I/O device error op een hardeschijf

  • Goeie dag,


    Zo als me topic naam al zegt ik heb een I/O device error op een harde schijf.


    Ik had een Externe harde schijf ( Die scheiden er vaak snel mee uit) Die heb ik toen ontleed en intern aan gesloten, Werkte perfect! :P


    Na enige tijd nu dus..., Vertraagt hij me computer want ik heb daar me programma's op staan en me c alleen besturingssysteem en met Firefox heb laat ik daar ook de downloads op slaan waar door me computer (Soms) ff vast staat.


    Ik weet ook wat die error betekend incoming/outcoming data, het probleem is dat ik niet weet of ik hem dood kan verklaren want ik heb zo iets nooit mee gemaakt wel heb ik via CMD chkdsk j: uit gevoerd.


    Hier de scan:


    Ik hoop dat iemand weet hoe je het probleem kan oplossen en hoop dat dit voldoende info is ;)


    Alvast enorm bedankt!, Infesmati.


    Edit: er staat wel data op maar mogen verloren gaan eventueel :P
    Zo lang die het maar weer normaal doet ben ik weer blij.

  • U kunt dit probleem oplossen door de overdrachtsmodus voor het cd-station te wijzigen in Eigenschappen voor IDE-kanaal. Ga hiervoor als volgt te werk:


    1. Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Beheren.
    2. Klik onder Computerbeheer (lokaal) op Apparaatbeheer.
    3. Vouw in het rechterdeelvenster IDE ATA/ATAPI-controllers uit.
    4. Klik met de rechtermuisknop op het kanaal waarop het cd-station is aangesloten en klik op Eigenschappen. Dit kanaal is meestal Secundair IDE-kanaal.
    5. Open het tabblad Geavanceerde instellingen en klik op Alleen PIO in het vak Overdrachtsmodus voor het apparaat dat het cd-station vertegenwoordigt. Dit apparaat is meestal Apparaat 1. Klik op OK.


    Als het probleem niet is opgelost nadat u de overdrachtsmodus hebt gewijzigd voor apparaat 1 op het secundaire IDE-kanaal, bevindt het cd-station zich mogelijk elders. Gebruik dezelfde procedure om de overdrachtsmodus opnieuw in te stellen op DMA, indien beschikbaar. Herhaal deze stappen om de overdrachtsmodus voor IDE-apparaten te wijzigen in de onderstaande volgorde tot het probleem is opgelost:


    * Primair IDE-kanaal, apparaat 1
    * Secundair IDE-kanaal, apparaat 0


    Opmerking Primair IDE-kanaal, apparaat 1 is aangesloten op de opstartschijf. Dit is de vaste schijf die normaal gesproken het besturingssysteem bevat.


    remind, google is your friend!


    PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

  • Tot nummer 5 snap ik het en ben ik ook, Maar ik zie geen PIO
    Alleen snap ik niet hoe dit precies mijn probleem zou kunnen oplossen.


    Ook had ik hier voor al ge googlet maar daar staan net niet het gene wat ik nodig heb en of on af gemaakte topics.


    Het punt is dus dat ik het overdrachtsmodus zou moeten wijzigen? dan ga ik nu ff veder looken op google in ieder geval bedankt voor je snelle reactie ;)


    alexruter, Helaas kan ik niets met de schijf doen ook geen knop met de muisknop want dan slaat alles vast :P en dat is een beetjuh balen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!