Camera

• Beste,
    Ik wil veel dingen wel eens vastleggen, maar dan heb ik geen goede camera, want ik heb een hele slechte op me mobiel zitten.
    Nu heb ik meer dan €200,- aan krantengeld opgehaald, en nu wil ik eigenlijk wel eens een camera kopen.
    Ik heb al een beetje gekeken, en ik wou vragen of dit een beetje een goede camera is, voor normaal gebruik:
    http://internetvoordeel.kruidv…vigationid=13980000000382

Als jullie een andere betere kunnen vinden, de winkel graag in de buurt van Apeldoorn, dan mag je die ook posten.
    Graag tussen de 80-150 euro, niet meer (en minder kan niet :p).

Bedankt alvast!

Lars

• Maak nu haarscherpe foto's met deze compacte cyber shot Sony camera.
    - Type OCS-S930L.
    - 2.4 inch LCD scherm. (Dat is mooi!)
    - 10.1 megapixels. (als het aan mij licht heb je genoeg pixels)
    - 3x optische zoom. (je kunt hiermee ver inzoom;))
    - Compleet met 2 GB Pro Duo memory card.
    - Intern geheugen 12 MB.
    - USB/AV kabel.
    - Gezichtsdetectie technologie. (dit is zekers mooi!)
    - Draagriempje en batterijen.
    - Compatible met Windows 2000 en hoger en Mac OS X.
    - 1 jaar garantie

Heb even bij de belangrijkste dingen neer gezet als het goed is. Volgens mij heb je aan deze camera een zeer goeie camera voor een lage prijs!

• Is het voor professionele of amateuristische doeleinden?
    Als het voor het 2e is, stop dan met zoeken, want je geeft net een geschikte camera daarvoor.

Uiteraard kun je in hogere prijsklassen gaan zien, professioneel zul je toch altijd wel rond de 600 tot 2000 euro kwijt zijn ;).

• Wat ik wel van Sony weet is dat ze hun eigen kaarten hebben, dus dat sd-kaarten e.d er niet inpassen. Dat is wel een minpunt. Maar voor de rest is het wel topkwaliteit. En wat ben je nu met 2 megapixels meer als je het toch voor amateuristisch gebruik doet.

• Goed, heb de camera gehaald, en heb er maar meteen een setje oplaadbare batterijen van de mediamarkt (?15,-) bij gedaan.
    Maar, deze *** oplaadbare batterijen gaan maar 20 foto's mee, terwijl gewone alkaline batterijen wel 120 foto's mee gaan.

Ik denk dus dat het aan die batterijen ligt, ze zijn van Vivanco en 2600mAh.

Het rare is, dat m'n batterijenspanningsmeter zegt dat ie nog bijna vol zit, en de camera er niet mee aan te krijgen is.

Goed, nu de vraag:
    Welke oplaadbare batterijen zijn het best, en gaan het langst mee, en zijn niet duur.
    Ik dacht aan GP, maar die zijn heel prijzig.
    Liever dus iets goedkoper.
    Graag een winkel in Nijkerk (was bij me pa die woont in apeldoorn, maar me ma woont in Nijkerk, daar ben ik nu).

Alvast bedankt!

Lars

P.S.
    Kan je lithium-ion batterijen in een GP Mini Power Bank opladen? Volgens mij hebben ze die wel in AA, maar of je ze ermee kan opladen...

• Ik ben er ziek van.
    Vandaag zijn de winkels dicht, morgen haal ik GP 2700mAh die zijn ?20,- en dat zijn foto batterijen.
    Ik haal ze bij de fotograaf, eens kijken of die beter zijn.
    Heb voor de grap die slechte batterijen maar eens opnieuw in de oplader gedaan, het groene lampje brande wel, maar kreeg er maar 20 foto's uit.
    Dus, ben benieuwd..

Maar, ik haal zowieso die GP's ze zijn misschien duur, maar iedereen zegt dat het goede foto batterijen zijn.

Dus, ben benieuwd...

Lars

• Sorry voor lichtelijke offtopic, maar waarom zou je echt een camera kopen met losse batterijen. Je betaald je echt scheel aan dure AA's, en een batterypack waarin alles in één zit is echt vele malen handiger, en gaat ook veel langer mee. Ik weet dat ze er voor een ouder type waren, maar er zijn kits te vinden die dezelfde grootte hebben als AA's, maar die dichtgesealed zijn en een aparte oplader nodig hebben. Wellicht een idee om daarnaar te kijken?

• In de buurt van Apeldoorn?

Ja, mijn woonplaats!!(h)
    De straten hier zijn echt gegarandeerd schoon.
    We kennen namelijk de suzuki swiffer;)

Lars:
    ik zou dan eens kijken bij:
    *- Dynabyte (Naast kijkshop)
    *- Kijkshop zelf (me ex-vriendin heeft daar een erg goede gehaald vor 149,- 4maandjes terug)
    *- Dixons (in de V&D)

Ik zou in die winkels eens goed snuffelen, ik ben daar zelf ook al een paar geweest, en keer op keer goed geholpen en goed spul gekocht daar.

R.Mijnten

• [offtopic] Jannick, oude eingenwijze, chagrijnige drol!!!!![/offtopic]

Een batterij of een accu boeit geen fuck, het zijn allebei BATTERIJEN alleen in een andere vorm.
    En voor ?20,- heb ik 4 batterijen = 2 accus, jij krijgt voor ?10,- geen accu voor je camera!
    En batterijen gaan even lang mee als een accu :p

Maar ja, ga ze morgen halen.
    Ben heel benieuwd, zal het resultaat delen :)

Groetjes, Lars

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 04.01.10 16:16:39:
    Heb nu nieuwe batterijen en een nieuwe oplader gekocht:
    Hähnel tc novo + 4 AA 1.25V / 2500mAh.
    Voor ?30,- bij de betere foto winkels.
    Ga deze nu testen, ben heel erg benieuwd.
    Deze heeft 100 mAh minder dan die andere, maar wel weer 0.05 meer volt.

Zal het eens goed testen, de oplader kan 2 tot 4 AA's opladen, bij elke 2 zit een aparte led, en je kan zelfs twee batterijen op verschillende tijden erin doen :p
    Laadtijd is 14 uur met de bijgeleverde batterijen.

Morgen vroeg weet ik het resultaat :):):p

Ik ga overigens ook terug naar de mediamarkt, en ik vraag denk ik me geld terug, want ik vind dat gewoon niet kunnen.

Lars

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!