scripten, hoe kan ik het op de beste manier leren

• Beste leden van Criminalspoint,

allereerst hoop ik een mooie tijd tegemoet te gaan bij Criminalspoint en hier een mooi doel te mogen bereiken, leren scripten.

ik zal me even voorstellen.
    ik ben Freek de Jong, 15 jaar oud en ik woon in Nieuw Vennep. ik doe daar een opleiding op het HVC. zit in het 4e jaar van de Mavo en doe dit jaar examenjaar.

nu ontopic:
    ik wil leren scripten en daarom wil ik weten hoe jullie hebben leren scripten en wat de beste manier is om te scripten. ik heb al gelezen dat sommige dit via een boek doen maar anderen door het te oefenen. helaas heb ik geen ervaring met scripten. dus wat moet ik doen om de basis te kennen en hoe moet ik verdergaan als ik de basis eenmaal onder de knie heb?

Met Vriendelijke Groet,
    StrolledWheat

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Oké,

dat had ik wel al verwacht maar dan kun je nog steeds even googlen na mogelijke php lessen. je kunt wel een source downloaden en er in gaan knooien maar als je geen enkel verstand hebt van php, html, sql. zal je het niet veel beter maken daarom raad ik je gewoon aan eerst wat script lessen te volgen:)

zijn ook wel gratis op google.nl te vinden neem ik aan. Anders heb je hiervoor ook nog mooie boeken zoals php voor dummies etc.

groetjes

• beste freek,

welkom

ik zou beginnen bij het begin.
    velen lezen een boek maar waarom zou je boek nemen die je 1 keer leest en dan in kast zet.

je kan beste gewoon artikelen lezen die online staan.
    dan kun je altijd namelijk hulp vragen aan de mensen die zoon artikel hebben geschreven.
    hier heb ik al wat basis artikelen neer gezet.
    html:
    http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php
    html is basis taal van alle websites zonder html is er geen website.

daarna is handig dat je het een en andere leert van css.
    http://www.mijnhomepage.nl/csscursus/csslessenoverzicht.php

als je deze 2 onder knie hebt kan je beginnen met het echte programmeren
    de basis van php:
    http://www.phpfreakz.nl/artikelen/54/Beginnen-met-PHP?page=1
    http://www.phpfreakz.nl/artikelen/66/Array's
    http://www.phpfreakz.nl/artike…n-beginner-tot-gevorderde

als je dit onder de knie hebt dan ben je ongeveer op niveau van de mensen hier.

php artikelen kan je besten van phpfreakz halen dit oudste php community van nederland.

als je nog vragen hebt kunt u gerust een prive bericht naar me sturen.

Met vriendelijke groet,
    rick van beek

• Zoals de andere zeggen.
    Je moet eerst bij het begin beginnen dus 'HTML'
    Daarna kan je 'CSS' leren.
    En zodoende kan je overstappen naar 'PHP& SQL'
    SQL is niet echt lastig maar je hebt er dan ook niks aan als je nog 'niets' af weet van 'PHP'.

• Bedenk wel StrolledWheat dat het leren van HTML, CSS, PHP & SQL lang kan duren voordat je het onder de knie hebt. En probeer ook altijd up2date te blijven zal ik maar zeggen want deze talen worden om de tijd verbeterd en er worden nieuwe dingen toegevoegd.

Dit wou ik even zeggen voordat je straks denkt na een maand ik kan het nog steeds niet. Blijf dan de moed houden!

• Citaat van Kabling

Bedenk wel StrolledWheat dat het leren van HTML, CSS, PHP & SQL lang kan duren voordat je het onder de knie hebt. En probeer ook altijd up2date te blijven zal ik maar zeggen want deze talen worden om de tijd verbeterd en er worden nieuwe dingen toegevoegd.

Dit wou ik even zeggen voordat je straks denkt na een maand ik kan het nog steeds niet. Blijf dan de moed houden!

Beste Kabling,

Natuurlijk snap ik dat je het niet zo 1,2,3 leert. ik heb voordat ik eraan begon ook een beetje rond gegoogled hoelang het ongeveer zou duren. hierbij kwam ik eruit dat de gemiddelde HTML "opleinding" (om het maar even zo te noemen) 1 maand duurt. en dat dit alleen voor de basis is. ik zal daarom ook zeker niet de moed gaan opgeven want het is iets wat ik graag wil en wat ik ook na deze opleiding op school wil gaan doen.

• nee ik ben niet iemand die eerst denkt en dan doet. met veel dingen wacht ik eerst en kijk ik of ik het echt wil. ik kijk wat ik er verder mee kan doen en of ik het ook echt leuk vind. ik heb al een hele tijd zitten kijken hoe een script etc in elkaar zit (maar ik begreep er niks van) na een tijdje googlen kwam ik hier terecht. en nu wil ik het echt. maakt niet uit wat er gebeurt ik wil gewoon leren scripten.

PS: mijn eerste indruk op CP na 1 dag is echt dat het erg proffesioneel overkomt en de mensen zich gedragen. vind het wel een plek waar ik me thuis kan voelen :)

• en dat moet zo blijven kabling. je leert iets en je leert het ook weer aan anderen. hoe ik ben begonnen is vrij simpel heb enkele tut's gevonden op het internet en ben toen begonnen me eigen html "portfolio" te maken waar ik toen heel trots op was:p maar dat aan de andere kant. wat het leuke is aan je eigen portfolio gelijk te scripten is dat het altijd beter kan. je kunt beginnen met een html en css basis en dan uitwerken met php opties en dingen uit de db laten halen en zo verder.

mischien heb je hier wat aan?

• het is inderdaad een leuk vooruitzicht om andere mensen te helpen. dit zal nog wel een tijdje duren, maar het is een mooi idee, wat LHMedia betreft, een eigen portfolio is inderdaad een leuk idee om mee te beginnen. ik ga eerst even deze HTML lessen afmaken. dan CSS volgen dan ga ik daar even wat mee knoeien. en daarna ga ik door met PHP/MySql

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!