• Hallo allen,


    Ik gebruik voor mijn huis automatisering Athom Homey Pro. Hiermee kun je verschillende merken etc aan elkaar koppelen en automatisering aanmaken. De zogeheten Flows. Hebben jullie ervaring hiermee?

    Hebben jullie thuis geautomatiseerde systemen ?


    Jeffrey.

  • Ik ben er voorzichtig momenteel ook mee bezig, ik werk met een zigbee server op een raspberry pi, voor nu is het vooral om mn 3d printers te schakelen, in loop der jaren wil ik hier tijdens het verbouwen meer op aan sluiten, en zelfs de beregening in de tuin mee gaan regelen.


    het voordeel van zigbee is dat veel smart home devices, ja zelfs die van de Action hier mee werken

  • Ja ik ben ook zeker tevreden met Homey. Die doet deze verbindingen ook ;-). Gebruik ook veel klik aan klik uit en dat werkt eigenlijk ook perfect.

    Ik ben er voorzichtig momenteel ook mee bezig, ik werk met een zigbee server op een raspberry pi, voor nu is het vooral om mn 3d printers te schakelen, in loop der jaren wil ik hier tijdens het verbouwen meer op aan sluiten, en zelfs de beregening in de tuin mee gaan regelen.


    het voordeel van zigbee is dat veel smart home devices, ja zelfs die van de Action hier mee werken


  • Ik gebruik heel veel domotica thuis. Volgens mijn vriendin is het iets te veel :P .


    Mijn Domotica bestaat uit:

    • Apple homekit functies
    • 3x Philips Hue: lichten, sensoren, stekkers (Gekoppeld aan Homekit)
    • Nuki smart lock (Gekoppeld aan Homekit)
    • Qlima Airco (Gekoppeld aan Homebridge)
    • Ring doorbell (Gekoppeld aan Homebridge)
    • Verisure alarm (Gekoppeld aan Homebridge)
    • Rolluik, weet het merk niet meer (Gekoppeld aan Homebridge)
    • Diverse power plugs (Gekoppeld aan Homekit)
    • Netatmo thermostaat + smoke alarm (Gekoppeld aan Homekit)
    • Google Home voor het besturen van de auto (Gekoppeld aan Homebridge)
    • Diverse speakers (Homepod, Sonos)
    • Homebridge draaiend op de nas (Die alles doorstuurt naar Homekit)
    • ... (ik ben er zeker nog vergeten)


    Enkele leuke zaken die ik kan doen:

    • Auto voorverwarmen met spraak, bij het naar huis rijden (in de straat) krijg ik een extra knop in de auto om de voordeur te openen en het alarm met 1 klik uit te schakelen.
    • Beter opladen van smartphones aan bed (batterijpercentage ophalen en berekenen wanneer het laden moet starten in de nacht om 100% te hebben wanneer de wekker afgaat).
    • Gast-wifi alleen inschakelen als we thuis zijn,...
  • Ik gebruik homey en hue. Via mijn netwerk heb ik ingesteld dat ze niet mogen verbinden naar het internet. Ook niet naar het netwerk van homey.

    Enkel updates die ik soms even toelaat, maar dat is alleen inkomende verbindingen. Uitgaand blijft geblokkeerd.

  • Ik heb hier eigenlijk niets, puur uit eigen keuze. Enigste dat hier slim is, is mijn verwarming die ik kan beheren met mijn gsm.


    Ik ben enorm gesteld op mijn privacy (zelfs gsm gebruik is tot het minieme).


    Hebben jullie geen 'schrik' voor jullie privacy?

    Voorlopig geen schrik.
    Elk toestel heeft een eigen wachtwoord samen let de nodige firewall instellingen ervoor.
    Ik gebruik Watchguard als Firewall

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!