Meisjes laten zich gewillig aftuigen!

  • Den Helder – Jonge Helderse tienermeisjes laten zich probleemloos aftuigen door Antilliaanse jongens. Dat is het beeld dat naar voren komt in de documentairereeks “Rauw & Puur, Liefde en losse handjes” van Mildred Roethof.


    Roethof bezocht voor de documentaire ‘het oude marinebolwerk Den Helder’. “De zwarte en witte jeugd ontmoet elkaar op straat en ik wilde een documentaire maken over de liefde tussen de jongens en meiden”, vertelt Roethof in het voorproefje van de documentaire. De relaties van de Antilliaanse jongens in de serie worden gekenmerkt door grensoverschrijdend gedrag, zoals mishandeling en intimidatie.”


    De Helderse meiden die omgang hebben met de Antilliaanse jongens blijken regelmatig te worden mishandeld, maar blijven desalniettemin bij hun vriendje. “Ze vinden zo’n jongen stoer, die kan regelrecht uit een videoclip zijn komen lopen. Als je zo’n stoere jongen hebt, dan ben je iemand”, vertelde Roethof afgelopen maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman.


    In de documentaire is onder meer te zien dat een meisje enigszins trots meldt dat haar vriendje een ander in de steek heeft gelaten voor haar. Dat dat andere meisje een kind van hem had lijkt haar niet te deren, ze ziet het alsof de jongen voor haar gekozen heeft en droomt van samen oud worden. In het algemeen laat de documentaire een beeld zien van 13 tot 17-jarige meisjes uit Den Helder die een ‘liefdesrelatie’ hebben die vooral bestaat uit mishandeling en intimidatie, maar dit als ‘gewoon’ ervaren.


    Gemeente niet geschokt
    De gemeente laat weten niet geschokt te zijn door de documentaire. “Het komt niet als verrassing”, aldus wethouder Linda Rose Smit. “We weten dat dit soort zaken spelen, maar dat geldt echt niet alleen voor Den Helder. Het probleem heeft al geruime tijd de aandacht van zowel politie als jeugdzorg, maar het is erg moeilijk om er iets aan te doen. Het speelt zich vooral binnen relaties af, in de huiskamer en de slachtoffers doen over het algemeen geen aangifte.”


    Smit benadrukt dat het probleem ernstig is, maar niet moet worden overdreven. “Het is niet zo dat het om honderden meisjes gaat en er zijn natuurlijk ook genoeg relaties tussen Nederlandse meisjes en Antilliaanse jongens waarin geen problemen zijn.”


    Navertoning
    De gemeente wilde overigens een voorvertoning van de documentaire, voor onder meer de Antilliaanse gemeenschap en de zorginstellingen. “Dan hadden we er samen over in discussie kunnen gaan, maar helaas was een voorvertoning niet mogelijk. Er komt nu zeer waarschijnlijk een ‘navertoning’, nog deze maand”, meldt gemeentewoordvoerder Remko van de Belt. “De documentairemaakster zal daar zoals het er nu naar uitziet zelf bij aanwezig zijn.”


    De aflevering waarin Den Helder centraal staat wordt zaterdag 5 december uitgezonden op Nederland 2, om 16.35 uur.


    PHP
    Einde


    Vind het abnormaal dat de gemeente er niet van versteld staat.


    Ik zal zeggen gooi er een project op vanuit politie en gemeent om het zoveel mogelijk optelossen.:@


    Ik wil wel eens jullie mening horen?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Slaat inderdaad echt nergens op.


    Ikzelf ken ook een stel, 2 nederlanders welliswaar, beide 17jaar.
    En shelden mekaar ook de huid vol, soms is het erg grappig.
    Maar veelal gaat het nergens om, en schrik je je soms rot van wat er allemaal word gezegd.


    Enkele voorbeelden:
    [offtopic]
    Ik heb met je om te pijpen, voor de rest heb je niets te zeggen.


    Je houd je bek, ** wijf.


