Back up

  • Beste leden,


    Ik heb een vraag. Is het mogelijk om via cron jobs ervoor te zorgen dat er elke dag een back up word gemaakt van de database. En zou i deze dan ook kunnen opslaan of sturen via een mail in een soort tekst bestandje? Ik was hier erg benieuwd naar of dit kon en of iemand zo'n soort script heeft. Hier zullen veel mensen wat aan hebben.


    Mvg, Luc

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ja en dit zou ik graag uitvoeren via de cron jobs zodat het volledigig automatisch gaat. Maar ik heb vrij weinig verstand van hoe ik hiervoor een script kan schrijven. En het liefst zou ik ze dan gewoon naar mijn e-mail adres sturen via een bestandje. Zodat ik het altijd gewoon op hotmail heb en erbij kan.


    Mvg, Luc


    Edit:


    Ik heb waarschijnlijk net zo'n script gevonden:


    Kan iemand controleren of deze goed is. Dan zal ik hem zo bij scripts zetten zodat iedereen die er gebruik van wil maken hem kan gebruiken.


    Met vriendelijke groet,


    Luc

  • Je hebt wel een aantal php apps waarmee het kan volgens mij alleen die werken niet op crons (niet automatisch). Ik had er laatst ook naar gekeken maar kon zonder dingen te doen met exec() eigenlijk weinig vinden alleen van een bepaalde tabel


    Als je het zo wil moet moet je een array maken d.m.v. SHOW TABLES

  • Dat script ziet er wel redelijk uit. Maar denk wel dat het vrij sloom is.


    PHP
    TRUNCATE test2.tst;
    INSERT INTO test.tst SELECT * FROM test2.tst;


    Even LIST TABLES doen, vervolgens dat voor alle tabellen uitvoeren. In het voorbeeld is test2 een exacte kopie van test, deze wordt dus steeds opnieuw gebackupt (om de week bijvoorbeeld).

  • Citaat

    Dat script ziet er wel redelijk uit. Maar denk wel dat het vrij sloom is.


    PHP
    TRUNCATE test2.tst;
    INSERT INTO test.tst SELECT * FROM test2.tst;


    Even LIST TABLES doen, vervolgens dat voor alle tabellen uitvoeren. In het voorbeeld is test2 een exacte kopie van test, deze wordt dus steeds opnieuw gebackupt (om de week bijvoorbeeld).


    En wat als iemand de gehele db dropt, want ze staan wel op dezelfde database he;)

  • Twee verschillende users.;)
    Eéntje die wel toegang heeft tot database B (Backup database), en één niet. Normaal maak je dan connectie met een user die niet bij database B kan, alleen in de cron. Bij een beetje host moet dat kunnen.


    En als je root toegang hebt: Gewoon de database bestanden kopiëren natuurlijk.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!