Alsof het nog niet genoeg was

  • Ik vind het zeer erg wat er gebeurd is met die mensen, en dat er zoveel doden en gewonden gevallen zijn.
    Maar ik snap niet waarom ik geld zou moeten doneren aan hun.


    Elk land is begonnen als een "3de wereldland", het feit dat wij gewerkt hebben voor wat wij bereikt hebben zegt veel over ons en over hun.
    Het feit dat zij na 100de jaren nog altijd een 3de wereldland zijn zegt veel over hun.


    Het is allemaal makkelijk om te zeggen dat je geen geld hebt, dat er ziektes heersen en dat er elke dag mensen dood gaan door vervuild water, maar doe er dan zelf ook iets aan.


    Wij zijn zover gekomen door ervoor te werken, misschien moeten zij dat ook maar is gaan doen.


    En langs de ene kant vragen ze om hulp (wat we hun geven), maar langs de andere kant hinderen ze de hulp goederen door te plunderen en te moorden.
    Jah, je moet weten wat je wilt he.


    Ofwel blijf je plunderen en blijf je maar een 3de wereldland.
    Ofwel accepteer je de hulp en bouw je land opnieuw op.


    Als alles daar opnieuw opgebouwd is gaan ze waarschijnlijk verder staan dan dat ze stonden.


    Survival of the fittest, de zwakke groepen worden eruit gehaald.
    En persoonlijk, het lijkt mij niet slecht voor deze wereld.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Citaat van Jasper

    nederland mag trots zijn opzich zelf ruim 83,5 miljoen is er binnengehaald.


    Waarvan de helft uit de belasting geld kist komt ^o)


    Ze moeten voor de werkeloze zo zijn, weetje hoeveel er thuis zitten..

    PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000


    Project vendettagame.com:
    10% klaar


  • Een van de beste post die ik in 2010 gelezen heb.
    Helemaal mee eens.


  • Er bot en laf als je het mij vraagt. Sinds enkele honderden jaren geleden zijn we (Westerse landen) daar geweest om de boel plat te schieten en alles weg te plunderen, tot aan 1934 aan toe.


    Na bezetting volgen er een hele hoop corrupte en slechte regeringen, en vele staatsgrepen. Die mensen worden dus onderdrukt, en hebben niets.


    Wil je dan die mensen niet helpen, gewoonweg omdat ze daar zijn geboren, en niet hier? Wat hebben die burgers jou misdaan, die nooit iets hebben gehad? Moeten die burgers gestraft worden omdat dat land door ons is onderdrukt, en nu een hele slechte regering heeft?


    En nu, nu worden die mensen getroffen door een natuurramp. Hoeveel ellende wil je bij elkaar brengen. En wij zitten hier te piepen dat we geen tientje over willen maken aan die mensen.


    Ruil maar eens een weekje, je overleeft dat niet eens man.

  • Citaat van netostar

    Het is maar een aardbeving. En al die mensen geven geld aan andere landen maar mensen in nederland die het krap hebben krijgen niks. DUS REGERING EERS EIGEN DAN BUITEN.(L)


    Jij ik, iedereen heeft nog een huis.
    Familie, onderkomen, elke nacht droog en warm in een bed.
    Inwoners van haiti hebben helemaal niets meer, geen huis, geen ouders/familie, geld onderkomen. Alles is in 1klap weg!
    Stel je eens voor, een aardbeving in nederland, alles is kapot. Je hebt geen ouders meer, veel familie leden zijn omgekomen.
    Sta je dan, in de kou, met helemaal niets meer.


    Ik heb 130euro gestort naar haiti, ik vind het heel erg wat daar is gebeurd. En heb geen enkele cent spijt van mijn beslissing..!


    Ik slaap immers nog elke nacht lekker in een bedje, lekker warm en droog.
    Dieptriest wat daar is gebeurd!

  • [offtopic]Mischien erg hard voor de lezers, maar dit is mijn mening![/offtopic]


    Heel zielig etc wat daar is gebeurt, er worden nu voor veel geldbedragen daarheen gestuurt.
    Giro 555 steekt al 7 of 11% in hun eigen zak.


    En zoals ik de beelden zag, 1 grote mensen massa proberend voedsel te krijgen.
    Krijg je niks, ga je maar mensen slaan in de hoop dat je wat krijgt.


    Ook in haiti, mensen bekogelen elkaar met stenen, en een man die een reportage aan het maken was bood hulp aan die jongen, die een steen op zijn hoofd had gehad.
    De mensen bleven maar kijken en deden niks...


    Ook dat een schip vol met goederen, word niet toegelaten in haiti?


    Als hier een ramp zou gebeuren, zal haiti ook niet voor de stoep staan om ons te komen helpen.
    Zoals WoutR zei, ze plunderen alles wat er nu te plunderen valt.
    Maar ze kunnen ook wachten en helpen op te bouwen, mensen te helpen.
    Ze kunnen geen vers water, voedsel en andere dingen verkrijgen, maar wapens hebben ze genoeg van...
    Die vind je niet even onder een steen.


    En wat betreft dat hun naasten overleden zijn, is wel zeer triest en daar leef ik wel met ze mee!
    Want, wat ben je eigenlijk zonder familie...

  • @Killingdevil
    Ik ben het wel gedeeltelijk met Wouter eens. Als je gaat plunderen om te overleven ben je fout bezig. Ten eerste laat je daarmee al zien dat jij jezelf boven anderen ziet en dat jij het harder nodig hebt volgens je zieke hersenpannetje.


