Windows vs Mac.

• Beide systemen hebben hun voor en nadelen.

Hier iets om over na te denken:

Waarom zou je een systeem uitbrengen als je weet dat het andere systeem beter is.

M.A.W.

Als ik koekjes maak en mijn buurman ook alleen die van mijn buurman zijn lekkerder komt niemand ze meer bij mij kopen. Tenzij het om verschillende koekjes gaat.

Vergelijk Windows met een bounty en MAC met een mars:

Beide zijn ze anders. Sommige vinden een mars lekkerder andere een bounty als niemand een bounty lekker vond zou niemand ze kopen.

Ik heb beide ik moet zeggen dat ik ze allebei fijn vind :).

Srry voor mijn lijpe voordelen. Ik heb honger :P

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ikzelf vind bijde ook goed werken, doe mij toch maar een mac omdat:
    -Is sneller opgestart (10 seconde)
    -Bijna niet vatbaar voor virussen, is dus geen virusscanner nodig
    -Werkt toch net iets stabieler.

Photoshop werkt op beide goed, netzoals dreamweaver. wel moet je de juiste versie.

• Laresh ik vind het sowieso raar dat jij Windows nu afzeikt, als Microsoft er niet was had jij nu ook niet op je Mac gezeten ;) Micro soft heeft lekken, dat geef ik toe maar vergelijk 's Microsoft is een bedrijf dat echt wel 100x zo groot is dan Apple.

• Citaat van Joshua

Laresh ik vind het sowieso raar dat jij Windows nu afzeikt, als Microsoft er niet was had jij nu ook niet op je Mac gezeten ;) Micro soft heeft lekken, dat geef ik toe maar vergelijk 's Microsoft is een bedrijf dat echt wel 100x zo groot is dan Apple.

Ik draai geen mac.
    ik draai linux, wat tevens nog beter is in vergelijking met windows.
    Microsoft is geen groot bedrijf, maar dit hebben ze niet eerlijk gedaan.
    "Microsoft is het bewijs dat je alles kan verkopen" hoe waardeloos het ook moge zijn.
    En tuurlijk, als ik fabrikanten zou omkopen en kantoren van de concurrent in de fik zou zetten.
    ( AIX ? ), dan snap ik dat mijn bedrijf de nr 1 zou zijn.

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• ik zelf vind windows beter, IBm had de eerste werkende computer door dat hun het besturingssysteem van windows kochten die windows kocht van en verbeterde(zodat het werkte voor de personal computer).
    De QDOS zo is de 1e werkende pc ontstaan de PC-DOS!

(WINDOWS OWNED MAC GEWOON)

• jah maar zonder de QDOS zou e pc nooit zijn opgebouwd, later zou er wel wat zijn uitgevonden maar de QDOS heeft wel een grote naam gemaakt in de tijd tot windows ME 1995/1998 kwam die de bios van
    IBM wist te omzeilen om zo zijn eigens bios te maken, omdat IBM patent erop had! Het werd uitgebracht onder de naam MS-DOS die in heel wat computers zat!

• Mijn mening is vrij duidelijk:

De mac = geldverspilling, voor ? 2000,- heb je een super game/multimedia PC die 10x beter is dan zo'n mac ding.
    Waarom zo duur, omdat de boel gewoon in het wit is? Ik kan ook iets in het wit maken en dan zeggen ja bla bla bla, daarom is het zo duur!
    Verder is Apple trager met het patchen, is Safari gewoon lachwekkend qua. lekken, en Apple bouwt alleen eigen software die je dan nog verplicht bent om te installeren.

Bij de Ipod touch, moet je zelfs nog voor upgrades betalen, wat volkomen nergens op slaagt!

Windows is een geval apart, alleen goed om echt op te gamen meer niet!

Ubuntu -> Linux: gewoon het beste, alles kun je veranderen, kosteloos, snelle patches, gratis upgrades, geen virussen, en andere malware mogelijk, ...

• Hoe kom je aan 2000 euro?
    De macbook kost maar 949 euro, en dat is het enige witte model eigelijk.

