Array to string conversion Array error

  • Ik bots hier alweer op een probleempje, waarschijnlijk omdat ik juist begonnen ben met OOP


    ik heb namelijk een functie:

    PHP
    public function getBalance() {
            $r = $this->__exec("balance");
            return $r;
        }


    maar als ik dit doet:


    Code
    $balance = $test->getBalance();

    dan krijk ik E_NOTICE Error in file �index.php� at line 42: Array to string conversion Array


    (ben met json bezig)


    zou iemand me kunnen helpen want ik ben al een uurtje bezig met dit probleem en google levert geen resultaten.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

  • Er zit niets in, het is een lege output. De notice is een melding dat het leeg is. Die error kan/mag je gerust uitschakelen.

    Dit soort foutmeldingen (undefined index i) mag je niet op voorhand onder het tapijt schuiven omdat dit mogelijk een indicatie is van een (of meer) bug(s).


    Ik vind het dan ook vreemd dat je aanraadt dit soort indicaties te negeren :/.


    Kijk waar dit vandaan komt: als je gebruik maakt van een API: roep je deze misschien op de verkeerde manier aan, als dit je eigen code betreft: tijd voor een debug-sessie.


    Als er dingen misgaan en je kent nog geen oorzaak mag je niet op voorhand dingen uitsluiten omdat die mogelijk (mede-)veroorzaker zijn van het probleem.

  • Dit soort foutmeldingen (undefined index i) mag je niet op voorhand onder het tapijt schuiven omdat dit mogelijk een indicatie is van een (of meer) bug(s).
    Ik vind het dan ook vreemd dat je aanraadt dit soort indicaties te negeren :/.


    Kijk waar dit vandaan komt: als je gebruik maakt van een API: roep je deze misschien op de verkeerde manier aan, als dit je eigen code betreft: tijd voor een debug-sessie.


    Als er dingen misgaan en je kent nog geen oorzaak mag je niet op voorhand dingen uitsluiten omdat die mogelijk (mede-)veroorzaker zijn van het probleem.

    als het van een api komt is er inderdaad iets verkeerd. Dan moet er wel gekeken worden naar de foutmelding.


    Krijg je bij andere api koppelingen wel een antwoord?

  • Volgens de site van de api heeft het gewerkt en heeft hij het getal 200 teruggestuurd.


    de api:


  • Toon eens je complete code zoadat ik eens kan nakijken vooral lijn: 42 in index.php
    Wat je probeert te doen (volgens de error) is een array naar string omzetten, helaas is dit niet mogelijk.


    Indien de error op deze lijn voorkomt:
    $r = $this->__exec("balance");


    Dan is het omdat je __exec($arr) functie werkt met een array input i.p.v. een variabele input.



    Super maar wat ik niet snap is curl en json decode zijn toch geheel andere functies ?
    Met curl kan je een server-side (POST, GET,PUT,DELETE) request sturen naar eendere welke server en met json decode kan je een js object omvormen naar een PHP array.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!