Beste mensen ik ben bezig met mijn website layout.
Alleen ik kom ergens niet uit.
Als ik mijn website inzoom gaan mijn woorden in het menu verplaatsen.
Ik wil dat ze blijven staan.
Screen: Screenshot by Lightshot
Hoe kan ik dit oplossen?
Greetz: futur3
Website inzoomen?
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Door je design responsive te maken.
-
Hoe maak je je website responsive?
Met wat voor css tags. -
Daar zijn heeeeel veel manieren voor. Het simpelste is om met CSS de width's in procenten (%) te doen in plaats van pixels (px). Je kan bijvoorbeeld ook Twitter Bootstrap gebruiken of tutorials over dit onderwerp lezen
-
Ik raad de Twitter Bootstrap zeker aan. Je vind gratis templates ervoor en is redelijk gemakkelijk
-
Daar zijn heeeeel veel manieren voor. Het simpelste is om met CSS de width's in procenten (%) te doen in plaats van pixels (px). Je kan bijvoorbeeld ook Twitter Bootstrap gebruiken of tutorials over dit onderwerp lezen
Met procenten werken wordt heel leuk wanneer je met de browse menu te maken krijgt bij android, iphone etc
Ik raad je aan om eens te kijken wat het volgende inhoudt:
vwidth
vheight
vmin
vmax -
Toch raad ik niet aan om met procenten of het bovenstaande te werken.
Het meest stabiele is om met media queries te werken.
Dat houdt in dat je een stuk css code laat gelden voor een bepaalde afmeting.
Bijvoorbeeld wanneer het scherm maximaal 800pixels breedVoorbeeld code:
Code
Toon Meer@media(max-width:767px){ /* div is onzichtbaar bij schermen kleiner dan 768pixels breed */ div{ display:none; } } @media(min-width:768px){ /* div is zichtbaar bij schermen groter dan 767pixels breed*/ div{ display:block; } }
Moet je even spelen met de breedte van het scherm waar de tekst komt te staan(rechts-onder)
-
@OP waarschijnlijk maak je gebruik van procenten en niet van vaste pixels. Kijk eens in je CSS waar je gebruik maakt van procenten en veranderd deze naar pixels. Het hele ontwerp omzetten naar een responsive design is namelijk veelste overbodig
@ismael. Met zoveel verschillende resoluties is jouw oplossing eigenlijk niet haalbaar. Je zult er inderdaad veel mee pakken, maar je zult nooit een 100% dekking halen voor alle resoluties. Met procenten haal je dit wel.
-
@OP waarschijnlijk maak je gebruik van procenten en niet van vaste pixels. Kijk eens in je CSS waar je gebruik maakt van procenten en veranderd deze naar pixels. Het hele ontwerp omzetten naar een responsive design is namelijk veelste overbodig
@ismael. Met zoveel verschillende resoluties is jouw oplossing eigenlijk niet haalbaar. Je zult er inderdaad veel mee pakken, maar je zult nooit een 100% dekking halen voor alle resoluties. Met procenten haal je dit wel.
Tuurlijk kan je 100% dekking halen. Je kan gewoon met procenten werken of weet ik veel wat in media queries. Een media query geeft alleen aan op welke afmetingen je welke indeling je gebruikt.Met procenten of view data haal je dat ook. Maar wil je wel een desktop weergave op je digitale horloge?
Ik denk niet dat je voor elk soort scherm dezelfde indeling wilt gebruiken.
Soms wil je overbodige informatie weghalen voor mobiel, en extra informatie tonen voor desktop.Indien je dat wel wilt kan je met procenten of view data werken ja
Sommige websites hebben bijvoorbeeld wel liever precies hetzelfde ontwerp voor zowel desktop computers als mobiel, dan geef ik je wel gelijk. Maar ikzelf gebruik 9 van de 10 keer verschillende designs voor verschillende apparaten. -
Toch raad ik niet aan om met procenten of het bovenstaande te werken.
Het meest stabiele is om met media queries te werken.
Dat houdt in dat je een stuk css code laat gelden voor een bepaalde afmeting.
Bijvoorbeeld wanneer het scherm maximaal 800pixels breedVoorbeeld code:
Code
Toon Meer@media(max-width:767px){ /* div is onzichtbaar bij schermen kleiner dan 768pixels breed */ div{ display:none; } } @media(min-width:768px){ /* div is zichtbaar bij schermen groter dan 767pixels breed*/ div{ display:block; } }
Moet je even spelen met de breedte van het scherm waar de tekst komt te staan(rechts-onder)
Ik duidde voornamelijk op je eerste stuk tekst. Media queries moet je natuurlijk ook gebruiken, maar dit in combinatie met procenten.
-
Je kan geen percentage in een media query tag zetten. Wel erin.
Of je percentages gebruikt in een media query is een persoonlijke voorkeur
Doe waar je het beste in bent!
-
Ik wil iedereen bedankten voor de tips
-
Ik heb een vraag hier zie je me menubalk.
Als ik inzoom gaat nieuws en die ene rode doorgestreepte logo omhoog met uitzoomen omlaag.
Screenshot by Lightshot
Hoe kan je zo laten in midden en dat niet met in/uitzoomen omhoog/omlaag gaat. -
Hoe kan je zo laten in midden en dat niet met in/uitzoomen omhoog/omlaag gaat.
Het is handig om even je CSS & HTML code te posten
-
Als ik inzoom/uitzoom gaan mijn logo (woord) verschuiven en wordt groter ik wil dat bijv font-size:20px; dat hij ook niet groter wordt dan 20px. Ik wil ook dat hij niet gaat verschuiven.
code van mijn css: -
Geef hem een fixed of absolute mee. Meestal wil dat het probleem wel verhelpen.
Position: fixed/absolute;
-
Ik heb nog 1 kleine vraagje als ik mijn website in/uitzoom wordt het woord Home groter/kleiner : screens
Screenshot by Lightshot
Screenshot by Lightshot
Ik wil dat hij zo groot blijft screen:
Screenshot by Lightshot
Niet groter of kleiner hoe kan ik dit fixen? -
Misschien dat mijn kennis niet zo ver rijkt. Maar ik denk niet dat je dat kan aanpassen. De zoom functie is voornamelijk gebouwd voor slechtziende of grote weergaves.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!