slice probleem

  • Hey iedereen,


    ik ben momenteel een layout aan het slicen en alles gaat goed,
    behalve, ik gebruik firefox en daar gaat alles perfect maar niet in internet explorer.


    Heb even snel gepaint hoe het probleem eruitziet ( omdat we niet onze lay willen laten zien behalve aan iemand die wilt helpen. )



    FIREFOX:




    INTERNET EXPLORER:

  • Citaat

    Ik denk dat je geen 2 body's mag gebruiken in een script. Probeer gewoon in body te gebruiken.


    Groetjes


    Opzich kan er wel een fout komen, maar het moet weinig uitmaken.
    Je moet je CSS standaard instellen voor IE 6/7 en Firefox.


    Ik heb gekeken op IE6 en hij werkt wel, alleen het verschuift ietsjes en het content is kleiner vergeleken met Firefox.

  • Je kunt zien dat je (x)HTML niet beheerst, want je maakt ongeveer 80 fouten.


    PHP
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>


    Deze code heb je er 2x in staan... Dat kan dus niet. de body-tag, head-tag en html-tag komen altijd maar één keer voor. De DOCTYPE definieer je bovenaan de pagina, en verder niet.


    PHP
    <div id="container">


    Je definieerde vaker dan één keer div's met dezelfde ID. Dat kan niet. Eén ID mag maar één keer voorkomen (vandaar dus ook ID).


    PHP
    <font color: white>


    Oke, dit is echt erg.
    font Depricated, moet dus niet meer gebruikt worden, gebruik hievoor span.
    De rest van het stukje, pure waanzin! Je moet wel een style-attribuut gebruiken.


    Citaat

    do not steal


    lol...


    Kortom, je (x)HTML kennis is op dit moment alles behalve toereikend om een lay-out te slicen. Leer jezelf eerst (veel) beter (x)HTML aan, of laat het door iemand anders doen...

  • Killingdevil denk eerst na voor je iets zegt dat is vanwege onze include ...
    ( header.php )
    omdat het zoals je wel gezien hebt een crime is en het menu moet in één keer op alle paginas gewijzigd kunnen worden.


    En die doctotype is al opgelost, alleen in /crime niet in /vb
    dus de helft van wat je al zegt klopt niet ..


    en wat we vroegen is hulp niet afkrakende reacties dus ...

  • Kerel... Een include is iets wat PHP doet, als je daarmee de output van je pagina helemaal op zijn kop zet, ben je gewoon slecht bezig.


    Meestal heb je een header.php, en een footer.php, die regelen alles wat de lay-out betreft.


    Als je goed include (of welke andere techniek dan ook), komen er geen 2 doctypes op de pagina! Dit mag gewoon niet. Denk zelf even na voortaan voor je iets zegt.


    Je overschat jezelf duidelijk...

  • Je hebt er nog steeds 2 doctypes in staan.


    En als je niet tegen kritiek kunt, stel je vragen dan niet. Ik zeg jou wat je verkeerd doet, maar nee, dan heb ik het ineens verkeerd.


    Ik weet niet hoelang je ervaring hebt, maar blijkbaar minder dan mij, en misschien zelfs wel dan menig CP'er.


    Als je je HTML pagina's zo in elkaar drukt, vind je het dan raar dat de browser het niet meer snapt? Ga voor de gein eens het goede content-type gebruiken, kun je lachen.


  • Licht het nu aan mij maar volgensmij staat er "Slice foutje"met HELPEN


    en staat er niet "Geef maar critiek mensen scheld mij maar uit bomvol critiek"

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!