Overhoorscript

• Beste,
    Ik heb onderstaand script, enkel kan een leraar zelf het aantal vragen bedenken en in de db zetten (dit wil ik, was eerst niet zo).
    Nu stuit ik tegen het probleem op, dat ik niet zou weten hoe ik de normering nu kan uitrekenen (werkt zo, je hebt altijd een 1, en hij moet zeg maar als er 9 vragen zijn, per vraag 1 punt, bij 18 vragen per vraag 0.5 punt etc. Maar hoe kan ik dat doen, als het een verschillend aantal kan zijn?

Dit is het script:

Het gaat om dit:

Het is dus niet standaard 9 vragen, maar kan ook 20 vragen zijn, of 8 etc.
    Wie weet hoe ik dat het simpelst en snelst doe?

Bedankt alvast, Lars

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als voorbeeld:

Je kan dit stuk vervangen door:

PHP
    <?php
    for($i = 1; $i <= 20; $i++){
       if(!empty($row2['vraag'.$i.''])){
          echo '<b>'.$i.')'.$row2['vraag'.$i.''].'</b><input type="text" name="vraag'.$i.'" value="'.$_SESSION['vraag'.$i.''].'">';
     }
    }   
    ?>
  • JeroenH, dankje, het werkt ;)
    Maar had nog 1 vraag:
    Ik heb ook een admin scriptje, en daar wil ik in maken, dat je dan kan kiezen tussen radio button en textfields.
    Dat werkt dan dus zo:

PHP
    <form method="post">
    <b>Vraag1:</b>
    Moet dit een radio button zijn?<br />
    Ja <input type="radio" name="radio" value="1" checked><br />
    Nee <input type="radio" name="radio" value="0"><br />
    <input type="submit" name="submit" value="Verstuur!">
    </form>

Hij staat nu standaard op Ja, en dan moet je eronder nog andere opties invoegen etc., maar als je op Nee aanvinkt, moet dit weg zijn.
    Kan dit met behulp van javascript?
    Zoja, kan iemand het scriptje ervan posten, want ik ben namelijk niet zo'n Javascripter :)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 15.10.09 17:35:19:
    Dus, dat als je een radio button aanklikt, dat er dan iets gebeurd (text komt en bij de andere button text weggaat).
    Netzoals hier met die knop (bovenaan, updates), alleen dan via een formulier, en via een radio button.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!