Op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens (de “privacywet”) VERWIJDERD

-
-
-
onder welk maialdres word het verzonden? [email protected] zal sowieso in spam komen bv.
-
-
is dit alleen bij Outlook of ook bij andere providers ?
-
Hoe worden de mails verstuurd? Juiste headers meegegeven?
-
-
heb je al gekeken naar spf (Sender Policy Framework)
-
Blog van ICTs: Sender Policy Framework
-
En dit misschien ook ?
Mails komen niet aan in outlook - 550 SC-001 -
heb je al gekeken naar spf (Sender Policy Framework)
Daar legt volgens mij ook het probleem, meestal worden door verkeerd of onjuiste SPF records de mail als spam aangemerkt.
Je kan de SPF records van Google gebruiken die zijn best goed, SPF-records configureren om te werken met Google Apps - Google Apps Administrator Help -
Ook kan het liggen aan een blacklist voor bepaalde domeinnamen.
Hier kan dan het beste contact op worden genomen met de beheerder van de ontvang dienst.Zoals je aangeeft is Ziggo een van de mail providers die een probleem heeft.
Hiervoor raad ik dan aan met hun contact op te nemen of hun in gebreke te stellen. Ik meende dat ergens een wetsartikel hiervoor was maar weet ik niet zeker. Dit moet ik anders nog even nazoeken. -
Ook kan het liggen aan een blacklist voor bepaalde domeinnamen.
Hier kan dan het beste contact op worden genomen met de beheerder van de ontvang dienst.Zoals je aangeeft is Ziggo een van de mail providers die een probleem heeft.
Hiervoor raad ik dan aan met hun contact op te nemen of hun in gebreke te stellen. Ik meende dat ergens een wetsartikel hiervoor was maar weet ik niet zeker. Dit moet ik anders nog even nazoeken.Hij heeft denk ik zijn IP gecontroleerd waar het om gaat, dus als die aangeeft geen blacklist te hebben dan zal dit geen domein issue zijn.
Verder heeft de wet hier weinig mee te maken, de server instellingen staan niet goed of er is in het verleden misbruik gemaakt op het IP adres.
Dus je kan mailen en in gebreke stellen wat je wilt ze lachen je er nog om uit ook omdat het onzin is hun hiervoor aansprakelijk te stellen.Zoals eerder aangeven door meerdere personen moet hij zijn SPF records nakijken of die wel goed staan, dit is in 2008 in het leven geroepen om spam aan te vechten.
-
Hij heeft denk ik zijn IP gecontroleerd waar het om gaat, dus als die aangeeft geen blacklist te hebben dan zal dit geen domein issue zijn.
Verder heeft de wet hier weinig mee te maken, de server instellingen staan niet goed of er is in het verleden misbruik gemaakt op het IP adres.
Dus je kan mailen en in gebreke stellen wat je wilt ze lachen je er nog om uit ook omdat het onzin is hun hiervoor aansprakelijk te stellen.Zoals eerder aangeven door meerdere personen moet hij zijn SPF records nakijken of die wel goed staan, dit is in 2008 in het leven geroepen om spam aan te vechten.
Sinds 1 januari 2013 is in de Telecommunicatiewet het onderwerp Netneutraliteit opgenomen.
Gezien een mail adres bij een telecommunicatie ook onder die wetgeving valt spreken wij hier ook van netneutraliteit.Gezien het kan zijn wegens spam valt het onder artikel 7.4A van de telecommunicatiewet
-
Sinds 1 januari 2013 is in de Telecommunicatiewet het onderwerp Netneutraliteit opgenomen.
Gezien een mail adres bij een telecommunicatie ook onder die wetgeving valt spreken wij hier ook van netneutraliteit.Gezien het kan zijn wegens spam valt het onder artikel 7.4A van de telecommunicatiewet
Nogmaals, door zijn instellingen kan het zijn dat zijn e-mails niet eens aankomen of als spam aangemerkt worden.
Heb zelf in het verleden op een Exchange account mijn e-mail gehad die verschrikkelijk streng stond.
Een simpele mail() functie kon daar zonder juiste headers niet naar verzonden worden omdat de filter dit niet toe laat.Het is zijn probleem welke hij met SPF records kan oplossen en dus daarna zonder problemen kan mailen.
Ik heb zelf deze problemen ook gehad dus ik weet waar @Willem het probleem in heeft momenteel.Zal hem zelf ook via Skype benaderen om te kijken wat hij gedaan heeft en waar het probleem in verschuilt is dan reply ik weer.
Om iemand nu aansprakelijk te stellen is veel te ver gezocht en slaat volkomen nergens op, je bedoelt het vast goed maar dat moet hij dus niet doen.Edit:
SPF records staan niet goed, vandaar dat bepaalde ontvangers het niet krijgen. -
-
-
Cas: het is nog beter als je het ip van de server bij erin zet, in de spf.
Dan worden mails standaard vertrouwd van die server.
De spf die je hierboven aangeeft is op zich niet beter dan er geen te hebben.Dit soort problemen heb ik opgelost door een externe mail provider.
https://ictscripters.com/blog/Entry/51/
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!