Inkomsten statistieken

• Ik wil graag een optie maken dat spelers hun inkomsten/uitgaven per dag/week/maand kunnen bekijken in een statistieken vorm.

De bedoeling is dat als er bij het plegen van een misdaad geld wordt verdient er in de database tabel STATS een bedrijf op de desbetreffende datum wordt bijgeschreven. Vervolgens dienen alle overige inkomsten van die dag bij elkaar te worden opgeteld (niet afzonderlijk maar gewoon allemaal in dezelfde row). Dit voor de uitgave hetzelfde.

Tot dusver is dit allemaal nog wel te realiseren voor mij, maar nu het probleem.

Ik wil dat er een bepaald script is dat spelers hun inkomsten / uitgaven per dag/week/maand kunnen bekijken. Dit het liefst in een grafiek vorm (vergelijkbaar met een beurs grafiek). Ik denk dat ik hier Ajax voor nodig heb maar kan niets hierover vinden en weet niet hoe ik iets dergelijks kan realiseren.

Hopelijk dat iemand mij hier verder mee kan helpen / mogelijk voorbeeldje posten of aanvullende informatie verschaffen.

Alvast bedankt,

• Gd library kan je gebruiken voor grafieken.
    Moet je wel even zoeken op google.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Dank je wel. Heb hier een tijdje geleden ook een poging tot gewaagd maar hier is niet veel soepels uitgekomen. Zou je/iemand wellicht een eerste voorbeeld hiervoor kunnen posten of informatie bieden hoe ik dit moet integreren met mijn database / datums voor de statistieken?

• Ik denk dat een lijn of staaf diagram het mooist zal zijn.

Hier heb ik trouwens wel al dingen voor gevonden hoor. Maar ik krijg het niet voor elkaar om dit in mijn database werkende te krijgen.

Vb:
    http://www.google.nl/search?q=free+php+gd+pie+chart

Heb er ook een aantal andere kant-en-klare tussen gevonden, maar deze zijn uitgebracht onder een betaalde licentie en niet voor commercieel gebruik. Hier heb ik niets aan gezien het uiteindelijk wel voor commercieel gebruik zal worden gebruikt natuurlijk.

Hopelijk dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Lijkt me ook wel dat meerdere hier interesse in zullen hebben.

EDIT: Misschien is dit iets? Iemand enig idee hoe ik dit met inkomsten / uitgaven kan combineren?
    http://sourceforge.net/projects/sparkline/files/
    http://makko.com.mx/gden.php

• Je weet dat dan betekend dat dit veel gaat vragen van je server? Aangezien je dan letterlijk overal logs moet hebben dan om dit bij te houden.

Ik hoop voor je dat je minimaal VPS dan hebt of zakelijk hosting aangezien anders je webhosting dit niet zo leuk gaat vinden;)

• Maakt niet zoveel uit, aangezien je dan nog steeds bij elk query een regel moet toevoegen, dus al 100 mensen spelen om zo maar te zeggen krijg je 100x zoveel querys per query die ze uitvoeren...

Inviduele logs of niet maakt het verschil niet uit.

• Nou als vb:

Een speler pleegt een misdaad. Verdient hiermee 100 euro. In de tabel STATS wordt bij het field INKOMSTEN nu +100 gedaan. Vervolgens doet gaat de speler werken en verdient 1000 euro. In INKOMSTEN staat nu 1100. Het gaat er dus om dat er een row is met inkomsten die per dag worden opgeteld, en de uitgaven.

Vervolgens moeten in een statistieken / grafiek de inkomsten en uitgaven kunnen worden bekeken per dag / week / maand.

• nee toch? Als ik gewoon een tabel heb (STATS) met hierin de field IN en UITGAVEN dan heb ik maar 31 rows nodig. Op iedere dag komt een inkomsten / uitgaven / datum veld te staan

Vervolgens moet ik dan een script hebben / mogelijkheid om deze dagen in stats te bekijken.

• Citaat van Killingdevil

Wanneer je voor iedere gebruiker een query uitvoert ben je heel slecht bezig...

Wat voor een statistieken wil je ophalen dan?

Ligt eraan wat je nu precies bedoelt met dit;) Maar je moet toch het verwerken in een database dus er moet sowieso een query bij komen.

gamecontrol, neem aan dat je VPS bedoelt aangezien VPN heel wat anders is:P

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!