De rest is gemaakt uit aluminium, en dat apple duur is, is echt zever.
    Een macbook Pro vanaf 1.149 euro, dat lijkt mij nu niet echt duurder dan andere laptops.

Je bent trouwens niet verplicht om de software te installeren, dat kan je allemaal afvinken (in tegenstelling tot windows).

Windows is voor mij inderdaad enkel om op te gamen, al doe ik dat zelf niet.

• Citaat

De mac = geldverspilling, voor ? 2000,- heb je een super game/multimedia PC die 10x beter is dan zo'n mac ding.
    Waarom zo duur, omdat de boel gewoon in het wit is? Ik kan ook iets in het wit maken en dan zeggen ja bla bla bla, daarom is het zo duur!

Daarbij spreek je dus over de macbook ...
    Tenzij ik je verkeerd begrijp.

En ja, voor de iPod touch ben je verplicht iTunes te installeren, lijkt mij nu niet zo'n groot probleem.

• Aha, de iMac dus, die heb je toch ook al vanaf 1000 euro, natuurlijk kan je ook die van 2000 euro kopen.

Maar dat is dan ook een super multimedia PC hoor, wss zelf beter.
    Dat is gelijk dat je een chinese vaas koopt, die betaal je ook veel meer dan een gewone, waarom? Omdat ze mooi zijn.

Voor design betaal je, dat klopt.

En kom weer niet met het argument dat je niet kan gamen, want dat is GEEN nadeel.
    Omdat je weet dat je niet kan games, dus als je wilt gamen koop je gewoon MAC, dat lijkt mij gewoon logisch.
    Dus niet kunnen games is geen nadeel aan een mac hebben.

• Mac was eerder als windows maar windows kreeg als eerste de computer aan de praat met IBM vanwege het QDOS besturingsysteem! en apple is veels te duur zoek maar op google imac (2000) euro!

linux is slechter als ubuntu vind ik!

• mac moet je aan wennen.

Meeste zijn door de jaren heen toch gewent geraakt aan windows.
    Waarom dan opeens iets nieuws proberen, wat je dus ook weer opnieuw moet aanleren.
    Want het is zeker niet te vergelijken met een windows.
    Zelf werk ik al jaren met windows, geef mij maar de overtuiging om MAC te gaan kopen.
    Zie het nut er eigenlijk niet van in, blijf lekker onder windows draaien :cheer:

• Een groot nadeel aan de mac's is gewoon dat het teveel word geassocieerd met een doelgroep : designers bv.
    Games kan je ook op de mac spelen, wanneer je een game koopt kun je dat ook zien of ie werkt op de mac en de meeste werken daar ook wel op.

Wat is er nu design aan, aan de mac, wit is gewoon een saaie kleur om heel de dag naar te kijken :p!

• Wat er design aan een mac is?
    Je hebt de nieuwe macbook pro nog niet gezien zeker, alles uit 1 stuk, mooi afgewerkt.
    Maar dat is weer eigen smaak, en daar valt niet over te discussiëren.

En idd, dat stoort mij ook, dat iedereen nog altijd denkt dat mac enkel voor grafische dingen is, wat al lang niet waar meer is.

Kan je zelf geloven dat ik in sommige discussies nog altijd hoor dat mac geen rechtermuisknop heeft?

Maarja, dat is hetzelfde gelijk een auto kopen, de ene koopt Toyota, de andere Opel.
    De ene koop mac, de andere windows ...

Niks aan te doen, dat is gewoon je eigen keuze, en dat moet je niet gaan opdringen bij andere mensen, omdat iedereen anders denkt

• Citaat van az

Mac was eerder als windows maar windows kreeg als eerste de computer aan de praat met IBM vanwege het QDOS besturingsysteem! en apple is veels te duur zoek maar op google imac (2000) euro!

linux is slechter als ubuntu vind ik!

kan het niet anders verwoorden
    ****ing noob, ubuntu=linux...

PS.
    Het blijkt wel weer eens dat niemand weet waar die het over heeft.
    Er zijn uitzonderingen, maar niet meer dan ik op 1 hand kan tellen.

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!