Onjuiste id

• Beste,

Ik haal vanuit de database de naam van het pakket op wat gesorteerd wordt per id. Alleen nu als ik id 1 aanklik geeft die "Basis" weer. dat is goed. Maar zodra ik ID 2 selecteer geeft die ook basis aan terwijl dit medium moet zijn. Wat doe ik fout in me code?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Omdat je query maar 1 keer uitvoert, dus maar 1 keer een resultaat krijgt, afhankelijk wat je er mee wil doen kun je er een while van maken dan voert die het uit voor elke keer, of je maakt de query met WHERE id = 1 bijvoorbeeld dan krijg je de rij met id 1, en als je id 2 wil een nieuwe query.

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• Omdat je query maar 1 keer uitvoert, dus maar 1 keer een resultaat krijgt, afhankelijk wat je er mee wil doen kun je er een while van maken dan voert die het uit voor elke keer, of je maakt de query met WHERE id = 1 bijvoorbeeld dan krijg je de rij met id 1, en als je id 2 wil een nieuwe query.

Ik snap niet precies wat je bedoeld.
    Het is dus voor de links Home - Overizicht - (Basis of medium of.. )
    Maar hij haalt nu alleen de Basis op, terwijl als ik medium kies zou die Medium in die links aan moeten geven

@Ferhat
    Dat is niet fout, die werkt gewoon :)

• @A.Ruter,nullFerhat bedoelt ermee dat het gewoon niet valid is wat je schrijft! Kijk, er leiden meerdere wegen naar Rome, maar dit wel zo'n beetje de meest belabberde weg die ik ooit gezien heb. Als je een link schrijft en je wilt daarbij variabelen meegeven (anders dan werken met .htaccess/SEO) dan is deze ALTIJD als volgt opgebouwd: http://website.ext/pagina.php?…e&var2=waarde&var3=waarde.

Daarnaast verdiep je eens in php en MySQL want je berichten duiden op een te kort aan kennis helaas.. Wat mentimjojo bedoelt is dat je óf alle records op kan halen: dan kun je er overheen loopen (met while bijv.) om zo alle records te echoën of af te lopen. Je kunt ook met WHERE zeggen dat je alleen een bepaald ID wil hebben (bijv. het ID uit je link met $_GET). Dan krijg je dus alleen die row en kun je met mysql_fetch_array/assoc/object vervolgens de waardes uit die rij echoën of aflopen.

• @A.Ruter,nullFerhat bedoelt ermee dat het gewoon niet valid is wat je schrijft! Kijk, er leiden meerdere wegen naar Rome, maar dit wel zo'n beetje de meest belabberde weg die ik ooit gezien heb. Als je een link schrijft en je wilt daarbij variabelen meegeven (anders dan werken met .htaccess/SEO) dan is deze ALTIJD als volgt opgebouwd: http://website.ext/pagina.php?…e&var2=waarde&var3=waarde.

Daarnaast verdiep je eens in php en MySQL want je berichten duiden op een te kort aan kennis helaas.. Wat mentimjojo bedoelt is dat je óf alle records op kan halen: dan kun je er overheen loopen (met while bijv.) om zo alle records te echoën of af te lopen. Je kunt ook met WHERE zeggen dat je alleen een bepaald ID wil hebben (bijv. het ID uit je link met $_GET). Dan krijg je dus alleen die row en kun je met mysql_fetch_array/assoc/object vervolgens de waardes uit die rij echoën of aflopen.

Waarom leer je dan niet eens mysqli? Aangezien mysql depricated is / wordt.

Inderdaad, mysql verdwijnt namelijk, volgens mij ondersteunen de nieuwste versies het niet meer dacht ik, en zoals lars zegt. herschrijf je code, en verdiep je eerst in de zaken waarmee je wil werken want dit is niet heel best.

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!