    Daarnaast weet ik nu al dat het meeste van het geld toch niet gaat naar het herbouwen van die mensen. Waarschijnlijk krijgen ze een kartonnen doos en een paar houtplankjes voor de moeite maar het zal wel weer naar de hoge pieten gaan (danwel niet van het Rorde Kruis of wie er ook bij betrokken zijn). Al houd de overheid ze waarschijnlijk wel in de gaten omdat er meer als 40 miljoen van hun bij zit wat al een achterlijk bedrag is.


    Misschien nog leuk om dit erbij te zetten:
    "geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven."


    Waarschijnlijk zal het dus het geven van de vis worden.

  • Ik heb niks gedoneerd aan giro 555 omdat ik graag die mensen daar zou willen helpen maar ik ga geen geld geven waarvan over een paar maanden/jaren weer een paar miljoen verdwenen is. Overigens heeft de staat voor mij al betaald ze hebben een schuld van 28 miljoen weggeveegd en 41 miljoen verdubbeld. En wie moeten dat betalen? De belastingbetaler dus ze kunnen niet zeggen dat ik helemaal niks heb gedaan voor haiti!

  • Wat Db-Maffia zegt. Je kunt hier in je luxeleventje niet eens beoordelen hoe het daar in elkaar steekt. Sterker nog, heb je niet eens het recht op.


    Die mensen draaien door, maar als je daar wat aan wilt doen, begin dan met het studeren van een of andere sociaal-wetenschappelijke studie.


    En ik zeg ook niet dat geld geven de beste oplossing is voor het probleem. Als je echt iets wilt doen moet je langs de Fixed gaan, een stel planken kopen, leren lesgeven en dan daar naartoe gaan.


    Niels: En als je die man helemaal geen vis geeft, heeft hij nooit de kans gehad überhaupt te leven.

  • [offtopic]Egotrippers sommigge hier...[/offtopic]


    Nee als nederland plat ligt door een aardbeving, komt haiti inderdaad niet helpen. Het heeft zelf niet eens genoeg.
    Ookal gaat er 7 of 11 procent naar de hoge pieten, 89 of 93 procent gaat daar dus wel heen.
    Opbouw van scholen, bedrijven, huizen, dorpen, wegen, alles is weg.
    En alles moet weer worden her opgebouwt.


    Als nederland zoiets overkomt, mogen wij ook hopen dat er mensen zijn die geld inzamelen. Gebeurt dat niet? Dan hebben wij allemaal een langzame dood.. Geen eten = geen leven.
    En als we dat wel hebben, waar is de wc dan? Die is er niet, dus doe je het maar op een hoekje van de straat, en gaan we dood van de bacteri?n.


    Als iedereen 5euro doneert, hebben we 85miljoen.
    (plus de verdubbeling!!) dan word het 170miljoen.


    Triest dat er mensen zijn, die niet verder denken dan hun eigen land. Ik ken geen enkele inwoner daar, weet niet eens waar haiti ligt.
    Maar heb wel 130euro gestort, omdat alles daar weg is.
    5euro is voldoende!!


    [offtopic]Ja, af en toe beetje hard. Maar zo denk ik erover(a)[/offtopic]

  • Citaat van Killingdevil

    Niels: En als je die man helemaal geen vis geeft, heeft hij nooit de kans gehad überhaupt te leven.


    Heb ik ooit gezegd dat het hele plan om mensen daar te helpen per definitie al fout is.


    Wat ik bedoel is dat er een grote chaos in het land is. Hoorde net al wat over kinderen die uit een ziekenhuis zijn gehaald door criminelen voor illegale adoptie.


    Over het hele week geen eten dat gebeurd ook wel op andere plaatsen zoals in Afrika maar daar hoor je nu niemand over. Misschien ben ik wat hard nu op dit moment (wat sommigen toch altijd moeten benadrukken) maar om nou meer als 160.000.000 (Nederland was nummero 2 dus er moest iemand zijn die meer had wat dit bedrag dus verklaard) in een land te pompen wat ook met de helft wel gekunt zou hebben. Ze waren daar al niet al te rijk wat ik zo begrepen heb dus om straks allemaal villa's te bouwen lijkt me ook een beetje ver gezocht.



    R-Mijnten
    Hou alsjeblieft op met je gebazel dat als je niet aan deze actie mee doet dat je fout bezig bent aangezien ik ook zo mijn steentje meedraag aan de stichting KiKa. Die 7 of 11 procent mag niet eens naar die achterbakse mongolen gaan om het maar even te zeggen waar het op staat. Om maar even van het uiterste uit te gaan, die 11% is dan wel 8 miljoen wat naar die mensen (als je het al mensen kunt noemen) gaat.

  • 8 miljoen in 1 week, leuk verdiend toch? De mensen die dat geld innen zijn gewoon verkeerd bezig. Als alles in haiti voor iedereen kwam had ik zeker gedoneerd. Maar stel er komt nu veel eten drinken voorzieningen. Ze kunnen niet eens alles bereiken omdat gangs alles overnemen. Als de millitairen weg zijn zullen de gangs de spullen overnemen en is het nog voor niks geweest.

  • Citaat van Db-maffia

    Niels hoe kom je op 160.000.000?

    Het stond al in me bericht maar zal het nog wel eens plaatsen aangezien het niveau hier natuurlijk niet hoog is en mensen wanneer ze aan het einde van me bericht zijn wat betreft lezen het begin al vergeten zijn.


    Nederland had 81.000.000 + euro opgehaald.
    Nu komt het: Nederland was nummer 2 wat betreft de landen waar het meeste was opgehaald dus hoeveel zou de nummer 1 sowieso hebben opgehaald.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!