Windows vs Mac.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Naar mijn menig is een mac veel stabieler dan elke windows machine dat ik ooit al gebruikt heb.
    Mac is voor mij gewoon veel gebruiksvriendelijke en doet perfect wat ik ervan verwacht.


    Maar jij start wel het topic, dus zeg jij maar is waar een Windows pc beter is dan een Mac.

  • Mac
    Ziet er beter uit,
    Stabieler, Betrouwbaarder, meer mogelijkheden, Betere support, Achtergrond Apple ook brandschoon, Kwaliteit, Sneller, Functioneler.
    Moet ik doorgaan ?
    Als je beetje kan compilen en met sources kan werken kan je zelfs native executives maken.
    Ik draai ook gewoon Half life 2 onder Ubuntu zonder wine meuk en zonder steam, dus allemaal onzin dat windhoos beter is vanwege games.
    Komt allemaal door Propaganda, omkoperij etc.
    Als je dit nodig hebt ben je niet beter.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Even een paar redenen waarom Windows beter is:
    - directx
    - betere interface
    - betere hardware support
    - bijna geen videokaarten voor mac


    de macs zelf zijn overschat
    500euro duurder omdat ze wit zijn en er een appel op staat
    en apple fanboys zijn zielig omdat ze het weten dat windows owned.
    hoe denk je anders dat microsoft zo rijk zijn geworden
    mac heeft marktaandeel van niet eens 4 %


    Moet ik doorgaan?

  • Kunnen jullie deze godvergeten kut topics toch een keer achterwege laten. Mac is gebouwd op freaking BSD. het is gewoon een schil eromheen als het ware. Microsoft heeft tenminste een compleet eigen pakket gemaakt nu tevreden!

  • Citaat van Niels

    Kunnen jullie deze godvergeten kut topics toch een keer achterwege laten. Mac is gebouwd op freaking BSD. het is gewoon een schil eromheen als het ware. Microsoft heeft tenminste een compleet eigen pakket gemaakt nu tevreden!


    Dat klopt, enkel hebben de andere OS mooiere vormgeving vind ik persoonlijk. Daarom wil ik graag Photoshop en een game op Ubuntu proberen draaiend te krijgen :D

  • Ubuntu. Die naam alleen al.
    Iedereen hier weet dat windows beter is.
    Als je een mac/apple heb, is dat de grootste miskoop van je leven. Voor 500 kan je echt wel een aardig veel betere windows pc bouwen.

  • Windows owned bij mij sowieso, heb een MAC gezien en vind het er onhandig uitzien.
    En ik speel regelmatig spellen die voor Windows gemaakt is.
    Hierdoor vind ik Windows ook weer beter dan MAC.


    Wat wel + puntje is, je kan bijna geen virus krijgen daarop toch ?


    Windows for me :cheer:

  • Een mac is veel completer dan een Windows installatie. Standaard komt het al met veel, veel meer functies, daardoor, en door de gebruikte hardware (die compleet op mac is afgesteld) is het zo duur. Games? Dacht het wel, worden al veel meer games voor zowel Win als Mac gemaakt, en het broertje van mijn vriendin speelt er Grand Theft Auto op zonder problemen. Werkt uitstekend.

  • Ik heb nog nooit op een andere OS gedraait en MAC lijkt me erg ingewikkeld. Heb enkel een keer Ubuntu gedraait en dat zag er op het 1e oog wel leuk uit dus wil ik die 's gaan proberen. Windows is sowieso nog het handigst qua virusscanners, games enz. Je kan makkelijk alles van het internet afplukken want 95% is voor Windows gemaakt. Bij de MAC heb je dit allemaal in tegen deel, weinig van internet af te halen enz.

  • Citaat van Joshua

    Ik heb nog nooit op een andere OS gedraait en MAC lijkt me erg ingewikkeld. Heb enkel een keer Ubuntu gedraait en dat zag er op het 1e oog wel leuk uit dus wil ik die 's gaan proberen. Windows is sowieso nog het handigst qua virusscanners, games enz. Je kan makkelijk alles van het internet afplukken want 95% is voor Windows gemaakt. Bij de MAC heb je dit allemaal in tegen deel, weinig van internet af te halen enz.


    Reactie's zoals jouwe zijn nu net het probleem waarom MAC niet zoveel gebruikt word.
    Voor bijna elke windows applicatie is er een alternatief voor MAC.
    Voor MAC kan je heel wat van het internet halen, wss zelf even veel als voor windows.


    Het leuke aan MAC is dat de developers van programma's meestal heel gedreven zijn, ze brengen dan ook fantastische applicatie's uit.
    Iets wat ik bij Windows miste, daar had je vaak developers die een programma schrijven en er vervolgens niks mee doen.


    De programma's onderling op MAC werken ook gewoon zeer goed samen, mail -> iCal -> Things en terug.
    Dat is gewoon fijn om te werken.


    En ja, MAC is duurder, maar dat is hetzelfde bij auto's, waarom is een Porsche duurder dan een Opel?
    Omdat een Porsche sneller en mooier is ....

  • Voor zover ik het ooit heb begrepen, is alleen het punt van gamen een pluspunt aan windows,
    voor de rest heeft het geen enkel ander voordeel ten opzichte van andere (unix) systemen waaronder linux, ( bsd, ) mac, etc.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 09.10.09 14:03:23:

    Citaat van Joshua

    Ik heb nog nooit op een andere OS gedraait en MAC lijkt me erg ingewikkeld. Heb enkel een keer Ubuntu gedraait en dat zag er op het 1e oog wel leuk uit dus wil ik die 's gaan proberen. Windows is sowieso nog het handigst qua virusscanners, games enz. Je kan makkelijk alles van het internet afplukken want 95% is voor Windows gemaakt. Bij de MAC heb je dit allemaal in tegen deel, weinig van internet af te halen enz.


    EPIC FAIL!
    Jij beweert dat windows makkelijker is omdat alles van internet te halen is, dit komt omdat mensen tegenwoordig steeds dommer worden.
    Bij ubuntu druk je gewoon op systeem > beheer > drivers, dan download, installeert ie alle drivers die je nodig hebt.
    Aangezien men hier niet op het eerste moment aan denkt en er pas later achterkomt noemt men dit moeilijker, alleen omdat iedereen verbasterd is met de waardeloze veel onlogischere manier van windows.
    tevens virusscanners zijn een pluspunt ?
    linux/mac heeft geen eens virusscanners nodig, dat is pas een goed argument.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Mischien, maar zelfs zonder zijn ze alsnog beter dan windows met.
    Joshua, breng ook eens een leuk argument.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!