doe dan bv een script waar de verplichting is om een startpost te hebben van 10 ++ om te kunnen downloaden.

En criminalspoint zou hardere eisen moeten stellen.

• Gangstawar
    Dan ga je het probleem van spam topics krijgen, kijk naar de CF systeem die ze hadden.
    Die werden ook gek van de spam alleen om de download te krijgen, is dus geen oplossing.

Crew mag inderdaad wel strenger optreden, vooral tegen ondankbare lui hier op cp.

• @ Superior

Makkelijk op te lossen met een download/script filter systeem. die kijkt of de naam al bestaat of niet.
    dit kan zo gemaakt worden door een goede scripter.

En sommige denken ook te makkelijk die denken dat een site maken in 1 minuut gedaan is.
    Kijk naar criminalspoint die doet er nu al 5 jaar over en het loop nog niet zoals ze willen.
    Maar ik garandeer je ze komen er wel maar zoals ze zeggen in een website zit veel tijd.

• Gangstawar
    Gaat daar niet om, als je posts nodig hebt om te kunnen downloaden krijg je spam.

We moeten leren om vriendelijker tegen elkaar te zijn, en ja ook ik want ik mis het ook nog regelmatig.

Als je de gezelligheid terug krijgt op criminalspoint is er niks aan de hand.
    Mensen verlaten snel omdat ze of een grote mond krijgen of niks mogen vragen.

"Houd rekening met de topic starters, meeste verstaan niet altijd een direct antwoord"

Hele mooie regel die vaak genoeg gebroken wordt door zo een beetje iedereen op criminalspoint.

• Crew moet gewoon strenger optreden tegen dit soort mensen en niet bang zijn leden te verliezen.

Beginnelingen in PHP hou je overal wel, je moet ze een tikje in de rug geven om het ze te leren.

Natuurlijk niet direct alles voorzeggen maar gewoon helpen met functies.

Bijvoorbeeld FOUT:

Ik snap str_replace niet kan iemand mij dit uitleggen?

Bijvoorbeeld GOED:

Ik heb gelezen over de functie str_replace, snap hem een klein beetje.
    Kom alleen bij bepaalde dingen in de knoop, hoe kan ik dit en dat doen?

Bekijk het verschil, komt direct een stuk vriendelijker over en dat moeten mensen leren.
    We helpen elkaar gratis, hou het dan ook vriendelijk niet iedereen is zo snel lerend als een ander.

• De crew zelf vindt ik prima een paar leden ook, heb zelf verschillende topic's geopend en ben bijna altijd geholpen.

Ik zelf probeer ook achter oplossingen te komen natuurlijk ik ben zelf ook geen ervaren scripter integendeel maar ik probeer eerst mijn plan te trekken en lukt het dan echt niet ga ik hulp vragen op het forum.

Waar ik me het meest aan erger is dat mensen hier idd een crime kommen downloaden en altijd maar de zelfde vragen stellen. Of ze kommen achter een script vragen. Zo kan ik ook makkelijk geld verdienen.

Ik zelf heb banditi ook gedownload maar heb al veel opties er zelf bijgestokken of gekocht.

Edit: ik heb zelf ook een topic geopend voor een slicer ik ga niet beginnen zagen over een bedrag of dat het niet gratis kan ... Ik weet ook dat deze mensen daar hun tijd moeten instekken dus heb ik hem schoon betaald.

• [offtopic]Ik erger me aan mensen die komen met twee keer een M schrijver (xD)[/offtopic]
    Ik denk zelf dat er niks mis is met cp, maar er zijn idd enkele leden die steeds terugkomen en het voor de rest verpesten. Iedereen zal wel weten over welke leden het gaat die schrijven slecht nederlands, proberen niets zelf en stellen dezelfde vraag 100 keer.

• Het ligt gewoon aan het niveau hier. Zoals vele mensen zeggen veel mensen kinderen hier zijn of te brutaal, of denken zoals al eerder vermeld is in dit topic, dat ze makkelijk een site op kunnen richten. Dan zeg ik je eerlijk, dankzij velen open source projecten is het ook makkelijk, maar dat betekend niet dat je nadat je een source hebt je op je luie reet kan gaan wachten op inkomsten. Ik kwam vroeger vaak op CP maar nadat ze naar phpBB zijn over gegaan zijn veel (goeie!) leden vertrokken, simpel weg omdat Anton, Mitch & Vincent (Daride?) niet naar de leden luisterden toen ze vroegen of ze terug konden gaan naar V2. Daarnaast kwam ook nog eens de overname van Dominic wat tot gezeik is gekomen hier, omdat dingen niet goed beveiligt waren en dergelijke. Nadat Dominic met zijn staart tussen zijn benen vluchte van CP kwam Koen, daardoor zijn er ook een paar goeie leden vertrokken gewoon omdat ze Koen niet mogen.

