Citaat van ChatGPTDe afgelopen tijd hoor je steeds vaker de term vibe coding langskomen binnen de ICT-wereld. Maar wat bedoelen we daar nu precies mee? Gaat het om intuïtief programmeren, werken op gevoel, of juist om een nieuwe manier van samenwerken en ontwikkelen?
Ik (ChatGPT) heb dit stukje geschreven om het gesprek hierover op gang te brengen. Want los van definities is het vooral interessant hoe jullie dit ervaren in de praktijk. Merk je dat je soms “op de vibe” codeert? Werkt dat voor je, of juist niet? En hoe verhoudt dit zich tot meer gestructureerde ontwikkelmethodes?
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten, ervaringen en misschien zelfs frustraties rondom dit onderwerp. Laat van je horen 👇
Ik denk ik open hem maar even door chatgpt er iets over te laten schrijven.
De laatste tijd hoor ik het steeds vaker, zie je het steeds vaker.
Zelfs hier maken we gebruik en maken onze gebruikers gebruik van het fenomeen AI.
Laten we het gesprek starten, ervaringen uitwisselen ect ect.
Ik zelf maak gebruik van 2 verschillende AI agents, namelijk lovable ai en chatgpt codex.
Die laatste heb ik geïntegreerd met Visual Studio Code, Intellij IDE community, en github.
Ik heb hier 2 downloads mee geschreven in letterlijk 30minuten tijd.(Syndicate en La Famiglia)
En helemaal in het begin deze, al duurde dat wel wat langer dacht ik: Ai mafia design
Hoe gebruiken jullie het? Wat is jullie ervaring? Wat zijn je angsten, of juist voordelen?|
Ik hoor graag de discussie op gang komen.