CP's april fools
- Joshua
- Closed
-
-
-
Wat een niveau weer CP.. ^o)^o)
-
Nou, 45 downloadcount :p
Grappig dat mensen echt geloven dat we de V5 opensource maken. Het leukste van de grap vond ik nog dat het gewoon webtiger was xD
-
Ik geloofde het niet maar ik zag jullie er wel voor aan om hulp te vragen aan de leden :cheer:
-
Wij staan open voor hulp ja
Zo is er een design battle geweest en daar is niets uit gekomen. Ook is een grote kloof van ervaring tussen crew en leden. Kijk bv. naar wmcity, die hebben zelfs heel goede programmeurs en deigners, hun V3 is al bijna een jaar opensource en niemand die heeft geholpen..
-
Eingenlijk is deze beter dan de webtiger source die overal te downloaden is. Ik zou wel met iemand anders hier een mooie en bugloze source mee willen maken.
-
-
Nou, dat gaan de meeste van jullie nooit te weten komen wat er achter de schermen gebeurt
En die webtiger is gewoon van hier op CP geplukt hoor.
-
Haha, dikke vette grap.
We konden wel zien hoe we voor CP gingen investeren :).. -
kwam leuk over (xD) alleen de volgende keer moet je het nog meer van maken zoals bepaalde scripts los er bij plaatsen die al gemaakt zijn
jammer dat ik er niet intrapte toen ik webtiger zag :p
-
Haha! Toeval dat de topic net op 2010-04-01 00:00:01 is gepost ?
Echt raar dat mensen er dan nog intrappen:cheer:
-
Goeie grap was er zelf ook ingetrapt
Beetje stom maar had niet door dat het 1 april was
-
Citaat van Pim
Nou, 45 downloadcount :p
Grappig dat mensen echt geloven dat we de V5 opensource maken. Het leukste van de grap vond ik nog dat het gewoon webtiger was xD
Sorry hoor, maar het is helemaal niet zo raar dat een klein systeem als CP open-source wordt. Vooral aangezien er zo hard geroepen wordt dat het non-profit is (kan ook moeilijk met de advertentie inkomsten).
Denk aan Linux, OpenOffice.org, etcetera. CriminalsPoint is nog niet eens een fractie van wat dat soort software is.
Kortom: Je hoeft geen brakke meuk te beheren om er open source van te maken.Ik ben er zelf ook in getrapt, maar had meteen door dat het niet klopte
-
Nee want datum was aangepast Dein, het stond er al op van 22:00 gisteren
-
Grote open source projecten hebben ook wel marktaandelen en daar maken hun geld op, zoiets kan CP niet echt doen denk ik? :p
-
Nee niet echt neen :p.
-
dit wist ik al meteen.
stel je zelf is de vraag: Zou Koen.Rens een van ze websites vrijgeven/opensource maken ?
hij valt niet voor niks die andere crime-makers aan.^o)
-
Citaat van Dein
Grote open source projecten hebben ook wel marktaandelen en daar maken hun geld op, zoiets kan CP niet echt doen denk ik? :p
Daar zit je met het feit dat er geroepen wordt dat het een non-profit organisatie is. Dan heb je dus geen marktaandelen nodig.
Verder zouden de grotere projecten meer profiteren als het gewoon verkocht zou worden, net als Windows. Linux is vooral heel efficiënt voor servers, en zou het dan van dat soort klanten kunnen hebben. Het zou waarschijnlijk niet zo groot worden als het geen OSS was, aangezien de GPL licentie developers (voor zover ik weet) verplicht alle aanpassingen opnieuw vrij te geven. -
CP is inderdaad non-profit. De meeste opensource projecten worden dat omdat er een hele gemeenschap is die eraan aan werkt. Helaas zijn wij niet met genoeg ervaren mensen om zoiets te verwezenlijken.
Ook hebben de meeste grote projecten ook sponsoren en kunnen zo beroep doen op patenten etc. Wanneer CP opensource wordt is CP snel in te halen met iets of wat kapitaal.
-
Citaat van Pim
CP is inderdaad non-profit. De meeste opensource projecten worden dat omdat er een hele gemeenschap is die eraan aan werkt. Helaas zijn wij niet met genoeg ervaren mensen om zoiets te verwezenlijken.
Ook hebben de meeste grote projecten ook sponsoren en kunnen zo beroep doen op patenten etc. Wanneer CP opensource wordt is CP snel in te halen met iets of wat kapitaal.
Volgens mij weet jij niet hoe Linux is ontstaan
Er wordt niet gevraagd naar ervaren mensen, maar die bieden zich zelf aan. De Linux kernel is ontwikkeld door Richard Stallman, die vond dat software gratis moest worden. Hij heeft zijn Linux standaard dus vrijgegeven aan de hele wereld, zodat die er distributies op konden gaan bouwen. Zo is (K)Ubuntu, Fedora, Debian, Redhat, etcetera ontstaan. Die werken dus niet met elkaar in 1 kantoor, onder 1 baas en 1 beleid, maar werken over de hele wereld. Er is natuurlijk wel iemand die het initiatief neemt het project op te zetten en de eerste stappen te zetten, maar daarna wordt het gehele project gewoon kostenloos. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet of daar sponsoren aan te pas zijn gekomen, maar aangezien je het nu al ten minste drie keer bij het verkeerde eind gehad hebt, betwijfel ik het. Ik ga akkoord met de veronderstelling dat zoiets niet helemaal gratis is. Maar neem eens een voorbeeld aan de Banditi clone. Als het niet zo'n brak, illegaal sh*tsysteem was, had het nog veel groter kunnen worden dan dat het geweest is (ik werd langzaamaan al gek van dat gezeik over de Banditi clone source)
Anyways, aan de Banditi clone source heb ik in totaal 0 euro uit gegeven, en is een term geworden bij de Google suggesties, wat ik al een hele prestatie vind.Ik probeer niemand over te halen het toch vrij te geven, maar alleen even de feiten duidelijk maken. Ik begrijp verder de reden dat CP geen OSS wordt, maar de werkelijke reden mag best gezegd worden. Dat ga ik (vooralsnog) niet doen
Lijkt me iets aan de beheerders zelf.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!