Windows server 2003 wil niet meer booten

  • Beste,
    Mijn Win2003 wil niet meer opstarten, als ik hem aanzet, krijg ik eerst het laadscherm van win 2003, daarna komt er snel een blauw scherm, en restart m'n pc.


    Ik wil het liefst alle data backuppen, want de laatste backup was van vorige week, en daar zit o.a de hele OSBanditi site (gvd) niet meer op.
    Ik moet die data hebben, en daarna wil ik windows opnieuw installeren, maar hoe kan ik de hele C:\Zpanel map kopiëren, met enkel een CD speler tot beschikking? Veilige modus helpt niet, dus ik heb een programma nodig die uit zichzelf boot, en dat ik dan kan kiezen welke data ik naar een USB harddisk wil kopiëren.


    Jullie zijn mijn enige hoop.


    Bedankt alvast,


    Lars Groot

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het zou handig zijn als je de error post.


    Nieuwe harde schijf(master) erin, daar een OS op installeren, en je schijf die je nu heb als Slave maken.


    Backup maken van die bestanden, en dan kan je hem formatten!


    Niet moeilijk, wel hoop gedoe.

  • Het probleem is, het blauwe scherm is maar 0.5-1 sec in beeld, dus geen tijd het te lezen.
    Een ander probleem is, is dat ik de Dell precision workstation 340 heb, en daar maar 1 hardeschijf in kan / past.
    Is het mogelijk die harde schijf (server) in een andere pc met windows xp te doen en dan de data te backuppen?


    Lars

  • Dat zeker, zolang je de XP maar als master houdt.
    Want dat zou hetzelfde zijn als 2 Harde Schijven in je computer.


    Pas wel op, als er een virus in zou zitten dat deze dus ook in je XP komt te zitten.
    Dus XP backuppen, etc etc.


    Maar zo zou het kunnen.


    PS: Run hem wel in veilige modus, zonder internet e.d.
    (Voor het geval dat..je kent het wel!)

  • @ Lancer, heel erg bedankt :)
    Ik heb de foutieve hardeschijf aangesloten op een oude windows xp computer, en alle data er met succes afgehaald, nu ga ik win 2003 opnieuw installeren.
    Ik heb nog een licentie van m'n vader van Symantec Antivirus (server & client), die kreeg ie een keer van z'n werk.
    Welke firewall raden jullie aan, waarbij je kan instellen dat apache, ftp, mysql, smtp, pop, imap & teamviewer / speaker doorgelaten worden?


    Bedankt alvast,


    Lars
    P.S, het mag een betaalde zijn, dat heb ik er wel voor over.

  • Geen probleem lars :cheer:!
    Symantic, ik weet het niet, maar een antivirus zou ik je Avira aanraden.
    Gratis, en detecteert veel dingen.
    Ik heb tot nu toe weinig mensen hierover horen klagen ;).


    Windows firewall zelf, de rest blokkeren, of geen toegang geven!
    Of als iemand een betere manier heeft;)

  • ik heb dit probleem ook gehad. blijft je pc hele tijd opnieuw opstarten???


    zo ja, dan moet je even naar je schuur lopen en met de compressor er doorheen blazen(zet er niet teveel druk achter anders zou je nog wel is dingen kapot kunnen blazen?).


    toen ik dit had gedaan was ik van het gezeur af. moest hierna nog wel 2 keer na de schuur lopen maar mijn pc'tje is nu stofvrij en werkt na behoren.

  • Wacht..


    Je draait windows server 2003 met apache?... omg..
    Als je windows server 2003 draait moet je ook gelijk gaan werken met IIS(Internet Information Services) Er zijn genoeg tuts hoe je goed een windows webserver kan opzetten.


    Anders gelijk overstappen naar linux (Centos bv)


    Scheel heel erg veel in load verbruik.

    Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    ******
    Msn:** Stuur maar PM.

  • Apache op windows kan prima, zijn ook voordelen t.o.v. IIS. Maar wat ik zou doen is de harddisc als slave in je PC stoppen en dan alle data ervan kopieren. Als hij gewoon als FAT geformatteerd is zou dat moeten kunnen.

  • Hij krijgt gewoon een simpele geheugen dump wat je allemaal kan doen!!!!


    1 start hem op zodra je windows ziet laden trek je de stekker er even 10 sec uit en herstart je hem als dat niet lukt zie optie 2


    2 druk bij op f8 en druk op windows herstellen!


    3 doe windows cd erin start op via de cd dan kom je in het blauwe laadscherm van windows om te installeren druk daar op R om te repareren


    4 haal de hardeschijf eruit zet hem op slave en doe hem in een andere computer erbij zodat je de data eraf kan halen


  • Dit was al opgelost ;)


    Hij wil nu graag weten hoe hij een firewall e.d. op de pc krijgt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!