Sloom internet :(

• Hallo,
    Ik heb twee Windows XP computers, die verbonden zijn met een Windows Server 2003 computer.
    De server heeft een DNS, en in de XP computers is de DNS ingesteld (in de adapterinstellingen).
    Maar, het internet is heel sloom, echt heel irritant.
    Als ik de DNS weghaal (gewoon geen DNS invul), dan heb ik wel snel internet.
    Waar kan dit aan liggen?
    Als ik namelijk de DNS adres weghaal, dan kan ik niet meer op het Zwervend profiel inloggen (dus worden de bestanden in bv. Mijn Documenten niet meer op de server gezet).
    Het internet ziet er zo uit:
    ROUTER
    UTP
    SWITCH
    UTP 1 = Server 2003
    UTP 2 = Windows XP
    UTP 3 = Windows XP

Weet dus iemand hoe ik wel weer snel internet krijg?

Lars
    P.S.
    Als de site eenmaal 1x is geladen dan doet ie het wel snel..

• heb je wel eens gekeken of je niet perongeluk de 2computers het zelfde intern ip adres heb toegekend?

ps: wrm werk je niet gewoon met een werkgroep als je met zo'n weinig computers werkt is dat vele malen sneller en het scheelt je een hoop werk met de configuratie

• Citaat van Melvin

heb je wel eens gekeken of je niet perongeluk de 2computers het zelfde intern ip adres heb toegekend?

ps: wrm werk je niet gewoon met een werkgroep als je met zo'n weinig computers werkt is dat vele malen sneller en het scheelt je een hoop werk met de configuratie

Misschien is het handig als je op beide pc's kunt inloggen en je eigen documenten hebt?

Voor wat ik zo weet lag het bij mij aan de dns, toen ik die opniuew geinstalleerd had werkte hij prima. Maar ik twijfel trouwens of je de software wel legaal hebt aangezien Windows server 2003 toch wel redelijk prijzig is.

• ja als je gewoon overal als administrator inlogt heb je overal rechten en documenten gewoon alles forwarden:P en windows 2003 kan je zo downloaden checken ze toch niet bij mij op school krijg je zelfs zo serials dus dat is het probleem ook niet staan er zat op internet

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!