Hoi,
Ik heb besloten om mijn projecten door middel van een use case systeem te maken.
een use case is een beschrijving van alles waar de gebruiker mee te maken krijgt als het ware.
"Een use case in software engineering en systems engineering is een beschrijving van een gedrag van een systeem, dat reageert op een verzoek dat stamt van buiten het systeem. Met andere woorden, het use case beschrijft "wie" met het betreffende systeem "wat" kan doen. De use casetechniek wordt gebruikt bij de bepaling van de requirements van het gedrag van een bepaald systeem."
Bron: Wikipedia.org
Waarschijnlijk denk je nu what the fuck maar het heeft echt vele voordelen zoals ik het zie. Je weet wat er moet gebeuren, je weet hoe het moet gebeuren door de basic -en alternative flow (zoek maar op wiki als je het niet kent :p leer je ook wat)
Nu dacht ik ik ga gewoon een systeem maken waarmee ik mijn use case kan invullen wat mij in de toekomst tijd bespaard.
Voorbeeld van een hele simpele use case (hierin staat alleen wat de gebruiker ziet niet hoe het werkt)
http://www.soberit.hut.fi/T-76…iles/use_case_diagram.gif
Ik hoop het zo te maken dat straks jullie misschien ook gebruik hiervan kunnen maken zodat ik andere mensen ook een beetje plezier van hebben. Als er veel enthousiastelingen zijn denk ik over dat laatste wel na