    Ik vind het niet rot voor je dat je vader is overleden, ik vind het juist fijn voor je bitch.[/offtopic]


    Buurtbewoners hebben welleens de politie gebeld vanwege geluidsoverlast en openbare geweldpleging.
    Ik was er toen ook bij met stel vrienden stukje verderop gewoon een balletje aan het trappen.
    Komt er een agent langs, en vraagt doodgewoon:
    "Hoelang hebben jullie al een relatie?"
    Antwoord:
    "Wil je ook nog weten of we sex hebben gehad?"


    Word hij opgepakt wegens het beledigen en niet meewerken.
    Pakt hij politiepetje, zet hij die op. En rent hij snel weg.


    Het interresseert hem echt helemaal niets, wat anderen van hem denken.
    Goede eigenschap dat je je niet aantrekt van iets, zo blijf je ook jezelf vind ik. Maar dit vind ik tever!
    En ook schandalig!
    Net als het voorbeeld/artikel die de TS heeft geplaatst.


    Meiden moet je met respect behandelen!



    Sorry voor mijn taalgebruik, maar zo gaat het er aan toe tussen hun.

  • Ziek en afschieten is wat er moet gebeuren. Zulke jeugd pak je toch niet aan volgens mij als gemeente, of tenminste het heeft weinig zin aangezien er toch tig nieuwe voor terug komen.

  • Citaat van Niels

    Ziek en afschieten is wat er moet gebeuren. Zulke jeugd pak je toch niet aan volgens mij als gemeente, of tenminste het heeft weinig zin aangezien er toch tig nieuwe voor terug komen.


    Hmm, ben ik het niet helemaal mee eens.
    Als er flink voor wordt gestraft, schrikken sommigen en passen ze op hoe ze een meisje behandelen. Ouders spelen hier ook een grote rol in.
    - Kind goed opvoeden, en niet zo agressief en respectloos tegen meiden.
    - De meisjes, goed in de gaten houden op appart gedrag. En voorlichting geven oid.

  • Citaat van R-Mijnten

    Hmm, ben ik het niet helemaal mee eens.
    Als er flink voor wordt gestraft, schrikken sommigen en passen ze op hoe ze een meisje behandelen. Ouders spelen hier ook een grote rol in.
    - Kind goed opvoeden, en niet zo agressief en respectloos tegen meiden.
    - De meisjes, goed in de gaten houden op appart gedrag. En voorlichting geven oid.

    Wat ik zo lees zijn het van die lui die denken dat ze uit de ghetto komen oid. Ik heb nog nooit gezien dat zulke lui echt opeens compleet het stuur om gooien, behalve als er een naaste sterft en ze uit dat wereldje willen.


    + Als meisje ben je ook wel compleet achterlijk als je dit zo maar laat gebeuren
    + Die ouders zijn een stel complete mongolen volgens mij als ze dit gewoon laten gebeuren, neem aan dat een blauw oog of een blauwe plek wel opvalt. Neem niet aan dat ze in een burka lopen omdat anders alle kneuzingen en blauwe plekken opvallen.

  • In eerste instantie ligt het probleem natuurlijk bij de jongens zelf maar ik vind dat die "meisjes" er ook een rol in spelen. Als ik zoiets tegen mijn vriendin zou zeggen als "Ik heb met je om te pijpen, voor de rest heb je niets te zeggen." zou zeggen is ze gewoon weg bij mij. Als meisje moet je dit gewoon niet normaal vinden en weggaan bij z'n jongen.

  • beste jellev2,


    wat heeft u tegen mensen die op vmbo zitten ik zelf zit op vmbo kgt en ik voel me hierdoor erg aangesproken en sorry als dit oftoppic is maar wou het even kwijt aan jellev

  • ik vind het zielig dat er zulke mensen rondlopen
    MEISJES zijn ook mensen zoals hun,jij en ik en verdienen dan ook het zelfde respect als alle andere mensen, mensen die zo zielig zijn verdienen echter geen respect.

