UPDATE / INSERT fout...

• Ik probeer een familie maak pagina te maken, ik krijg geen error maar hij doet het niet. Er komt niks in de DB te staan :S.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • [offtopic]Grappig. Wist niet dat w3schools PHP support biedt ^^[/offtopic]

Je vergeet inderdaad VALUES te zetten voor je values. Logisch, nietwaar? :p

Zie ook de mysql_error functie.

Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

• [offtopic]@Spinazi: Haha, daar heb ik best veel geleerd :) Ze doen nu meerdere talen, ook AJAX e.d. dus best wel goed![/offtopic]

PHP
    $insert = mysql_query("INSERT INTO familie (famname, baas, money, leden) VALUES ('$famname', '$baas', '$startkap', '$leden'") or die(mysql_error());

Zoiets bijvoorbeeld.

Kom je al stuk verder met wat er mis is :)

• Cruelty, kijk eens wat er word gezegd. Vertaling: Controleer de handleiding die overeenkomt met de MySQL versie op je server om de juiste syntax te gebruiken bij '' op lijn 1.

Oftewel, je syntax is fout. Kijk eens naar je code wat er fout zou kunnen zijn. Kijk goed naar de voorbeelden op de link naar W3Schools, en naar je code. Je ziet meteen het verschil. ;)

• die insert hoort zo:

PHP
    $insert = mysql_query("INSERT INTO familie (famname, baas, money, leden) VALUES('".$famname."', '".$baas."', '".$startkap."', '".$leden."')");

hopelijk werkt et ;)

• AeroXbird, in zekere zin heb je gelijk; het is netter. Maar het gaat je geen errors opleveren.

Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

• dan is er iets mis met de variabelen die je in de database stopt, al gecheckt of die kloppen? gewoon

PHP
    echo $famname;

doen en dan kan je checken of hij alle variabelen wel heeft ontvangen.

mvg, AeroXbird :cheer:

oh, nu ik toch bezig ben, probeer dit anders eens:

• Logisch als je eerst de query doet en daarna pas variables aanmaakt :p
    Zul je dat niet andersom doen?

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!