Afvallen,

• Hoi,
    misschien zou je het van mij niet verwachten maar ik ben 14 jaar en heb een beetje een buik(je). Tot ergernis voor me zelf het is totaal niet dat ik anorexia heb want de meesten vallen het ook op dat ik een beetje een buikje heb gekregen. Ik wil graag een beetje afvallen tot rond de 52 kilo dan denk ik dat die redelijk weg is. Nu weeg ik 60. Wat ik nou wil vragen, hebben jullie tips voor het afvallen?

Ik begin volgende week aangezien de aankomende week school kamp is. Ik zou elke week het hier plaatsen wat mijn gewicht is en hoop dat jullie mij een beetje steunen.

Oja nog wat ik doe;

Fietsen per dag;
    circa 8 km

Sport per week;
    7,5 uur

Groetjes,
    Joshua

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Veel water drinken, geen snoep of koekjes, zorg dat je altijd 1 dag hebt om naar iets uit te kijken, ik deed bv. zondag - verwen dag :) en voor de rest strict de planning volgen.

8 Kg eraf is niet zo erg veel en is best te doen binnen 3 maanden ;), te snel teveel afvallen is sowieso ongezond, tijdens je dieet raad ik je aan om NIET meer op de weegschaal te gaan staan, maar gewoon om de week een keertje.

Voor de rest laat al het vettig eten liggen, en probeer veel groenten te eten, eet meer vis enz. google anders eens dit: "gezonder leven" en lees aandachtig de sites eens door, leer je veel van :).

Veel succes!

• Wat je onder snoep verstaat, je kan het best laten tijdens je dieet, aangezien het anders een gewoonte wordt, wat nog moeilijker af te leren is ;).

Iets met veel suiker is dus al niet goed, eet ipv snoep eens gezond 'snoep' zoals een appel of iets dergelijks.

Veel water is zoiets als 2 a 3 liter per dag.

• Ik ben enorm afgevallen, ik ben nu 13 en weeg minder dan dat ik woog op me 11e. Ik ga elke avond na het eten een stukje fietsen.
    Drink vaak light drankjes, helpt enorm. Als je energy drinkt, neem de blauwe monster. Wel wat duurder, maar het zijn maar 20 caloriën.
    Voor de rest - Dein is het denkpatroon(a).
    Drink altijd meer dan dat je eet, is ook beter voor je ontlasting en dan heb je ook minder kans op een leverontsteking.

• heb zelf BMI van 20.18
    dus lijkt mij aardig goed.

Gewoon goed ontbijten, lunchen en avondeten.
    niet vet eten, niet persee te mijden.
    maar we gaan niet 2 keer per week friet eten 's avonds met een hamburger.
    probeer ook tussendoortjes te minderen.
    bijv over 2 a 3 dagen mag je best een zak chips, een paar dropjes en een reep chocola doen. maar niet in 1 dag.
    voor de rest, bewegen.
    sport minstens 1 keer per week, desnoods ga je een uurtje of meer in een fitness centrum.

al die dieet zooi is 99/100 keer troep. dus daar gewoon niet aan beginnen.
    je moet je levenstyle aanpassen, niet met een wondermiddel die kilo's eraf die er dan toch weer aankomen.

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• Ik weet niet of je veel sport, maar als je ineens veel gaat sporten zal je gewicht eerst toenemen. Dit komt doordat je spiermassa ga kweken en dit is zwaarder dan vet.

Ook wil ik jou suikervrije snoep adviseren. Het smaakt nog steeds echt goed en helpt echt een stuk.

En probeer frisdranken en vooral energy drank aan de kant te zetten, drink in plaats daarvan gewoon water. Zelfs als het nu niet veel kwaad kan, als het later een gewoonte wordt en je sport weer minder kom je ook daarna daardoor gewoon weer aan.

Veel succes:cheer:(dit is een glas water ;))

• hier het beste progamma,
    Smorgens:9 Braadworsten
    Smiddags:16 speklappen en wat patat
    Savonds : alleen maar macdonalds of burger king

Je ben in 1 week 3 kilo minder echt waar probeer maar eens.

Je kan ook sonja bakker volgen.
    Maar je moet eigenlijk je leefstijl veranderen want anders kom je zo weer aan dus niet 3 maander heel streng afvallen maar gewoon voor altijd Uiteraard ook niet te veel anders word je te dun.

Stephen

• Ow ben nog wat vergeten, een stevig ontbijt met veel vezels.

Citaat

Vezels kun je onder andere vinden in (volkoren)brood, fruit en groenten. Vezels zijn de onderdelen van planten die niet kunnen worden verteerd door ons lichaam. Ze gaan in principe zonder dat ze veranderen door ons lichaam. Toch zijn ze erg belangrijk om te eten, ook als je op een dieet bent en wilt afvallen.

Vezels in vezelrijke voeding zijn namelijk belangrijk voor een goede vertering van ons eten en houden de darmen gezond. Vezels zijn koolhydraten en dus gemaakt van verschillende soorten suikers. Voor meer informatie over koolhydraten lees: Koolhydraten en afvallen: Wel of niet goed in een dieet?

Bron:http://www.afvallen-weblog.nl/item/107

Handig om die bron even in het geheel door te lezen :).

• Wat al heel veel helpt is veel buiten zijn!
    Gewoon actief zijn in de plaats van heel de dag achter de pc.
    Als je rond de 55 ben, ben je al goed hoor.
    Dan beetje je sixpack trainen enz, opdrukken.
    En dan zie je er tip top uit! :cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!