Oftewijl het doel van dit verhaal is dat het zowel met niveau als met het verleden te maken heeft, wat erg spijtig is.

De enige oplossing in mijn ogen is, is dat er zoals eerder vermeld in dit topic er harder wordt opgetreden tegen mensen die denken in 1 seconde een website te kunnen maken. En dat de mensen die om hulp vragen dit ook met respect doen.

Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Uri Geller, daar zijn er ook bijna een aantal mensen weggestuurd omdat ze niet respectvol omgingen met de vrijwilligers. Ik vind dat dat hier hetzelfde kan en gewoon het '3 strafpunten' systeem terug moet komen. 1x kan, 2x mwha, 3x wegwezen. Nu hebben de mensen zo iets van, ach ik ben toch maar een uurtje verbannen. En gaan na dat uurtje weer hetzelfde doen. Ik ben in het verleden ook wel eens verbannen en ik dacht precies hetzelfde, dus ik spreek uit ervaring.

i has spoken.^o)

• Waar ik even mee wil beginnen: We zijn als crew minder streng op gaan treden dan we hebben gedaan. En nu wordt er gezegd dat we juist strenger moeten optreden, wat moeten we nu dan?

Ik snap het wel, en kan denk ik ook wel uitleggen waardoor het komt. Wanneer wij als crew zijnde strenger optreden, raken ook de 'goede' leden er de dupe van. Maar wanneer we soepeler zijn, worden de goede leden juist lastiggevallen door de leden die het lopen te verzieken.

En daar ligt het probleem. Ik ben van mening dat wij als crew zijnde (en dan spreek ik over een crew uit vrijwillige basis, die niet de tijd en de mogelijkheden hebben om van alles te bedenken en te analyseren) niet beter kunnen modereren dan we doen. CP is nu eenmaal een website met veel leden die aan zichzelf denken en niet aan andere leden of de community. Ze komen hier om er profijt van te hebben, zonder dat andere er profijt van hebben.

En jullie moeten ook eerlijk zijn: Het is nooit goed! En daar wil ik jullie wel gelijk in geven, maar enkel om aan te geven dat wij ook niet de macht hebben om het beter te doen.;) Daarvoor moet je toch bij een deel van de leden zijn...

Mijn mening is denk ik wel duidelijk nu.(b) Hoor er graag van.

• Daarom zeg ik ook dat het hele ban systeem niet deugt. Neem nou bijvoorbeeld Rick, die gozer is 500x verbannen kwam toen ik het team, is daarna nog een keer verbannen, en nu heeft ie nog een Elite status ook? Like wtf, als dat de elite mensen van de site zijn.... lekker voorbeeld is dat dan.

Sowieso zoals ik ook al in mijn vorige reusachtige post aangaf, de leden die nu worden verbannen denken 'ach een uurtje, who cares' ik vind dat we gewoon het '3 strafpunten wegwezen' systeem terug moeten halen.

• +1 Xebo

Dat heeft altijd prima geholpen zover als ik me van de V1 kan herinneren.

@Killingdevil
    Te soft is het momenteel optreden tegen dit soort mensen.
    Je ziet vaak genoeg topics met illegale verkoop die te lang open blijven.
    Er wordt duidelijk bewijs geleverd en nog vraagt de crew om uitleg via een pm.
    Dit soort leden moet je gewoon direct 'keihard' bannen van cp.

• +1 Xebo
    +1 Superior

Het oude systeem kan ik niet over mee praten maar wat Xebo all zegt mensen maken zich echt niet druk over een uurtje ook niet over 10 uurtjes het oude systeem van 3 strafpunten is wegwezen vind ik een zeer goed besluit.

@Killingdevil meestal aan de posts die ze plaatsen kan je all zien of het een persoon is die zich als een kleuter gedraag dus de goeie hoeven niet persee er onder te lijden.

• +1 Xebo
    +1 Willem
    Ik ben ook eens een uurtje verbannen :p
    Maar ik had het niet eens door dus ik zou meer uren straffen of het strafpunten systeem toepassen.

Ook zou ik de regels wat beter samenvatten... Want ik vind persoonlijk dat die ietsje te lang zijn. Wie gaat die nu helemaal lezen???

• Dat is onzin, als er bewijs geleverd is kan je hem op slot gooien en de TS verbannen.

Nogmaals bewijs vragen is gewoon dubbel werk, natuurlijk moet bewijs voldoende geleverd worden.
    Maar zie dit vaak genoeg en nog wordt er om bewijs gevraagd, beetje raar vind je zelf ook niet?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!