Het is idd een minibike, valt niet onder motoren en bromfietsen.
Met een varioring eruit kan je gemiddeld tot 15 a 20 km/h versnellen
Brommer
- stephen
- Closed
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Mijn scooter:
(Top snelheid ligt op zo'n 87 km/u)[Afbeelding verwijderd]
Bij een brommer valt er niet zoveel op te voeren als bij een scooter.
Toch even een lijstje:- Vario ring (of vario plaat) eruit
- Prop uit de uitlaat halen
- Cilinder uitveilen, niet alleen de uitlaat poort maar ook voor een betere spoeling (niet voor beginners)
- Sproeier vergroten naar 80/90
- Carburateur vergroten naar 21
- Luchtfilter ontgrenzen d.m.v. grotere luchtkanalenDan heb je een lekker lopende brommer/scooter
-
Had hij misschien niet bedoeld dat hij zelf 2x iets had gebroken?
-
Ik zal vandaag eens kijken of ik foto's kan maken van mijn scooter, welke nu 800 euro schade heeft:|
Heb aanrijding gehad, alle kappen zijn stuk8-)http://www.dikkenbergtweewiele…CityBasicBlauw%5B1%5D.jpg zag ie eruit. (niet daar weggehaald) enkel de spiegels eraf..
Vanmiddag eens kijken of er schade foto's kan maken:P -
Hahaha lol @ diester.
hij heeft nu pk's ipv cc hahaha.PK is een meetwaarde die de trekkracht uitdrukt.
En CC's is de cilinderinhoud.
Hij heeft deze allebei, dat heeft welke brommer.Trouwens bij brommers kun je gewoon net zoveel opvoeren als bij scooters hoor.
en @ Guido ga dan gelijk voor de 28mm..
En dan ook nog je poorten doortrekken -
De brommer moet je inderdaad een verstevigde achterbrug doen maar dat is toch niet onmogelijk?
En dat pk's en CC's geeft wel aan dat je er geen verstand van heeft dus hou je gewoon stil in dit topic.
-
Hallo,
Owja een tomos die sneller gaat dan jij kan rennen ?
Volgensmij heb je dat al snel of niet ?Maar nog even over dat kromtrekken koop gewoon een duitsframe (Zundapp) die trek je echt niet zomaar krom je heb ze daar zit 125cc tussen.
Edit:
Morgen moet ik naar CBR als ik slaag eet ik mijn schoenen op. -
Normaal mag je maar een 55cc hebben onder een A/B klasse
-
Hallo,
We hebben het er toch niet over wat wel mag en niet mag ?
en je mag toch maar 50cc onder je brommer hebben of word ik nou gek ? -
Citaat
Hallo,
Owja een tomos die sneller gaat dan jij kan rennen ?
Volgensmij heb je dat al snel of niet ?Maar nog even over dat kromtrekken koop gewoon een duitsframe (Zundapp) die trek je echt niet zomaar krom je heb ze daar zit 125cc tussen.
Edit:
Morgen moet ik naar CBR als ik slaag eet ik mijn schoenen op.Ik wens je veel succes, gewoon rustig blijven en alles komt in orde. :cheer:
-
Bedankt De1v3c1o,
gelukkige heb je ook nog mensen die aardige zijn en die niet allenmaar willen zeiken.
Ik zal het wel laten weten wat het resultaat is (voor de gene die daat intreseerd).
Heb me wel voorbereid en dat scheeld al een heleboel. -
Citaat
Hallo,
We hebben het er toch niet over wat wel mag en niet mag ?
en je mag toch maar 50cc onder je brommer hebben of word ik nou gek ?
Toen ik men examens gad , was het 55cc hoor -
Ben benieuwd, hoop dat je slaagt! Succes.
Ps. cc en pk zijn niet hetzelfde... voor wie dat denkt je kan geen pk in je cillinder zetten. pk is een trekkracht en geen inhoud van een cillinder.
-
50 CC of 50 CC snel, is beide oké.
Aan een 28 mm carburateur heb je niet veel tenzij je om de 10 kilometer wilt gaan tanken (figuurlijk).
Mijn Jet Force heeft een injectie waardoor hij 1 op 45 liep, inmiddels na wat aanpassingen 1 op 35 maar alsnog zuinig. -
ik tank een 10tje per week, nogal duur maar met mijn carburateur, cillinder en uitlaat kun je zoiets al zien aankomen. Ikzelf vidn dat niet erg voor die 10tje heb ik het er wel voor over. Het enige nadeel is als ik word gesnapt krijg ik een fixe boete en word mijn scooter in beslag genomen en gesloot, krijg ik later een pakketje met 2 wielen erop. ( pakketje is dan je scooter wat ze in een vierkant hebben geperst ):}
-
Ik heb handig genoeg een op afstand bedienbare toerenbegrenzer waarop ik heb ingesteld dat hij genoeg toeren maakt voor de 47 km/u te behalen zodat als ik word aangehouden en ze willen me pakken op de rollerbank...
Mijn tank heeft een inhoud van 8 liter dus ik heb zo'n euro of 12 per 3 dagen nodig.
-
Een begrenzer op je brommer is heel slecht, als je het te vaak gebruikt kun je kortsluiting veroorzaken en dan kun je geleik een nieuwe kopen...
-
Niet als je veel van elektronica af weet...
Als je het hele zooitje goed aansluit en afwerkt komt het goed -
Geslaagd (voor de mensen die dit wouden weten)
Met 5 fouten -
Ok netjes;)
Dan kan je vanaf nu bijna officeel rijden.
Waarschijnlijk heb je dan eind deze week je certi of heb ik het dan fout:p
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!