  • Dit gebeurd niet alleen in de randstad. Als je hier in drenthe komt en je loopt naar een lekker meisje toe en je zegt kom is mee ik wil seks met je dan gaan ze wel mee hoor.:?:


    Eingelijk te zielig voor woorden!!!

  • leach kun jij mij die truk ook vertellen aangezien als ik dat zou doen ze meteen een klap in mijn gezicht zouden geven.. gebruik je een apart soort aftershave? Alle gekheid op een stokje maar zo makkelijk gaat het denk ik niet althans waar ik woon niet.


    En nog even over het school gebeuren ik heb zelf havo gedaan en daarna HBO en mijn broertje heeft eerst vmbo en daarna havo gedaan maar je merkt daar niks van hoor. Vmbo-t en havo scheelt niet heel veel alleen ja die mensen van LWOO zullen niet al te veel nadenken en daardoor misschien domme dingen doen. Maar ik geloof in het goede van elk mens ongeacht zijn opleiding.

  • Citaat van az

    ik vind het zielig dat er zulke mensen rondlopen
    MEISJES zijn ook mensen zoals hun,jij en ik en verdienen dan ook het zelfde respect als alle andere mensen, mensen die zo zielig zijn verdienen echter geen respect.


    In sommige geloven hebben vrouwen hedendaags nog niet veel te vertellen wel.. Komt op hetzelfde neer.



    Ik heb ook VMBO gedaan en moet toch zeggen dat het niveau er echt ernstig is. Sommige lui wouden zelfs al werken als ze van het VMBO waren dus kun je nagaan.


    Het is wel zo dat meisjes die VMBO hebben gedaan eerder moeder worden dan meisjes die >HAVO doen om maar een voorbeeld te noemen.

  • klinkt alle maal erg natuurlijk maar is hun eigen keuze. en die van de ouders ook uiteraard. beide doen ze geen aangifte.


    ik wil het niet goed praten hoor, maar die mensen zijn zelf zo dom als een achter eind van koe. en ja ik hoef natuurlijk niet te vermelden welk volk dit bij meisjes doet.
    ik zeg het al poosje over paar jaar is nl naar de klote.
    daarom stem ik dan ook pvv ik vind wilders een eikel maar hij heeft een punt.

  • Ik ben het met Niels en rickvbeek eens, ik heb ook op mavo gezeten en zit nu op havo, je merkt wel degelijk een verschil eigenlijk heb ik 4 jaar in de kleuterklas gezeten en begint het bij havo pas. Wat een mensen lopen er rond bij mavo het merendeel van de meiden zijn om het nog netjes uit te drukken 'sletjes'. Ik heb geen vooroordelen want ik heb er zelf opgezeten maar het is wel zo. Niet iedereen is zo er zijn genoeg mensen die normaal zijn en dit zijn dan ook juist de mensen die door gaan leren.


    Maar om terug te komen op het begin topic. Die jongeren hebben echt geen respect! Maar die meiden moeten echt aangifte doen en bij die mensen weggaan, maarja zolang ze dat niet willen kun je er weinig tegen doen het is hun eigen keus.

    Mijn echte account is Casio, maar daar kan ik de komende tijd niet op, en nee ik heb geen ban ;)

  • Citaat van stan

    leach kun jij mij die truk ook vertellen aangezien als ik dat zou doen ze meteen een klap in mijn gezicht zouden geven.. gebruik je een apart soort aftershave? Alle gekheid op een stokje maar zo makkelijk gaat het denk ik niet althans waar ik woon niet.


    En nog even over het school gebeuren ik heb zelf havo gedaan en daarna HBO en mijn broertje heeft eerst vmbo en daarna havo gedaan maar je merkt daar niks van hoor. Vmbo-t en havo scheelt niet heel veel alleen ja die mensen van LWOO zullen niet al te veel nadenken en daardoor misschien domme dingen doen. Maar ik geloof in het goede van elk mens ongeacht zijn opleiding.


    Gewoon axe gebruiken he zie je wel in die reclame:p

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!