PHP cursus

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • oke bedankt :) ik zal er nog even over nadenken

kijk is :) mijn eerste stukje zelf gescript scriptje. wat doet dit script? hij controleert (nog allemaal zonder database) hoeveel vragen je goed had. als dat gelijk aan is of groter dan acht heb je een voldoende. is het lager dan heb je een onvoldoende.

jullie zullen nu denken: haha lekker makkelijk. maar voor mij is het nog redelijk lastig xD ik vergeet best wel vaak nog ; aan het eind van elke uitvoering :P

• Puddinghoofd,
    Aangezien PHP een hele simpele programmeertaal is, denk ik dat je het zonder cursus makkelijk kunt redden. Zonder opscheppen ofzo, maar ik ben zelf ruim een jaar geleden begonnen zelf te leren wat PHP is, en ik zou nu nog maar een klein sprongetje hoeven maken om richting professioneel programmeur (Zoals Darsstar) te gaan. Een vriend van me volgt 3 jaar lang dezelfde taal met 'leraar', maar die beheerst alleen de basis nog maar.

Dat zou dus betekenen dat het beter zou zijn zelf met PHP te experimenteren dan je aan te melden voor een cursus.
    Aanraders zijn standaard criminals sources. Ga daar eens uit leren. Gebruik wel een op hoger niveau. De Banditi clone zou ik daarvoor afraden.

Succes.

Edit: Dat script van je is helemaal niet slecht. Gewoon stampen en functies leren in het begin. Denk later aan de opmaak!

• Om eerlijk te zijn ik ben zelf begonnen met dingen in vendetta te debuggen, dan heb ik een periode gehad waar ik me eigen spel ging maken, dan weer vendetta, en dan gewoon een hoop andere sources.

Ik vond het leuk om dingen te debuggen ook al kostte het me heel veel tijd ;).

Kijk eens op phphulp.nl of phpfreakz.nl die hebben ook nog geweldige artikelen om iets van te leren :).

• oke, dus eigenlijk is het het beste om te leren uit een source? maar wat kan je daar uit leren? want eigenlijk staan alle codes etc. er al in. en als je kennis van php 1/100 is snap je daar toch weinig van denk ik?

• Stapsgewijs:

1. Ruim een jaar geleden de Gamoking website van iemand onderhouden. Daarna heb ik deze zelf gedownload en een website genaamd streetgangz aangemaakt.

2. Hier ben ik updates voor gaan maken. Eerst een simpel geluksrad, maar later zocht ik naar grotere uitdagingen.

3. Inmiddels was ik goed (genoeg) om zelf een source te proberen te scripten, met veel kopiëren is het me gelukt: De banditi clone was af.

4. Ik heb het script vrijgegeven en heb veel kritiek gekregen op de scripting, waar ik nu van profiteer.

5. Later ben ik met een ander lid hier, 'Jellev2', een criminals gestart genaamd Criminolz. De eerste versie stelde niet veel voor, maar de tweede versie zag er niettemin al een stuk netter uit. Hoewel hij natuurlijk niet super goed was.

6. De tweede versie bleek een regelrechte fail te zijn, dus ben ik begonnen met Criminolz v3 (het systeem dat nu te downloaden is). Die leek er meer op. Ook is deze source zeer slecht gescript.

7. In de tussentijd van Criminolz v3 heb ik veel geleerd. Ik ben me gaan verdiepen in objectgeörienteerd programmeren (nu nog niet doen!) en ik ben nog steeds hard aan het leren. Mijn doel is nu het leren van de magic methods.

Nu ben ik met Darsstar, W0utR en de voormalige Diester bezig een webmasterscommunity te maken. Daar hoop ik ook veel van te leren.

• Dacht ik eerst ook, maar van een trail & error fase kun je veel leren, leer de verschillende errors van php en ga op onderzoek uit, leer switch, loop, functions en verander alles zo daar leer je het meeste van en is absoluut niet moeilijk!

• Ik ben het er niet mee eens dat je het beste kunt leren door alleen maar proberen en trial and error.

Een goede uitleg is zo nu en dan ook wel op zijn plaats, natuurlijk moet je tussendoor wel veel programmeren, en ook niet alleen maar vanaf de sketch, ook vanuit een bestaand script. En als je een source of iets dergelijks pakt, alsjeblieft geen criminals of dergelijke...

• Natuurlijk moet je simpel beginnen. Het beste vind ik eigenlijk een goed boek of iets dergelijks met goede en degelijke voorbeelden. Je kunt het daarnaast nog eens in de praktijk brengen met een open source code, iets in de richting van een gastenboek of forum inderdaad.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!