Desktop Notifications - HTML Codes

  • Hallo iedereen,


    Ik ben nu in een plugin die ik aan het maken in js ben de Desktop Notifications aan het invoeren, alleen loop ik nu tegen een probleem aan..


    Namelijk ik wil een notificatie sturen bij een nieuw bericht, maar deze kan smileys bevatten, en helaas toont hij in de notificatie de html code van de smiley:


    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?


    Alvast bedankt!
    Mvg

  • Wel dat is eigenlijk het omgekeerde..
    Hij toont de html codes en ik wil dat ze dus uitgevoerd worden?


    Helaas nog steeds niet werkend

    Hallo,


    Eerst en vooral enkele vragen om beter te kunnen weten waar het zou aan kunnen liggen:
    Hoe zorg je ervoor dat deze output er komt?
    Gebeurt dit met een echo?
    Gebruik je iets waardoord de code van de smiley normaal gezien moet worden omgezet naar een smiley?




    Wat gebruik ik bijvoorbeeld?
    Ik gebruik bijvoorbeeld ook smiley's in mijn berichten, maar eenmaal de gebruiker zijn bericht verstuurt of opslaat zoekt mijn code in de tekst naar bijvoorbeeld :) :| :(...
    Eenmaal hij deze vindt verplaatst hij die met onderstaande code




    Met Vriendelijke Groeten,


    A.Tytgat

  • Beste,


    zoals gezegd gaat het om een Javascript plugin, ik ben wel vergeten te vermelden dat ik dus gebruik maak van de website hun API om bepaalde gegevens (waaronder het bericht) op te halen.


    Dus op het moment dat jij ge '@' wordt zou je een desktop notification moeten krijgen die het bericht ook de HTML code uitvoerd. Helaas kan ik zelf niets doen aan hoe de smileys worden opgehaald, dit is van de website zelf.


    Mvg

  • Welke API?


    Blijkbaar worden de berichten behandeld als plain text. HTML-syntax heeft dan geen enkele betekenis.


    Of het gebruik van HTML en dergelijke staat expliciet uit.


    Lees de documentatie van de API eens door zou ik zeggen, om te zien of daar iets in staat over het gebruik van (pseudo-)HTML (zoals UBB codes) en/of emoticons.


    Misschien maakt de API zelfs gebruik van Content-Types. Als dit text/plain is zal HTML gewoon als tekst worden afgedrukt.

  • Elke browser heeft een andere soort desktop melding.
    zoals hier te zien is: https://github.com/ttsvetko/HTML5-Desktop-Notifications


    Maar dit is nog niet (voor zover ik weet) een w3c officieel element.
    Dus dit verschilt echt per browser. Een desktop melding kan je volgensmij niet stylen.
    Deze mag alleen tekst bevatten. Ik denk niet dat je bijvoorbeeld een android/ios melding kan stylen.


    Dus geen iconen, speciale lettertype etc.

  • Ik heb het nu anders opgelost:




    JavaScript
    function strip(html)
    {
       var tmp = document.createElement("DIV");
       tmp.innerHTML = html;
       return tmp.textContent || tmp.innerText || "";
    }

    Vervolgens heb ik het content gedeelte van het bericht erin gezet om de smileys weg te hebben

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!