SIDN verhuist naar DRS 5

  • Beste cpers,


    Ik kreeg vandaag een mail binnen van mijn Domeinregistratie provider met het volgende bericht:


    Op 17 maart gaat SIDN over op een nieuw systeem voor het .nl domein. Dit betekent een aantal wijzigingen met betrekking tot het registreren, verhuizen, wijzigen en opheffen van .nl domeinen.


    Onderhoudsvenster


    Aanvang: dinsdag 16 maart 2010 12.00 uur
    Einde: woensdag 17 maart 2010 12.00 uur


    U kunt vanaf dinsdag 16 maart 12.00 uur GEEN mutaties meer doorvoeren voor .nl domeinen. Dit geldt voor ALLE mutaties, dus ook nameserver wijzigingen! Naar verwachting zal het onderhoud woensdag 17 maart om 12.00 uur zijn afgerond. Helaas heeft SIDN de gewoonte om dit soort onderhoudsvensters te laten uitlopen. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit op 17 maart aan u communiceren.


    Na het afronden van het onderhoudsvenster zullen wij zo'n 2 uur nodig hebben om al onze systemen aan te passen naar de nieuwe omgeving. Mocht SIDN dus haar deadline van 12.00 uur halen dan zullen wij naar verwachting om 14.00 uur ons onderhoud hebben afgerond.


    Verhuizingen


    Vanaf 17 maart zult u voor .nl verhuizingen ALTIJD moeten beschikken over een auth code.
    Deze kan u of uw klant opvragen bij zijn huidige provider. Let op: de oude provider heeft GEEN geldige reden om deze code te weigeren! Bij problemen kan u of uw klant hierover rechtstreeks contact opnemen met SIDN.
    Mocht u door een klant benaderd worden om een domein van u WEG te verhuizen dan dient u ook ALTIJD de code te verstrekken. Deze kunt u vinden in uw **** panel. U kunt dit AUTH code niet wijzigen.
    Tevens heeft u ook niet het recht te weigeren deze code aan uw klant te verstrekken. Mocht u dit toch doen dan loopt u het risico een boete te krijgen van minimaal € 150 excl BTW.



    Ik dacht laat het even achter.


    Zou het dan eindelijk een stuk veiliger worden graag jullie mening over deze melding.


    P.S. de **** dat heb ik zo gedaan omdat het een bedrijfsnaam is.

  • Eindelijk voor de .nl domeinen een stap vooruit!


    [offtopic]
    @Koen
    Lees je onderstaande regel even, jij vind het ook niet prettig als iemand over jou diensten begint.
    ------------------------------------------------------------------
    Het "zwart maken" van mensen (laster en eerroof) wordt niet toegestaan op dit gehele forum zonder duidelijke motivatie.
    [/offtopic]

    PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000


    Project vendettagame.com:
    10% klaar

  • [offtopic]
    Dat is waar, maar iedereen weet het onderhand wel hoeven dit niet elke keer aan te horen.
    Ik zit al heel lang bij transip en heb er nog nooit problemen gehad, dus een fout kan je ze niet de rest van je leven aanduiden.
    [/offtopic]


    Hoop dat de rest ook het voorbeeld van SIDN opvolgt, zou een stuk beter zijn voor het internet.

    PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000


    Project vendettagame.com:
    10% klaar

  • Citaat van insaneflame

    uhm betekent dat transip zuigt? om het maar zo te zeggen?


    Transip zuigt niet, ze zijn razend snel in het registreren van een domein naam.
    Binnen 10 minuten is het domein actief en ingesteld dus is stuk sneller dan ik gewent ben van andere hosting bedrijven.


    Verder hebben ze één fout gemaakt, hier blijft koen op wijzen wat ik niet nodig vind.
    Iedereen maakt een fout, dit hoef je niet weken lang op een forum te vermelden.

    PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000


    Project vendettagame.com:
    10% klaar

  • Citaat

    @Koen
    Lees je onderstaande regel even, jij vind het ook niet prettig als iemand over jou diensten begint.
    ------------------------------------------------------------------
    Het "zwart maken" van mensen (laster en eerroof) wordt niet toegestaan op dit gehele forum zonder duidelijke motivatie.


    Citaat

    Dat is waar, maar iedereen weet het onderhand wel hoeven dit niet elke keer aan te horen.
    Ik zit al heel lang bij transip en heb er nog nooit problemen gehad, dus een fout kan je ze niet de rest van je leven aanduiden.


    Citaat

    Transip zuigt niet, ze zijn razend snel in het registreren van een domein naam.
    Binnen 10 minuten is het domein actief en ingesteld dus is stuk sneller dan ik gewent ben van andere hosting bedrijven.


    Verder hebben ze één fout gemaakt, hier blijft koen op wijzen wat ik niet nodig vind.
    Iedereen maakt een fout, dit hoef je niet weken lang op een forum te vermelden.


    Citaat

    1) Nice!
    2) De lounch lijkt me een betere plaats.

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Ik bedoel er net mee wat jij denkt dat ik ermee bedoel. Begrijp maar eens wat ik dáár mee bedoel ;)

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • Mijn ervaring biedt genoeg controle. Dimoweb, of hoe het ook mag heten, zal nooit een fractie zijn van wat TransIp is, om nog maar te zwijgen over hun tarieven.


    [offtopic]Nogmaals:[/offtopic]

    Citaat

    Het "zwart maken" van mensen (laster en eerroof) wordt niet toegestaan op dit gehele forum zonder duidelijke motivatie.


    [offtopic]Of zitten we zelf te ver in de hoogte om gehoor te bieden aan onze eigen regels?


    'Ontopic aub' hoef je trouwens niet buiten offtopic tags te zetten, aangezien dat van zichzelf al offtopic is. Whoops! Nog een regel![/offtopic]

    Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

  • @Koen


    1e
    TransIP werkt met een automatische incasso, werkt dus niet voor de belgen.
    Zou in de toekomst volgens mijn ontvangen email wel veranderen dit is dus afwachten.


    2e
    Veel mensen die via transip hun domeinen van account naar account overzetten zien dit als een hele snelle handeling.
    Dit vind je nergens zover als ik weet, geld trouwens ook voor het registreren.



    Excuus dat ik op je in ga maar vind het niet gepast om een groot bedrijf zover de grond in te trappen.
    Als je Transip met dimoweb vergelijkt vind ik transip persoonlijk veel beter in support en afhandeling.


    Nogmaals transip is heel snel in dingen, zoek dat maar eens bij een hosting bedrijf.


    Ook ben ik van mening dat de Auth code allang ingevoerd had moeten worden.
    Dus dit is deels ook een fout van SIDN dat alles zonder Auth code overgezet is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!